Nekromanti Vad är grejen med Jediriddarna?

God45

#PrayersForBahakan
Jag tycker att The phoenix on the sword som är den första skrivna Conan boken och en av de som utspelar sig sist i Conans liv är ganska pro-intelektuel. Gammle kung Conan är ganska listig och filosofisk när han löser sina problem. I alla fall de som inte löses med svärdet alltså :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Cybot said:
God45 said:
Men Lightwhipen ser så jäkla sinnessjukt livsfarlig ut att använda att ingen vettig människa någonsin skulle använda en. Du har ett vapen som skär rakt igenom nästan alla material, inklusive rymdskepps skrov. Vad du inte gör då är att göra vapnet 6 meter långt och omöjligt att helt kontrollera. :gremlaugh:
Om man då inte råkar ha Kraften som sin allierad. Vägledd av kraften så är väl inte en lightwhip farligare för användaren än något annat vapen.

Den är dock ganska sithig. Svårare att parera andra vapen med en lightwhip, men har i gengäld en längre räckvidd och är i sin turn svårare för andra vapen att parera. Så det gäller att vara aggressiv.
Hmm... jag vill inte verka för sithig. Hela målet med den här karaktären är ju att vara en god jedi. Kan jag ha en laserwhip och ett vanligt lasersvärd tror du? Är det mindre Sithigt?

Jag vill ju ha piskan för diplomati! "Du kan antingen lämna det här skeppet på ett fredligt sätt eller så kommer jag skära igenom skråvet med min 6 meter långa laser klinga och vi båda kommer sugas ut i rymden. De andra har stängt luftslusarna så de är säkra. Jag är inte rädd för att dö. Är du?"

Vimes

Sillkung
Jag spelade en del Star Wars för några år sedan. Självklart spelade vi jedis eller andra force users (vad är annars poängen med SW?). Det roliga var att argumentera med SL för att ens handlingar var i linje med jedi-koden och att man inte alls var ett psykopatiskt rövhål (som ju alla rollpersoner i äventyrssettings tenderar att vara). Man kan ju låtsas att det var någon form av tragisk kamp (alla RP:s slutade alltid med blixtar flygande ur händerna och onda Sith-ögon mitt i ansiktet) mellan människans djuriska drifter och civilisationens ultimat dysfunktionella moralsystem. Men ärligt talat var det mest slapstick, maktrunkeri och force lightning.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vimes said:
Jag spelade en del Star Wars för några år sedan.
Om du inte vill spela en Stormtrooperkampanj efter att ha sett den här så har du ett hjärta av sten.

Vi körde en sån, och jag blev faktiskt rätt besviken när det visade sig att det blev en sithkampanj av det hela. De andra spelarna hade tydligen uppfattat redan från början att det var det det skulle bli, men inte jag. Sithdelen var också kul, när jag vant mig. Men Stormtroopers!

God45

#PrayersForBahakan
Vimes said:
Jag spelade en del Star Wars för några år sedan. Självklart spelade vi jedis eller andra force users (vad är annars poängen med SW?). Det roliga var att argumentera med SL för att ens handlingar var i linje med jedi-koden och att man inte alls var ett psykopatiskt rövhål (som ju alla rollpersoner i äventyrssettings tenderar att vara). Man kan ju låtsas att det var någon form av tragisk kamp (alla RP:s slutade alltid med blixtar flygande ur händerna och onda Sith-ögon mitt i ansiktet) mellan människans djuriska drifter och civilisationens ultimat dysfunktionella moralsystem. Men ärligt talat var det mest slapstick, maktrunkeri och force lightning.
Jag gillar att spela prisjägare och antingen Sith eller Jedi jägare. Det blir en utmaning att tänka taktiskt för om du kommer nära trollkarlen med ett vapen som skär genom allt så är du antagligen död. Så det är minor,, fällor, bakhåll raketkastare, disintigrator rifles från 5 kilometer bort (skyddar ändå inte mot force choke) och en eld kastare/böner om nåd om de lyckas ta sig nära.

Men i den här kampanjen var det bara jedis som gällde så jag får inte spela en-mans-vietcong-med-en-jetpack-och-mer-vapen-en-de-flesta-rymdskepps-mannen :gremwink:

God45

#PrayersForBahakan
Jag kan också rekomendera Republic Commando spelet till x-box. Det kom 2005 och man spelar en grupp storm troopers som är med i clon krigen. Det är fyllt med mörk humor som liknar Troops. Några citat är:

Delta Three-Eight "Boss": [sees a lightsabre] An elegant weapon for a more civilized time, eh? Well, guess what? Times have changed!

Scorch: I think we may have to blast our way through that... And I'm *not* just saying that because I love to blow stuff up.
Sev: Yes, you are.

Scorch: Was it red-red-green or red-green-red?
Sev: And he's supposed to be the demolitions expert?

Scorch: If we're all clones, why am I the only one with a sense of humor?

Sev: Damn, I don't believe it!
Scorch: What's wrong, Sev?
Sev: I've lost count of my kills!

Man har också vindrute torkare på en visir som torkar bort blodstänk åt en. Man måste älska detaljerna :gremlaugh:

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
God45 said:
Jag kan också rekomendera Republic Commando spelet till x-box. Det kom 2005 och man spelar en grupp storm troopers som är med i clon krigen.
Finns till PC också, 9 euro på steam =)

Har dock inte spelat så långt i det.

Alkemist

Veteran
Valérian and Laureline och Dune med.
Den första verkade det ju till och med ha varit tal om att gå till rättegång med.