Real Men, Real Roleplayers, Loonies and Munchkins ger all information en behöver om vad som är munchkins/kobolder...Jag lärde mig hyfsat nyligen ordet ”munchkin” men det kanske inte är riktigt samma sak?
Real Men, Real Roleplayers, Loonies and Munchkins ger all information en behöver om vad som är munchkins/kobolder...Jag lärde mig hyfsat nyligen ordet ”munchkin” men det kanske inte är riktigt samma sak?
Oof, hoppas inte. Hade jag som senast passerat mitt bäst före-datum vid tretton års ålder hade det känts kärvt.Men kidsen i lådan skall man inte lyssna på dom flesta antar jag hade sitt bäst före datum på 90-talet
Förvarar du barnen i lådor? Hemskt!Säger kidsen i lådan iaf.
Precis det här tänkte jag också. Svenska spel som går på export (Fria Ligan och Helmgast samt lite mindre spelhantverkare som Sthlm kartell och Ockult örtmästare samt Blöckfiskarna) men också tvärtom där kända spel översätts till svenska t.ex. av Eloso.Svenskt är väl rätt hippt just nu?
Vad är WRNU? Sjukt hippt att använda förkortningar och utgå från att alla fattar dem direkt förövrigt (edit: efter lite research förstår jag att det var en förening)Jag tror inte att det finns ett "innan" när det gäller detta. Med all sannolikhet var den allra första diskussionen på WRNU en definitionsdiskussion.
Lite OT och jag tar inte ställning i huruvida det är bra att dåligt att använda den men, här får du en definition iaf:Vad är WRNU? Sjukt hippt att använda förkortningar och utgå från att alla fattar dem direkt förövrigt (edit: efter lite research förstår jag att det var en förening)
WRNU = Www.Rollspel.NUVad är WRNU? Sjukt hippt att använda förkortningar och utgå från att alla fattar dem direkt förövrigt (edit: efter lite research förstår jag att det var en förening)
Jag tycker också det är enklare och går snabbare att säga "wurrnu" än "rollspel.nu".Nu är det en förkortning för de som inte orkar skriva www.rollspel.nu
För det var så man sa 2000 när vi startade siten.Sorry för offtopic men varför inte bara RNU... www är ju inte domännamnet ens.
Jag sa inte så 2000 när jag registrerade mig jag sa rollspel.nuFör det var så man sa 2000 när vi startade siten.
Huga, det är svårare att säga "rrrnu" än "wurrnu".Sorry för offtopic men varför inte bara RNU... www är ju inte domännamnet ens.
Jag säger nog ErNu och läser ju WRNU som VeErNu (och tänker direkt att det står för Warhammer Roleplay N... U..)Huga, det är svårare att säga "rrrnu" än "wurrnu".
Sen minns jag inte när wrnu växte fram som begrepp, det var en rätt organisk process, inte något som någon satte sig ner och bestämde, tror jag i alla fall. Någon började skriva "wrnu" nånstans, och så ledde det ena till det andra.
Jag tror inte att du sa rollspel.nu heller, eftersom forumet inte hade någon talfunktion då.Jag sa inte så 2000 när jag registrerade mig jag sa rollspel.nu
Den enda gång jag upplevt att det blivit riktigt förvirrat är när man talar om underforumet rollspel.nu på WRNU.Jag har inte heller någonsin använt wrnu, och alltid sagt "rollspelsforumet" men jag vet att redan runt 2005 var det den "vanliga" frasen.
Aj då! Det var inte menat som någon slags elitism. Att skriva WRNU till någon på rollspel.nu är för mig som att skriva FB till någon på Facebook eller SKV till någon av mina kollegor på Skatteverket.Vad är WRNU? Sjukt hippt att använda förkortningar och utgå från att alla fattar dem direkt förövrigt
Det är fullt rimligt. Uppenbart har jag varit out of the loop och bara missat den termenAj då! Det var inte menat som någon slags elitism. Att skriva WRNU till någon på rollspel.nu är för mig som att skriva FB till någon på Facebook eller SKV till någon av mina kollegor på Skatteverket.