Jag är rätt säker på att jag är en väldigt bra spelledare, i vart fall har jag fått oerhört positiva reaktioner från i stort sett alla jag spelat med de senaste åren, och märker ofta att jag fått bra gensvar i form av engagemang och intresse från mina spelare, även om jag inte spelat med dem förut och de är nya i gruppen. Det kan såklart vara så att alla jag spelat med sedan 2018 bara varit väldigt snälla, men även då det är ett helt gäng spelare vid detta lag som passerat genom min regelbundna spelgrupp har jag inte fått något annat intryck av de som hoppat av att de gärna hade fortsatt, men att liv och åtaganden kommit ivägen.
Jag är väldigt stolt över mitt spelledande, för jag har lagt ner väldigt mycket tid och engagemang på att försöka bli bättre på det. Försökt lära mig av andra genom att läsa böcker, artiklar och delta i diskussioner om spelledande. Testa nya tekniker och analysera vad som funkar och inte funkar. Vissa saker har jag lite "gratis" som jag vet att andra tycker är väldigt svårt, jag har både relativt lätt för att lära mig och förstå regler, samt trivs nästan bäst när jag kan improvisera fritt och inte har för strama tyglar att hålla mig till (plats + aktörer med agendor är allt ett äventyr behöver, sedan löser sig resten vid bordet). Jag försöker vara väldigt spelarcentrisk och är ett stort fan av både mina spelare och dess rollpersoner, dit spelarna vill är dit vi går, förberedelser och "story" be damned, ju mindre jag själv vet om vad som händer härnäst, ju mer spännande blir det för mig och ju mer kreativ och peppad blir jag. Jag tycker till och med att jag är hyffsad på expressiv gestaltning (röstförställning och allt det där), även fast jag inte har någon som helst bakgrund inom det.
Helt enkelt, jag känner mig rätt trygg med att vara den spelledare jag vill vara, har fått positiva reaktioner på mitt spelledande, och känner en stor glädje och stolthet i det.
Vill man lyssna på hur det låter spelade jag in en one-shot i
Call of Cthulhu Sverige med Svartviken rollspelspodd som man kan höra
här, men det är också enda gången jag spellett i podd och var jättenervös. Har fått väldigt positiva reaktioner på de avsnitten, vilket gjorde mig väldigt glad.