Enligt de ursprungliga reglerna gjorde man det. (När ni började spela tog båda spelarna det översta kortet i sin lek och lade i "potten". Vinnaren fick båda korten.) Så spelade jag och mina kompisar när vi lärde oss spelet från regelboken. Andra spelare gjorde inte så, och då slutade vi också. Idag är det ingen som minns det längre.Vinner man andras kort, så att man får fler kort själv?
Nja. Vanliga kort kan användas för att spela Poker, eller Bridge, eller Finns i sjön, och många andra spel. Magic är i grunden ett spel för två spelare, där korten representerar landområden, varelser, magiska föremål och besvärjelser. En del läggs ut på bordet och används för att angripa motspelaren. Det påminner inte direkt om något spel jag känner till med en vanlig kortlek.Är det ungefär som att spela vanliga kort?
Man behöver bara vara två personer, och en omgång Magic kan ta bara några minuter. (Men oftast längre.) Bygger leken gör man hemma, på egen hand. Har man en färdig lek går det snabbt att börja spela.Varför spelar man hellre Magic än rollspel om man har fyra timmar över? Är det roligare, enklare att spela med främlingar, går det snabbare?
Skönt att höra lite rollspelschauvinism från fler än mig själv.Övriga har redan svarat på vad Magic är så jag svarar på följande .
Är det kul . Det/dom trevande försök att spela jag gjorde på 90-talet upplevde jag inte som kul men jag är heller inte rätt demografi för ccg's (collectable card games.)
Varför spelar man det. ja för att man ännu inte har insett the superiority of rpg's
Hur står det sig mot att spela rollspel . Det är nog en individuell fråga men för mig finns det inget inom spelhobbyn som ens kommer nära rollspel.