Rickard
Urverk speldesign
Det här är en jättefånig fråga som mestadels kommer från att jag har dåligt fokus. Som det är nu i Matiné har alla varelser 25 "kroppspoäng" och får tillbaka en per dag. Så om de blivit utslagna tar det ungefär en månad att tillfriskna helt. De regelmässiga effekterna, förutom att de kan bli utslagna enklare, är att man får lite minus för skador. Nu har jag spellett på ett sådant sätt att resor tog ungefär lika många dagar som rollpersonernas skadepoäng, för att få bort skadorna helt från rollpersonerna.
När jag tänker på matinéfilmer så finns Ivanhoe, Slaghökarna, en av de nyare Zorro-filmerna och till och med Frodo i Sagan om Ringen, där huvudpersonen är skadad en längre tid. Å andra sidan skulle jag gilla att ha en mer actionbetonad vinkel på det och låta kroppspoängen heta "obalans" eller liknande. När personen fått 25 obalans så blir denna utslagen av attacken. Efter striden blir personen dock återställd. Det skulle också ta bort alla töntiga helande förmågor och drycker, som ibland krävs.
Jag står och väger mellan dessa två alternativ. Vad ska jag göra?
/Han som kanske ska nämna att man kan bli utslagen när som helst, om anfallet gör 10+ i skada, vilket innebär att man flyttar skadegemet till utslagen-rutan
När jag tänker på matinéfilmer så finns Ivanhoe, Slaghökarna, en av de nyare Zorro-filmerna och till och med Frodo i Sagan om Ringen, där huvudpersonen är skadad en längre tid. Å andra sidan skulle jag gilla att ha en mer actionbetonad vinkel på det och låta kroppspoängen heta "obalans" eller liknande. När personen fått 25 obalans så blir denna utslagen av attacken. Efter striden blir personen dock återställd. Det skulle också ta bort alla töntiga helande förmågor och drycker, som ibland krävs.
Jag står och väger mellan dessa två alternativ. Vad ska jag göra?
/Han som kanske ska nämna att man kan bli utslagen när som helst, om anfallet gör 10+ i skada, vilket innebär att man flyttar skadegemet till utslagen-rutan