...men "alla" äger ju DND-böckerna redan och för som har den är ju produkten "gratis" att fortsätta spela. De har mer begränsad möjlighet att nå ut med microtransaktioner än datorspel som många lever på den typen av inkomster över tid. Wizards finns ju inte här för att göra spel, de finns för att tjäna pengar precis som de flesta större företag. Titta bara på deras oändliga rad av cash grabs i MtG senaste åren, allt från reserve list till collectors packs.
Jag ser det som osannolikt att expansioner ger samma positiva kassaflöde som en ny edition i längden (hur många köper egentligen 10+ böcker jämfört med hur många som köper de 1-5 mest nödvändiga?). Om wizards behöver välja mellan en ny edition och minskad omsättning tror jag att valet för dem är givet.
Jag ser det som osannolikt att expansioner ger samma positiva kassaflöde som en ny edition i längden (hur många köper egentligen 10+ böcker jämfört med hur många som köper de 1-5 mest nödvändiga?). Om wizards behöver välja mellan en ny edition och minskad omsättning tror jag att valet för dem är givet.