entomophobiac
Low Prep High Play
Känner väl att SväS gör så mycket annat bara? Det är vare sig samma värld eller liknande regler som någon DoD-utgåva. Däremot är väl bilderna medvetet åt det hållet... Klurigt.Är inte Svärdets sång ett MYZ-DoD?
Känner väl att SväS gör så mycket annat bara? Det är vare sig samma värld eller liknande regler som någon DoD-utgåva. Däremot är väl bilderna medvetet åt det hållet... Klurigt.Är inte Svärdets sång ett MYZ-DoD?
Nä, nu ringer jag rollspelsinkvistionen!Men det skulle vara intressant med ett MYZ-DoD ...
BERÄTTA MER! Vilka stats har Corona?!Nästa stora grej blir förstås THE WORLD BROKE, osr post-reality apocalypse inspirerad av år 2020 som jag skriver och layoutar på min mobil just nu. Släpps inom ett par veckor.
Vill inte deraila för mycket här. Du får hålla dig till tåls lite.BERÄTTA MER! Vilka stats har Corona?!
Jag håller verkligen tummarna för att KH ska bli Det-Stora-Svenska-Fantasyrollspelet. Känns som att det hänger på vilka moduler de kommer att släppa framöver, hur snabbt osv.Kopparhavets Hjältar. Det enda som saknas är DoD-loggan.
Kan ändå tycka att det är rätt skönt med ett eget namn. DoD betyder så mycket olika saker för så många olika människor. Vi hade hamnat i "men det HÄR är ju inte DoD". Men det ÄR Kopparhavets hjältar. För där har vi tolkningsföreträde. Spelet är exakt det spel vi ville göra och spela.Kopparhavets Hjältar. Det enda som saknas är DoD-loggan. Så in och köp om ni inte redan gjort det.
Det hoppas vi med. Vi har många och stora planer för spelet.Jag håller verkligen tummarna för att KH ska bli Det-Stora-Svenska-Fantasyrollspelet. Känns som att det hänger på vilka moduler de kommer att släppa framöver, hur snabbt osv.
Hur är FFGs Star Wars inte ett ordentligt Star Wars-spel? Det är typ omöjligt för ett spel att bli mer ordenligt än vad det är. Tjogtals med moduler i mycket stadig utgivningstakt, extremt snygg art, fantastiskt regelsystem, stor fanbase.Jag skulle dock gärna se något segla upp jämsides, gärna nån annan setting. Känns tex som ett ordentligt star wars spel hade kunnat bli hur bra som helst, med nya planeter släppta som moduler ex.
Jag tror att ett nytt Fantasy spel har typ 0 chans att ens skrapa på ytan av DnDs spelarbas :/.