Nekromanti Vad är pandagirl?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
När jag läser Dagens Nyheters mer hippa nyheter springer jag ihop med ordet pandagirl. What the heck is that? Varför är det hippt att förknippas med en svartvit bambuätare?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Pandagirl, sannolikt det som också kallas "indiepanda", "svartvit indiebrud" m.m., dvs. en page-klippt tonårstjej med likblek hy och svart smink runt ögonen, lyssnar på obskyr popmusik eller i alla fall Broder Daniel. Klädstilen är varierad men oftast tajt. Fjällrävenaccessoarer och mössa (toppluva) är vanligt, så ock gummistövlar i glada färger. Kan observeras i stora flockar på Hultsfredsfestivalen.
Den manliga motsvarigheten är ofta svår att skilja från den kvinnliga.

Dewil

Eksem

Champion
Lite rätt och lite fel

En panda bär väldigt sällan fjällräven, och skulle aldrig ha gummistövlar och syns snarare på Emmabodafestivalen än på Hultsfredsfestivalen. Klädstilen är inte direkt varierad heller, men till viss del. Pojkar och flickor liknar definitivt varandra.

Pandor har ofta stort hår, för det mesta svart eller mycket ljust blont. Pojkarna har alltid smala stuprörsbyxor, flickorna ofta kjolar. Populära mönster är svart-vita mönster i prickar, rutor eller hundtand. Normalt går färgerna i svart, rött, vitt och ibland silver. De är ofta nästan anorektiskt smala, men inte alls alltid.

Här är ett gäng pandor:

Så här såg min sambo ut när hon var pandatjej för några år sen:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Lite rätt och lite fel

Jaja, de jag försökte beskriva var i alla fall såna som var på din bild. Du har naturligtvis rätt i att Emmabodafestivalen är klart pandatätare än Hultsfred, men i alla fall 2001 drällde Hultsfred av såna (somliga i färgglada gummistövlar). Och av kalsongpojkar. Färre 2004 och 2005, både av pandor och kalsongpojkar.

Dewil

Eksem

Champion
Re: Lite rätt och lite fel

Äh, såna med gummistövlar är inte riktiga pandor, de är bara skräp-alternativa. Det är såna som skulle kunna ha extensions utan att skämmas. Det är dåliga människor.

Mattis

Swordsman
Hahahahahaha [NT]

"Det är såna som skulle kunna ha extensions utan att skämmas."

solvebring

Superhero
Re: Tvättbjörn

Ja, det är min stil. Blackmetal - stortskönt. Min favoritgenre faktiskt... Det är Immortal på bilden va, om jag inte misstar mig...?

Ymir

Liten kantbaron
Blashyyyyrk!!! [ANT]

Alltså, seriöst...finns det ett töntigare band än Immortal? Någonstans? Någonsin? 'Holocaust metal'... :gremsmirk:

- Ymir, *gör satan-tecknet*

Eksem

Champion
Re: Blashyyyyrk!!! [ANT]

"Alltså, seriöst...finns det ett töntigare band än Immortal?"

Nej, det finns det inte. Jag såg en lista över världens töntigaste hårdrocksbilder en gång, och Immortal var med TVÅ gånger. Ena bilden har vi redan sett i den här tråden. Den andra av bilderna är den här:

Det är en av världens roligaste bilder.

EchonCique

Hero

Alltså, seriöst...finns det ett töntigare band än Immortal? Någonstans? Någonsin? 'Holocaust metal'...

Tja. I mina ögon är alla fåniga *metallwannabeband lika fåniga som de två bilder på Immortal i denna tråd. Cradle of Filth är ett lysande exempel på ärkefånigt band för att ta ett exempel :gremsmile:.

Ymir

Liten kantbaron

Skillnaden är, att Kräjjdel inte tar sig själva på allvar :gremsmirk:

...och, förstås, att de har ofantligt mycket bättre klädsmak och stil än Immortal, då. Jag menar, kolla in Immortals spikar ...de är fel på så många plan. Och schackrutesminket...

Plus, då, att deras musik faktiskt gick att lyssna på tills Dani skrek sönder rösten sin. Immortal, å andra sidan...well... :gremsmirk:

- Ymir, say no more

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk

Det är en av världens roligaste bilder.
Ja. Jag kan inte låta bli att gapskratta faktiskt. Trots att jag försökte...

EchonCique

Hero
kräk är kräk är kräk [ant]

säger jag då om deras respektive stil & musikalitet. de är så långt från näst sämst att det inte går påstå att någon är mindre sämst, thus kräk = kräk = kräk

:p

Targon

Hero
Va fan muckar du?

Cradle of Filth är ett lysande exempel på ärkefånigt band för att ta ett exempel .
Don't talk crap about my precious filth. Jesus Is A Cunt!

Äh, va fan, du får tycka vad du vill. :gremwink: