Nekromanti Vad är policyn kring PBF nu?

Rising

Vila i frid
Vi har haft ett par "Play By Forum"-trådar tidigare på forumet som ibland visat sig vara väldigt populära, men som då fick tränga sig lite inom forumsdefinitionerna. Vitulv maskerade sin tråd såsom ett världsbygge och lyckades med nöd och näppe hålla sig inom Rollspel-forumet, medan jag slank in min tråd förklädd till ett "hey, vi skapar lite rollspelskultur!" under rollspelskulturforumet.

Det är ett komplicerat ämne, och jag vet att moderatorerna inte riktigt gillar trådar som sväller upp och tar plats från de riktiga diskussionsämnena, men samtidigt är det perfekt sommarunderhållning när stämningen är lite ledigare på forumet.

Jag vet att det talats om en riktig PBF-avdelning så småningom, men om vi enbart ser till nuläget - vad hindrar en egentligen för att starta en sådan tråd på OT-forumet? Det är ju "OT" som i "har inget med rollspelsdiskussioner att göra", samtidigt som det är kul och främjar communityn.

Hur resonerar ni i nuläget?

Ackerfors

Alas, your rapids!
Inofficiellt svar

Jag får egentligen inte svara på det här, semester och så. Krångel med övertid. Dessutom vet jag inte om det jag kommer svara stämmer överens med hur det ligger till, av samma anledning. Egentligen borde jag hålla mig borta.

"Hur resonerar ni i nuläget?"

Forumet (forumsystemet syftar jag på, inte OT-forumet) är ju på intet sätt optimalt för det, men det finns ju ett OT-forum där man kan skriva om vad skräp som helst, så det är bara att köra igång, skulle jag gissa på.

Förresten, kalla det samskrivande, för det är ju snarare det det är än Play-by-forum.

Johan K

Gammal & dryg
En spontan tanke vore ju att det skulle vara ricktigt trevligt om vi kunde få ett PBF-forum här åxå.
Skulle vara roligt att testa på det iaf, har väll aldrig riktigt testat att lira via ett forum.

/ Johan K, som åxå hoppas på en bildbank i framtiden här på wrnu