Nekromanti Vad är problemet med "Fasornas djungel"?

Dewil

Skrivbordsgeneral
Jag håller på att komplettera min samling av Ensamma Vargen-böcker och den enda som saknas är nummer 8, "Fasornas djungel". Av någon anledning är denna bok den som dyker upp minst ofta på Tradera - mer sällan än de ökänt svåråtkomliga två sista böckerna (11 och 12). Böckerna 10, 11 och 12 trycktes emellertid i mindre upplaga och enklare utformning (ingen färgkarta t.ex.) på grund av att försäljningen var vikande. Ändå är det åttan som är ovanligast på Tradera.

Just nu går ett exemplar, det första jag har sett på åtminstone ett halvår. I skrivande stund, med 40 minuter kvar, ligger budet på 231 kr - helt galet. (I ett svagt ögonblick var jag beredd att gå upp till 200 kr.)

Man undrar - var handlingen i åttan upplagd för att maximera bläddrandet vilket gjort alla exemplar sönderlästa? Har hela upplagan drabbats av Agarashs förbannelse och upplösts i en grön slempöl? Eller gör förekomsten av Bor-dvärgarna och deras muskedunder att åttan är den coolaste boken som man därför absolut inte kan tänka sig att sälja?

Dewil, konfunderad och snål

Big Marco

Läskig
Jag upplevde samma sak - att nr 8 var klart svårast att få tag på. Jag hade tur och fann den på en loppmarknad i perfekt skick för 2:- så det var en bra dag.