Nekromanti Vad är sommar för dig ?

Nightowl

Champion
Instämmer till fullo. har en del av den varan lite längre norrut med.
Instämmer inte alls; de turister och hemvändare som dyker upp här i Arvidsjaur är för de mesta trevliga.

Mindervärdeskomplex mot nollåttor har däremot många här.

Erik

Feuflux

omjonasson.se
Mitt svar efter betänketid

Om nån missat det så har jag i likhet med Eddie Izzard varit tredjeklarinettist, den bästa sortens klarinettist. Tillsammans med 5 andra musikanter och vår lärare for vi land och rike runt och skänkte glädje till mindre lyckliga varelser. Eller okej, i huvudsak så träffades vi en gång i veckan och spelade ihop. Många gruppmedlemmar bytter ut under årens lopp (8 år fanns vi i) och i slutet var det jag och 5 tjejer... avundsjuka än? Nu håller jag dock på att spåra iväg bort från ämnet...

Den här gruppen hann med 3 resor under våra sista 2 år. En till Stockholm på egen hand och två till Gdansk (Polen) och Zwolle (Holland) som representanter för Kalmar kommun (dvs semester fast man fick stå och spela lite för brödfödan). Vansinnigt roligt. På de här resorna hade vi som tradition att skriva ner roliga grejer och i efterhand sätta samman en citatlista. På Hollandsresan dök det upp två definitioner av sommar.
Två olika definitioner på sommar

”Sommar är när man bara får vattna trädgården när solen har gått ner.”
Klaras definition.

”Sommar är när man inte behöver ha några strumpor.”
Irenes definition.
Och nu tänker jag köra mig egen definition på sommar: "Sommar är värmen och ytlighetens årstid."
Värme - när man vill lägga sig på en hög med is och dö, då är det sommar. Ingen annan årstid prackar på dig apati som sommaren.
Ytlighet - när människor tävlar i att visa hud, skriva om bästa strandkroppar i tidningar och tjata om brazilian full body vax, då är det sommar.

Nu ska jag stoppa frusen spenat i kalsongerna och förbanna solgudar.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Hektiskt liv

Japp, det är sommar för mig. För oavsett om jag jobbar eller har "sommarlov" (vilket jag har nu, så står jag i arbetskläder på utsidan och baddräkt på insidan.

Saken är nämligen den att jag:
a) har en trädgård som alltid har uppgifter på G, just nu ignorerar jag den för att DET ÄS SÅ ÄVERDJÄVLIGT VARMT. Men annars gäller, rensning, gräsmatteklipp, slagning av högt gräs/växter (innefattar brännnässlor och tistlar), plantering, omplantering, omplannering och en rad andra små uppgifter.
b) det är nu jag har tillfälle till att göra allt det där jag inte hann på årets alla andra månader, skriva (rollspel och berättelser), måla (utomhus på väggar och dörrfoder och inomhus i akvarell), teckna... etc

Nåväl, det är också på sommaren som jag har fördelen av att kunna sticka och fiska, njuta av blommorna i trädgården, göra upptäckter i naturen (trädgård och skog omkring), bli stucken av elaka myggor, bränna skinnet till en lysande varm brunröd ton... och inte minst, det är bara den här tiden på året som jag badar utomhus.... i min pool eller i sjöar och hav om tillfälle bjuds och BADA är en stor grej för mig... jag älskar bad. Det är nämligen inte för inte som jag kallas Ubåt137... och ni lite äldre här förstår säkert vad som osyftas. :gremsmile:

Lagom varm sommar på er, och se till att ni skyddar er mot:
bromsar (de där ettriga insekterna), myggor och sol.

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Turister...

... sommargäster, nollåttor och måsar....

Finns nog överallt i detta avlånga land och jag är med ojämna ryck en av dem. :gremsmile:

Fast om ärligheten ska fram, det är på sommaren vi svär i Norrtälje, Uppsala och Stockholm över Turisterna. De finns överallt, de har inget vett och de är alltid i vägen. Vi som Vet hur allt ska gå till blir antingen vansinniga i köer eller suckar lite drygt och tycker

Ja Ja, det är sommar och vi vet ju....

Fast trevliga turister finns det ju. Le bara och se vad som händer. :gremsmile: