Hektiskt liv
Japp, det är sommar för mig. För oavsett om jag jobbar eller har "sommarlov" (vilket jag har nu, så står jag i arbetskläder på utsidan och baddräkt på insidan.
Saken är nämligen den att jag:
a) har en trädgård som alltid har uppgifter på G, just nu ignorerar jag den för att DET ÄS SÅ ÄVERDJÄVLIGT VARMT. Men annars gäller, rensning, gräsmatteklipp, slagning av högt gräs/växter (innefattar brännnässlor och tistlar), plantering, omplantering, omplannering och en rad andra små uppgifter.
b) det är nu jag har tillfälle till att göra allt det där jag inte hann på årets alla andra månader, skriva (rollspel och berättelser), måla (utomhus på väggar och dörrfoder och inomhus i akvarell), teckna... etc
Nåväl, det är också på sommaren som jag har fördelen av att kunna sticka och fiska, njuta av blommorna i trädgården, göra upptäckter i naturen (trädgård och skog omkring), bli stucken av elaka myggor, bränna skinnet till en lysande varm brunröd ton... och inte minst, det är bara den här tiden på året som jag badar utomhus.... i min pool eller i sjöar och hav om tillfälle bjuds och BADA är en stor grej för mig... jag älskar bad. Det är nämligen inte för inte som jag kallas Ubåt137... och ni lite äldre här förstår säkert vad som osyftas.
Lagom varm sommar på er, och se till att ni skyddar er mot:
bromsar (de där ettriga insekterna), myggor och sol.