Nekromanti Vad önskar jag mig i julklapp?

Feuflux

omjonasson.se
Så var det dags för presentönskningssäsong igen och eftersom jag är en usel kapitalist/konsumtionssamhällesmedborgare så har jag i vanlig ordning vansinnigt svårt att komma på saker att önska mig.

Det finns ingenting jag behöver (jag har internet, strumpor och allt basic). Mediakonsumtionen är mycket låg (läser kanske 2.5 böcker per år och har flera i kö; är det nån som köper musikskivor längre?; filmtittandet är i botten). Alla skåp etc i huset är fulla så jag får ångest av tanken på onödiga men coola prylar. Jag är smålänning så tanken på att önska mig en morgonrock när den nuvarande funkar (den kunde varit något längre) är på något plan otänkbar. Behöver inga nya kläder efter att ha köpt en del under hösten.

Om min laptop haft ett bättre grafikkort hade jag kunnat önska mig settlers7, men eftersom jag snart blir pappa igen så kommer jag inte ha tid att spela så det är bara onödigt i nuläget.

Jag vill ha flera coola järnvägsdelar till briojärnvägen, men det är tydligen sonen som ska önska sig det och inte jag... :gremsmile: (Vi kör mycket ihop men det är väl fortfarande jag som är byggmästaren)

Och sen har vi sådana där omöjliga önskningar som att alla hatiska människor fick bli lyckliga (spana in kommentarsfälten på aftonbladet till artiklar om jämställdhet eller integrationsfrågor om du inte vet vad en hatisk människa är) eller att få leva i ett samhälle där människor är viktigare än pengar (bara för att prova, jag har testat det nuvarande och blir lite deppig till och från).

Så... öhh... hjälp.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Om du är en sån som kommer ihåg saker i efterhand och som uppskattar upplevelser kan du kanske önska dig en upplevelsepresent av nåt slag?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Önska dig något som är gott att äta/dricka. Gluffsa i dig det själv, med hustrun eller med släkten, allt efter vad du själv föredrar.

Släng sedan de tomma behållarna.

1. Dina släktingar fick ge dig något.
2. Din bostad blir inte fylld med mer bråte.
3. Nom.

gizmo

temporary sunshine
Jag fick julklapp tidigt i år för jag har just hälsat på föräldrarna och då ville min pappa gå ut och köpa mig något (jag är där kanske vartannat år) - hursomhelst, det blev:

en fin flaska single malt
en Dremel med Akku
tre stycken olika tänger

I princip en syntes av de senaste två förslag här i tråden.

Jag tycker generellt att dyr dryck och verktyg är otroligt fina användbara presenter :gremsmile:.

Troberg

Sinister eater
gizmo said:
Jag tycker generellt att dyr dryck och verktyg är otroligt fina användbara presenter :gremsmile:.
Man kan aldrig ha ett verktyg för mycket, men det man kan ha ett för lite!

Storuggla

Champion
"så tanken på att önska mig en morgonrock när den nuvarande funkar (den kunde varit något längre)"

Detta. Varför i helvete görs morgonrockar så abnormt korta för? Är de smalbensfetischister hela bunten som gör dem?

Storuggla, fryser om de ludna

Zorbeltuss

Hero
Kort morgonrock? Svaret är självklart, ett par mysiga och varma toflor som dessutom skyddar mot lego och andra fällor.

/Zorbeltuss som inte är så säker som han verkar

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Storuggla said:
"så tanken på att önska mig en morgonrock när den nuvarande funkar (den kunde varit något längre)"

Detta. Varför i helvete görs morgonrockar så abnormt korta för? Är de smalbensfetischister hela bunten som gör dem?

+1

tull

Hero
Storuggla said:

Så man kan titta under naturligtvis.

OT: Om du har problem att hitta en produkt att önska dig så kanske tjänster är aktuellt?

Som småbarnsförälder verkar det gå åt mycket tid till att vara just förälder - varför inte önska dig egen tid att spendera utan att du behöver bekymra dig om åtaganden i hushållet? Kanske kan du ge samma sak tillbaka till din fru.

en tanke.

solvebring

Superhero
Pärsson said:
Storuggla said:

Så man kan titta under naturligtvis.

OT: Om du har problem att hitta en produkt att önska dig så kanske tjänster är aktuellt?

Som småbarnsförälder verkar det gå åt mycket tid till att vara just förälder - varför inte önska dig egen tid att spendera utan att du behöver bekymra dig om åtaganden i hushållet? Kanske kan du ge samma sak tillbaka till din fru.

en tanke.
Funderade också i de här banorna efter att ha läst tråden för första gången igår. Att önska sig egentid eller varför inte tid tillsammans, fast på tu man hand. Kanske rent av något specifikt som man gillar att göra tillsammans. "Jag önskar mig att (bara) du och jag går och käkar italienskt", eller något i den stilen, om man nu gillar att göra det.

Om ni nu ska ge varandra julklappar så kanske ni kan gå ihop och ge varandra samma sak, typ en weekend? ... En gemensam julklapp till er själva. :gremsmile:

!Paxen

Swashbuckler
Storuggla said:

Räcker väl så länge endast ballen syns.

gizmo

temporary sunshine
unfair said:
Riktigt coolt men tyvärr med priser så höga att jag aldrig skulle våga använda sakerna. 200$ för ett usb-minne liksom.
Ah, jag vet. Tyvärr, tyvärr. Då är det stjäla-iden-och-pyssla-ihop-själv som gäller (nu att man har en Dremel..). Saknas bara ett gigantiskt julpresent i form av fri tid.