Nekromanti Vad önskar man sig när man fyller 30?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
30 är lite speciellt, och jag fyller det den 12:e oktober. Släktingar har börjat fråga vad jag vill ha. Önskelista till ens 30:e födelsedag, jisses.

Så... vad skriver man? Jag är just nu i situationen att det mesta jag vill ha, det kan jag köpa. Och det jag vill ha som jag inte kan köpa, det är sånt som är svårköpt (en hyreslägenhet närmare jobbet, min lärarexamen färdig, en pojk/flickvän, ett större/bredare socialt liv, mer tid...).

Därför blir det huvudsakliga kriteriet på önskesaker inte så mycket att de ska vara intressanta för mig. Följande är kriterierna:

1) Det ska vara nåt som är roligt för släktingar att ge bort.
2) Det ska vara nåt som är någorlunda enkelt eller iaf osvårt att få tag på; inte sånt som kräver efterforskningar eller att släktingarna djupdyker i nördkultur mao.
3) Det ska inte vara väldigt dyrt.
4) Jag ska kunna fejka att jag är superglad, nöjd och tacksam när jag får det (mina skådespelartalanger är ganska ordentliga vad gäller sånt, så det är egentligen ingen big deal).

Så, vad föreslår ni?

Unfair

Hero
Någonting som är egentillverkat borde uppfylla dina önskningar, frågan är bara vad det skulle vara. Hmm..

Ett fotoalbum med foton jämnt över hela ditt liv tills idag, typ 5 per år.

Någon handvirkat som grytlappar etc.

Eller något annat som de inte förväntar sig att du faktiskt ska använda men som du kan bli -äkta om du vill- glad över men inte känna dåligt samvete för när du lägger i en låda och inte plockar fram på några år.

Feuflux

omjonasson.se
krank said:
Jag är just nu i situationen att det mesta jag vill ha, det kan jag köpa.
Då har du ju fattat helt fel vad gäller önskelistor, det är ju sånt här man önskar sig! :gremwink: Jag kunde köpa My Name Is Earl-boxar själv, men då skulle jag ju inte ha nåt att önska mig så jag låter föräldrarna köpa åt mig istället. Är det nån knepig film eller bok jag vill ha så är jag så "ful" att jag skickar med en direktlänk till cdon eller nåt så att de inte misstolkar nåt och köper på fel språk.

Strumpor önskar jag mig alltid, astrist att köpa själv.

Sånt man kan äta/dricka funkar bra. En tidigare kollega hade gett sin familj strikta instruktioner om att han inte ville ha en enda jäkla fysiskt pryl. Alla presenter skulle gå att stoppa i magen så att lägenheten inte fylldes med bråte.

Annars har jag själv stora problem med önskelistor... (men jag klarade nyss av min 30årsdag så jag kan ta det lugnt nu enda fram tills jul)

Unfair

Hero
Jag har en kompis som när han fyllde 25 bad folk att överraska honom, eller rättare sagt ge honom något totalt oanvändbart men roligt. Det var skoj, alla kom med udda grejer som oftast var hemma gjorda. Med bland grejerna fans en skål gjord utav en vinylplatta och en engångsgrill av trä.

tull

Hero
Synd att priset är avgörande för det som finns i mina tankar just nu är produkter från Chesterfield (komfort som överstiger bajsa när du är riktigt bajsnödig)

Det här är deras fåtölj "bone mustang" vilket lär vara den modell som passar din stil bäst. Den kostar 4000 pund. Önskar du dig den behöver du inte önska dig något mer av någon.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Övervägda:

- Roomba
- Schysst jeansjacka
- Stor inramad kopia av "Detta är inte en pipa".
- Nån schysst Demotivational-poster =)

Men... Äh, jag vet inte. Alla har nackdelar...

tull

Hero
krank said:
Övervägda:

- Roomba
- Schysst jeansjacka

Vad sägs som en danskurs? Salsa eller slowfox kanske.

w176

Förlorad dotter
Böcker. Man kan inte ha för många böcker.Och vill du inte få 10 stycken deckare i knät kan du önska dig "Fackböcker i något coolt ämne"

Unfair

Hero
Persson said:
krank said:
Övervägda:

- Roomba
- Schysst jeansjacka

Kan instämma på att dans är coolt men vet inte hur passande det är för någon som helst skulle önska sig tid om det gick.

Johan K

Gammal & dryg
Vad sägs om ett presentkort på valfri butik är du sett saken-som-jag-saknar-X-antal-kronor-för-att-köpa-MEN-verkligen-vill-ha!!

Doomhamster

Swordsman
unfair said:
Kan instämma på att dans är coolt men vet inte hur passande det är för någon som helst skulle önska sig tid om det gick.
Å andra sidan önskar han sig ju också en tjej eller kille, så dansen kanske skulle hjälpa med den biten? :gremgrin:

krank - tror du att dina släktingar/polare skulle kunna tänka sig att skramla till nånting större? Om det funkar så, tja, jag skulle själv ha lättare att komma på nånting om jag kunde röra mig i området ny cykel/datorskärm/weekendresa än om jag tänkte på allmänna prylar (precis som du tenderar jag köpa sånt själv).

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Vicotnik said:
Vad sägs om en upplevelsepressent?
Jag skulle då förespråka en weekend med bokälskarpaket på Hotell Gästis i Varberg. Vem vill inte botanisera bland oräkneliga böcker (och ta hem sina favoriter!), slappna av i världens största badbibliotek och dessutom få chansen att blöta sin lekamen i en trogen kopia av Lenins favoritbad? Därtill är det ju aldrig fel att besöka västkustens pärla, ta en minigolfrunda i Societetsparken och säga tjenixen till Bockstensmannen.

Patrick Bateman

Warrior
Köksutrustning?

Vet inte hur mycket tid du lägger på matlagning. Men för eller senare (om inte annat än när man träder in i ett någorlunda stadigt förhållande och i förlängningen, när man får barn) brukar de flesta av oss tillbringa mer tid i köket. Spektrumet är också brett för en presentköpare: kockknivar, grytor, kastruller, stekpanna i gjutjärn, espressobryggare, hushållsassistent m.m.

Om inte den fysiska utrustningen - en kurs i matlagning, kanske?

Annars tycker jag att Feuflux är inne på rätt spår. Presentönskningar har inget att göra med ifall man har råd att köpa dem själv - det viktiga är att man faktiskt vill ha sakerna.

Dum Panda

Warrior
unfair said:
Persson said:
krank said:
Övervägda:

- Roomba
- Schysst jeansjacka

Jag instämmer också på detta, blev övertalad att gå buggkurs och det är skitroligt! Så roligt att jag gick avancerad kurs också :gremsmile:.

Cybot

Mest spelbar
Metro 2033 och Metro 2034 av Dmitry Glukhovsky
Bra post-apocalyptisk science fiction som utspelar sig i Moskvas tunnelbana (världens största atomsäkra bunker!).

P.S: Jag fyller 30 den 23 oktober. Någon som vill samlas på en stockholmspub någon lördag i oktober, dricka lite öl, snacka skit och spela Citadels alt. Munchkin?