Nekromanti Vad önskas?

haltageten

Dum inuti huvudet
Nu lider det sakta mot jul. Fem dagar kvar om jag räknar rätt. Här, hemma hos mig, ungefär tre mil söder om Stockholm så har det blivit riktigt kallt. Sju minusgrader senast jag kikade på termometern. Vi kanske får en relativt kall jul ändå. Men vad önskar ni er i år förutom en vit jul? (om ni nu önskar er det)

Foggmock

Myrmidon
Ett jobb, kontanter, en skinnjacka möjligtvis.

Jag har ju fått hem min julklapp till mig själv i form av min nya dator redan så... :gremlaugh:

Krille

Super Moderator
"Men vad önskar ni er i år förutom en vit jul? (om ni nu önskar er det)"

Semester.

Ety juljäveln i år infaller på helgdagar och jag inte har någon semester inarbetad att tala om eller komp att ta ut (två månaders anställning är inte långt) så innebär det fullt ös på jobbet den 27e. Och just nu är jag så seg att jag känner att jag verkligen skulle behöva lite semester.

Gastono

Hero
Jag vill ha en god och så lugn jul som det går.
Utan att överdriva allting...
Att äta god mat med familj och vänner och ta det lungt i den goda stämningen är allt som krävs för att jag skall kunna njuta av årstiden.

Saxifrage

Hero
Fred, rättvisa och mindre fattigdom!

Ha! Där slog prettometern i botten. Tur att jag skojade...

Hur som helst, en bieffekt av att bli äldre är att det bara är jag själv som ger mig vettiga (dvs nördiga) julklappar. I år är jag tämligen säker på att min tomte-klon "Saxa Claus" kommer att komma med Erik Granströms "Svavelvinter", samt Revells TPz1 "Fuchs" i skala 1:72. Om jag nu bedömer att jag varit tillräckligt snäll... :gremsmile:

Utöver det önskar jag mig till den 23:e en halvgammal långfilm, några flaskor mörkt öl och en bit chorizosalami. Men det är ju snarare att betrakta som en pre-julklapp.

magoo

Hero
Jag önskar en snöig jul med minus fem grader, god mat och en och annan välbehövd sovmorgon.

I julklappspaketen hoppas jag på något läsbart och kanske något fint att hänga runt halsen.

/Magoo, gillar jul

Feuflux

omjonasson.se
All I want for Xmas is you (not you, someone else)

Jag vill att livets mysterier ska lösas. Fast då det knappast lär inträffa så sänker jag min önskning till att mina egna mysterier ska lösas. Fast då världens alla expert misslyckats med att begripa sig på mig så sänker jag min önskning till att lyckas hålla isär min seriösa och oseriösa sida lite bättre i framtiden.

Annars önskar jag mig lugn och ro samt ekonomiskt oberoende (vilket i mitt fall blir "vilken jävla inkomst som helst eftersom jag inte spenderar någonting förutom hyra och mat...").

God Jul.

Lycan

Hero
Vad sägs om en scanner och lite mer ramminne? Eventuellt någon rolig tennfigur, Tekken 5 och Fire Emblem till GameCube.

Jag önskar mig nästan exakt samma sorts presenter som jag gjorde när jag var fem. märkte jag precis.

- L

MrG

Swashbuckler
Amen!

Kan bara instämma (efter varit på det här jobbet i tre månader), ledighet skulle vara najs!

Annars är jag oförskämt nöjd med mitt liv just nu... tittar på matriella saker och rätt lite som jag saknar... funderar på vad jag hintar till sambon... Roborally köpte jag nyligen... lika så Singstar 80´s... vinterskor kanske (hopplös på att hitta sånna som jag trivs i, trots att jag är gammal skosäljare)... eller vinterrock...

Rising

Vila i frid
Min önskelista är typ:

1. En ordentlig massa julskinkemackor. Har väntat hela året.
2. Julöl.
3. Någon konstig konjaksost(?) Jag åt det förra julen och blev frälst.
4. Den där boken "Kvinnornas Stad" eller "Kvinnornas Planet" eller vad den nu heter. Jag har inte sagt att jag vill ha den, så jag tror inte att någon kommer ge den till mig, men jag får väl ge den till mig själv.
5. Lite lugn och ro, så att jag kan läsa ut Joyce's Odysseus.
6. Lite kul julmusik. Jag gillar när det är riktigt spexigt och osentimentalt, såsom när Werner & Werner rappar "bjällerklang".
7. Att julstäda.

Dimfrost

Special Circumstances
och Fire Emblem till GameCube
Bra val. Det var mindre smart att köpa det i samma period jag skulle plugga till en tenta och skriva två hemtentor, kan jag meddela. :gremcrazy:

/Dimfrost

Grendel

Warrior
Önskas!

Tja, till skillnad från Krille har jag just nu semester, men jag skulle kunna tänka mig:

Symaskin - alltid praktiskt, dessutom skulle jag kunna sy de där medeltidskläderna* jag planerat i sisådär 8-9 år. Hittade förresten symaskinen jag drömmer om i en affär här i stan. En gammal grön Messerschmitt-symaskin av 60-talssnitt! :gremlaugh:

En TV som är större än min gamla 80-tals 14".

En ny bärbar dator med längre batteritid än min gamlas 4-5 minuter.

Ny datorlåda som inte låter 110 db - Visst är min egenstylade gröna datorlåda med röd kommuniststjärna snygg, men men... :gremtongue:

Bokhyllor så att jag äntligen kan få upp alla mina böcker på ett ordnat sätt - Flyg-, båt-, arkeologi-, historie- och sciencefictionböcker tar stor plats.

Ett bättre jobb (med skäligt betalt) - Inga övriga kommentarer.

Samt:
En spelgrupp till Eon III i Göteborg.

Antagligen har jag glömt en hel del till.

*) Eftersom jag inte är lajvare eller liknande så behöver jag inte sy dem för hand av handkardad vadmal med bennål och handspunnen tråd :gremwink:

Hjalle

Swashbuckler
Jag önskar mig...

1: Rollspel! Jag har reklamfört bland annat Svenil Rollspelet på min önskelista med att "det är ett spel för hela familjen!", och Zonernas Zoologi med att "den innehåller en massa kräk du inte visste fanns!"... Hoppashoppashoppas att jag får något!
2: Tärningar. Jag tror jag har blivit beroende, eller så är jag tärningsfetischist. Det är inte själva slåendet som får mig att dregla, det håller jag nere på, utan det är själva... ägandet. Och att tärningar är estetiskt tilltalande.
3: Finkläder. Ärligt talat, jag klär mig som en... som en svettig, nördig tonåring som lyssnar till både flumdrogmusik från 70-talet, med mycket ploppanden och Sonata Arctica, och dessutom är gammal fotbollsstjärna. Jag vill ha ett par snygga skjortor, ett par fina byxor och kanske lite strumpor. Faktiskt.
4: Jesus Christ Superstar-skivorna, för de är borta.
5: Svinvinternatt av Terry Pratchett, mest för att den är skriven av just honom, och att den dessutom handlar om juletider. Stor fåpotential.
6: En riktigt God Jul.

-Hjalle, och massor av pengar såklart.

Johan K

Gammal & dryg
En lugn jul.

Jag önskar mig en lugn jul, en jul utan en massa måsten. Om det går som jag vill, så kommer jag att tassa omkring i mysbrallor hos mina päron & bara vara. Vilket kommer att bli jäkligt skönt !!!
Sedan som bonus så är det ju alltid trevligt med julklapapr åxå, det kan jag ju inte förneka juh ! :gremgrin:

Marcus J

Hero
Tärningar (halv OT)

På tal om tärningar. (Vilket äntligen har kommit på tal så att jag kan dregla lite här också) så har jag en hel drös på gång från rpg.net's shop.

Självklart så köpte jag mig ett pund tärningar, dessutom de asasnygga exaltedbeadsen, dessutom ett komplett sett marble scarlet/gold (12d6,10d10 och en av varje tärningsort), guldpläterade d6or (två st.) och en stor koppar d20.

Så jag längtar nästan mer efter posten än efter julen.

Förutom alla dessa tärningar som jag köpte till mig själv så vill jag få en dvdbrännare (vilket jag dessutom kommer få) sen så vet jag inte riktigt, rollspel känns inte riktigt angeläget, jag har mer kampanj ideér i de rollspel jag äger än vad jag har tid att spela.

Mest av allt så vill jag ha en härligt provfri jul.

/Marcus vill att posten ska komma.

LukeFagwalker

Veteran
jag önskar mig Tärningar, Stringkalsonger och en Keyboard det vet jag att jag får så blir jag inte besviken.

ett par meter snö vore inte fel så jag kan göra kamekazekörningar i våran pulkabacke

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag har som vanligt önskat mig en bunt media.

Några rollspel, i första hand Primetime Adventures och några till obskyra indiespel.

En bok av populärvetenskaplig typ, "Not by Genes Alone", om mänskligt socialt beteende.

En bunt skivor; Mars Volta, Bright Eyes och alla de Van Der Graaf Generator jag inte redan har.

Samt en prenumeration på Forskning och Framsteg.

Tyr

Hero
Jag önskar mig:

* En rollspelsgrupp i Linköping.
* En digitalkamera.
* Att någon städar min lägenhet.
* En hippare mp3-spelare.
* Pocky.
* Ekonomiskt oberoende.
* En ickeslaskig jul i Karlskrona (i själva verket får den gärna vara vit).
* Att någon städar min lägenhet.

Tyr - som nöjer sig med en rollspelsgrupp (för detta året iaf).

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Önskelista modell tomtens alla önskelistor...

Ett jobb som passar mig skulle inte sitta fel. (typ kombination av illustratör, försäljare (butik), bokhandel och textil!)

En lugn julhelg utan bråk, med mycket mys och trevliga spelstunder med bröder (dock inte rollspel)

Ett färdigrenoverat "nytt" arbetsrum (med möglet väck) och ett nyinrett textilarbetsrum (gamla arbetsummet) Med tillhörande gardiner färdigsydda etc.

En bös med rollspelsprylar.

Ett färdigt pm till universitetet. Satan vad jag är less på att skriva.

På köpet vill jag gärna ha en värld utan krig, fattigdom och brott.

Det sista är omöjligt som jag ser det, men de övriga bör kunna fås ihop. :gremsmile:

En lugn nyårsafton med maken och gärna en handfull god mat....

Mycket man vill ha, men jag får nöja mig med det som finns utrymme för.

God Jul och Gott nytt år govänner... om jag inte hinner in innan jul igen... nu ska jag om en liten stund ge mig i kast med att slipa väggar och spackla lite till. :gremsmile: