Nekromanti Vad är det för människor som spelar DoD?

Silwer

Veteran
Re: Många olika typer

nej, mao kan man ignorera dig då?
Det är ju lite svårt att förstå varför du drar upp samma saker om och om igen trots att folk försökt lösa det du klagar på åt dig. Men eftersom du inte spelar dodv6 så antar jag att du inte bryr dig värst om att lösa något egentligen. Tycker du att samma, för de flesta här ointressanta regler är så viktiga? Forum är förmodligen inte bara till för dig.

lave

Warrior
mord och inga visor...

mycket tjat om mord nu, men hur som helst:
dör man ALLTID av en knivhugg i ryggen? svimmar man ens? måste man dö automatiskt av ett hugg i halsen? det BEHÖVER ju inte träffa halspulsådern eller strupen eller något sånt... jag har inte sett någon statistik på detta (tack och lov!) men jag tror inte att alla knivhugg är dödande......

Man Mountainman

Storsvagåret
Re: Du elak

Var började cirkeln? Jag tycker att moonshadows argument är jättebra. Det hänvisar direkt till den gamla bakdels-tesen, och den är naturligtvis allmängiltig. Så fort man hänvisar till den, så är all vidare diskussion onödig.

/Dnalor, din finne på hornhinnan

Vindhand

Myrmidon
free will, it sucks...

Jag är mycket glad att du inte är moderator, och dessutom är jag precis hur OTYDLIG jag vill.

Mjo, det är smärtsamt uppenbart... det är väl priset man betalar för att ha ett någorlunda öppet forum... man får stå ut med en del dumheter. Jaja...

"En tönt förblir en tönt, även på internet" -Jan Berglin

Vindhand

Myrmidon
Re: Verkligen?

Grabben saknar Chronopia tiden juh.....Det är en trumatisk tid för honom.....

Jag förstår inte... Chronopia finns lika mycket nu som det gjorde innan DoD6. Så vad finns det att sakna? Vill man spela Chronopia bör man väl göra det snarare än att gnälla på ett annat rollspel för att det inte är identiskt? /images/icons/wink.gif

Sodivra

Champion
humdidum

ja, fast en lönnmördare borde ju utföra dödande knivhugg rätt ofta..

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Blasphemy

Swashbuckler
Massor av olika typer

Forum är förmodligen inte bara till för dig.

Där sade du en sann sak. Forumen är till för en hel radda olika personer/individer med olika känslor och åsikter. Annars skulle forumet vara rätt så trist om alla tyckte likadant.
Och visst om du tycker att mina inlägg är jobbiga så behöver du inte läsa och svara på dem. Jag ignorerar massor med inlägg. Fast det är alltid kul att få igång en dabatt.. hur obetydlig den än må vara.
Och många saker som jag dragit upp gång på gång är för att de svar och lösningar jag fått oftast varit (för mig) otillfredställande.
Sedan är det ju lite roligt att se hur illa upp personer tar (och då menar jag inte spelets skapare) bara för att man klagar på deras favoritspel.
Och jag tycker att dumma regler är viktiga, likaså dumma spelsystem. Jag njuter av att spy min galla över dem..
Bara så att du vet..

Only dead fish float with the stream.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: free will, it sucks...

*garv*
Ja du vindhand du är rätt så mogen själv som inte tycker att folk skall få ha sina åsikter...
Sieg Heil på dig själv... Cencurförespråkare

Vindhand

Myrmidon
bah

*garv*
Ja du vindhand du är rätt så mogen själv som inte tycker att folk skall få ha sina åsikter...

Visst får folk ha sina åsikter... Jag också. Känn dig utsatt för min åsikt /images/icons/smile.gif

Däremot kan man kräva en viss hyfs från ett forums deltagare. Om man låter folk bete sig hur som helst kommer varje försök till konstruktiv debatt snabbt dränkas i dumheter som t.ex:

Sieg Heil på dig själv... Cencurförespråkare

Rosen

Myrmidon
Re: Massor av olika typer

<I>Sedan är det ju lite roligt att se hur illa upp personer tar (och då menar jag inte spelets skapare) bara för att man klagar på deras favoritspel.</I>

Så... om jag skulle träffa dig på, typ, MacDonalds nån gång, då är det okej om jag tar din läsk och häller den över huvudet på dej, bara för att det är kul att se hur illa upp du tar?

--
Åke

Riddaren

Swashbuckler

"Så... om jag skulle träffa dig på, typ, MacDonalds nån gång, då är det okej om jag tar din läsk och häller den över huvudet på dej, bara för att det är kul att se hur illa upp du tar?"

Det skulle jag bra gärna vilja se /images/icons/smile.gif

Riddaren - skrattar knutar på sig själv

Även den bäste har dåliga dagar

Archer

Swashbuckler
Re: free will, it sucks...

Censur är inte så mycket att föredra, vad som saknas på detta forum idag är regler om HUR man beter sig när man lägger fram sina argument, för eller i mot något. Och brott mot forumets regler ska självklart bestraffas med avstängning, annars så är det ju meningslöst med att ens försöka ha regler.

Så som forumet fungerar nu med en massa terrorister som skriver innlägg "för att jag hade tråkigt" eller för att "jag hade tråkigt och då finns det inget bättre att spy galla över folk" förstör funktionen på detta forum, och moderatorerna skulle behöva ingripa för att se till att ordningen återställs och att man kan återgå till att diskutera vettiga saker istället för att forumet ska fyllas med massa icke kreativt skräp.

Nej, fram med ett diktaturiskt styre av forumet om det är det som krävs för att hålla diskutionerna i forumet inom de gränser för vilka forumet står.

/Johan - Väktare av Rustningskammaren (Http://on.to/gemini)

Blasphemy

Swashbuckler

Du får gärna förklara din lustighet lite närmare bästa Åke.
För du verkar ju ha tagit droger och flygit till en annan dimension om du ser någon som helst likhet mellan våra två exempel. (nä nu har du allt luktat lite väl mycket på Fix sprejen)

Blasphemy

Swashbuckler
Re: bah

Ja eller uttryck att man inte skall få skriva eller säga vad man vill. Och du lät verkligen som en censurstiftare under Nazityskland (observera att detta endast är min åsikt).

Blasphemy

Swashbuckler
Jag hoppas att du skämtar

Nej, fram med ett diktaturiskt styre av forumet om det är det som krävs för att hålla diskutionerna i forumet inom de gränser för vilka forumet står.

Jag hoppas att du skämtar...
Med tanke på att den Diktaturiska makten kanske önskar att ha ännu snävare riktlinjer på diskussionerna än du själv önskar. och då står du där och får inte säga någonting.
Och på tal om att spy galla så har jag aldrig rikta det mot ngon person men däremot olika åsikter (bland annat cencur) och olika spel.

Vindhand

Myrmidon
artighet = censur?

Ja eller uttryck att man inte skall få skriva eller säga vad man vill. Och du lät verkligen som en censurstiftare under Nazityskland (observera att detta endast är min åsikt).

Tycker du att det är censur-fasoner att be någon att hålla sig till vanlig hyfs? Hur tycker du man skall göra om någon (hypotetiskt sett) beter sig väldigt illa i ett forum? Skall man bara sitta och se på hur forumet fylls med skräp eller skall man försöka kommunicera med förrövaren för att få honom/henne att skärpa sig?

Blasphemy

Swashbuckler
Re: artighet = censur?

Tja där har du rätt..
Man skall självklart försöka tala med "förövaren" om man tycker att han beter sig illa..
Fast det som du anser vara ohyfs kanske han ser som normalt.
men du sade själv att man inte skall få skriva eller säga vad man vill. Och då är det cencur.