Det enda spel som jag inte vill spela och som jag inte har testat är World of Synnibarr. Jag får ont i ögonen bara av att läsa det.
Sedan finns det en klase spel som jag inte har läst än. RaHoWa och FATAL hamnar här. Jag har inga planer på att läsa dem, men skulle jag få spela dem så skulle jag nog inte tacka nej.
Det finns en liten bunt spel som jag vill spela men aldrig får, eftersom jag är den ende i bekantskapskretsen som gillar dem. Usagi Yojimbo är ett av dem, Albedo RPG ett annat, Silver Age Sentinels ett tredje.
Det finns en stor klase spel som jag har spelat. Av dessa finns en liten del som jag inte vill spela igen. Mutant Chronicles och vilket Storyteller-spel som helst hamnar här.
Slutligen finns det en liten klase spel som jag definitivt inte vill spelleda. Dessa omfattar de ovan nämnda testade spel som jag inte vill spela igen, samt en del spel som ger mig hjärnblödning som spelledare. I princip alla d20-inkarnationer utom möjligen Munchkin d20 hamnar här - jag skulle kunna tänka mig att spela dem om det inte fanns några andra alternativ, men jag vill helst slippa spelleda dem.
---
Men allt det där är hatobjekten. De är förutsägbara (ja, utom de där som man vill spela men inte får). De mer intressanta spelen är de som man inte ens har en tanke på att spela, även om de står i spelhyllan och man inte kan hitta något större fel med dem. Där hamnar till exempel Western för min del. Det är ett bra spel, trevlig miljö, trevliga regler et cetera, men jag har aldrig haft en tanke på att spela det. Tja, utom möjligen efter en intensivt ball omgång Bang!