Nekromanti Vad bör man tänka på när man börjar spelleda i Eon

storken

Warrior
Re: Strid & skador

Nog blir den bättre än Monster & Varelser, se bara..

Monster i Mundana är som titeln antyder en ny bok om Mundanas fruktade monster och skräckinjagande styggelser. Boken innehåller totalt 37 monster, många av dem har utöver sin grundläggande beskrivning en specialartikel som behandlar monstret på mer djup. (18 monster är helt nya, 19 finns med i den gamla boken "Monster & varelser". Exempel på nya monster är fenix, galtisant, gorgon, nattmara, halkyon, satyr, skogsrå, talos, ursin, vrakylak. Illustrationerna i boken är helt nya och mycket välgjorda. Monster utgör del ett i Monster & varelser-sviten (den andra delen blir Bestialiska folk och den tredje delen blir Vilddjur & bruksdjur).

/NeoGames

Phelan

Hero
Substans sökes!!!

Jag bortser från ditt dåliga påhopp på min person i rubriken och upprepar mig - om du har en åsikt så säg den och underbygg den med några argument för varför du tycker det är så. För min del kan du gärna få påpeka de fördelar du ser med Harn, men gör det då istället för att bara ägna dig åt att mucka gräl.

Mvh / Phelan

Duddmannen

Hero
Får får lamm

jo vid ett par andra tillfällen så har andra rollspel kommit på tal i det här forumet och röster har höjts över hur mycket bättre dom va än EON. dom trådarna har omedelbart blivit låsta.

varför?
Den vanligaste orsaken brukar vara att de inte innehåller några argument utan bara påståenden. Det är ju bättre om man kan komma med argument om varför ett spel skulle vara bättre än ett annat. Då får ju hela forumet lite mer substans.

dom är ju helt tydligt EON-relaterade.
Men om jag säger att Hârn suger rutten tapirkuk så har jag ju inte tillfört något vettigt till debatten utan bara ventilerat en skum åsikt. Visst är det Hârn-relaterat, men det räcker inte.

man måste få kritisera... fast det kanske moderatorerna på detta forum inte vill... det e ju "bad press".
Det handlar ju om läsbarheten för alla de som inte ingår i debatten. Det är ju inte kul att komma in på vad man tror är ett forum för, säg Eon, och där bara se tråd efter tråd av "Nähä-Joho"-argument. Är det inte bättre att då hålla forumet rent från pajkastning och flaming och allt annat sånt skit så att de verkliga, BRA argumenten kan komma fram istället.

Dessutom:
1. Åsiktsfrihet i landet Sverige ger inte automatiskt åsiktsfrihet på ett privat forum.

2. Varför eftersträva att få sitt konto avstängt när man helt enkelt bara kan sluta använda det istället?

/Duddmannen

Tearlach

Warrior
variation

det kan vara bra att variera miljön
det blir väldigt lätt att "staden" altid uplevs lika dan oavsett vilken stad det är.
vad jag menar är känslan att oavsett var man är så är den närmaste staden "staden" en standard stad modell 1.0 som är exakt lika dan som alla andra städer.

det är samma sak med resor
men det behövs inte mycket för att variera
t.e.x i soldarn

i Talon hittar karaktärerna landets bästa vapensmed, han är dyr men hans vapen gör altid 2 mer i hugg & stick skada

i byn lilla gräset bor lotta 12 år som är absolut facinerad av rp:na, hon dyker alltid upp för att hålla dom sälskap när dom är i byn.

i Hadarlon bor en rik exentrisk antiksamlare, som ofta betalar extra bra för gamlaprylar som karaktärerna har "hittat".

i någon annan stad så måste karaktärerna om dom inte ser sig för slå för ett lätt slag för tur varje gång dom är på staden gator vid gryningen, mislyckas så är det någon som inte har sett sig för när han tömde sitt nattkärl ifrån fönstret på andra våningen, ick.

om man som spelare uplever en skilnad mellan olika platser så är man på olika platser.
uplever man ingen skilnad mellan tex städer så är alla städer "staden".

tearlach - som är här och svamlar igen

Ymir

Liten kantbaron
Re: En åtgärd

Det här forumet är tillägnat rollspelet Eon. Vill du såga Eon, gör det, men presentera argument för din sak, och se till att det du säger handlar om Eon och inget annat. Vill du enbart upplysa oss alla om att Hârnmaster är bättre kan du göra det någon helt annanstans.

Personliga påhopp är helt förbjudna här, vilket står mycket tydligt i forumets regler, och ingår i sunt folkvett. Så ja, mycket riktigt - jag bannar dig nu. Håll till godo.

- Ymir, sur

walium

Ganska töntig, faktiskt
Konspirationer avslöjas

"man måste få kritisera... fast det kanske moderatorerna på detta forum inte vill... det e ju "bad press". "

Jepp, de är köpta av Neogames hela bunten, och du är den förste som genomskådat deras diaboliska planer. Nu måste du skynda dig att skaffa en hemlig identitet och fly landet innan det är försent.

nicole

Warrior
Re: variation

Jag köper idén med återkommande spelledarepersoner i de olika städerna. Låter kul.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Annan syn på saken

bör tilläggas att i åsiktsfrihet tillkommer att jag får yttra mina åsikter precis varfan jag vill.
Du blandar ihop två olika saker.

Visst har du rätt att säga vad du vill i Sverige.

Men ingen har någon som helst skyldighet att upplåta utrymme för dig att säga vad du vill, när som helst, och på vilket sätt som helst.

Prova att gå in i riksdagen, släntra upp i talarstolen, och säg att Eon suger. Tror du att du skulle få det?

Prova att gå till Aftonbladets eller Expressens redaktion, sätt dig vid en dator och skapa en sida som säger att Eon suger. Får du det?

Prova att gå in i domkyrkan i Stockholm, ta besittning av predikostolen och håll ett anförande om att Eon suger. Får du det?

Prova att gå upp på aulans scen under skolavslutningen inför sommaren, och håll ett brandtal mot Eon. Får du det?

Nej, eftersom ingen annan har någon som helst skyldighet att automatiskt bereda dig utrymme att uttrycka din åsikt. Du får tycka vad du vill, men du måste själv hitta de kanaler där budskapet hör hemma.

Och i det här fallet är det inte du som bestämmer om budskapet är okej eller inte, utan de som driver rollspel.nu. De bestämmer vilka budskap de vill bereda plats för, på sitt forum.

M.