Möller
Hubert Hortlax
I den lokala spelföreningen har det uttryckts intresse, bland annat av mig själv, för att införskaffa Warhammer Fantasy Role Play 3e.
Det är dock lättare sagt än gjort, spelets produkter är en djungel.
Jag har listat ut att det finns två »produktlinjer« med samma innehåll. Dels har vi Core Set, som innehåller allt man behöver (väl?).
Eller så kan man köpa böckerna Game master's, Player's, och The Creature Guide. Dessa lär innehålla samma sak som Core Set, fast med något redigerat och med nya grejer (från andra produkter).
Till guiderna hör också tre vaults, med kort och pluppar. Dessa behöver man inte, men de är rätt schyssta att ha. Eller?
Så, vad ska en grupp på 4-5 personer bränna pengarna på för att komma igång?
Det är dock lättare sagt än gjort, spelets produkter är en djungel.
Jag har listat ut att det finns två »produktlinjer« med samma innehåll. Dels har vi Core Set, som innehåller allt man behöver (väl?).
Eller så kan man köpa böckerna Game master's, Player's, och The Creature Guide. Dessa lär innehålla samma sak som Core Set, fast med något redigerat och med nya grejer (från andra produkter).
Till guiderna hör också tre vaults, med kort och pluppar. Dessa behöver man inte, men de är rätt schyssta att ha. Eller?
Så, vad ska en grupp på 4-5 personer bränna pengarna på för att komma igång?