Nekromanti Vad behöver omstövlas?

Bolongo

Herr Doktor
Det finns en retroklon av det gamla JB-spelet. Det heter Classified och kan hittas på Lulu.

Khan

Kondottiär
Är något av de gamla James Bond-spelen spelbara idag? Jag har faktiskt aldrig spelat något agentspel, så det skulle vara kul att hitta något.

Borde det för övrigt inte gå att göra en svensk version av James Bond-rollspel? Ett spel baserat på Hamilton kan fylla ungefär samma nischer, särskilt om man utgår från de senare filmerna med Persbrandt.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Khan;n203078 said:
Är något av de gamla James Bond-spelen spelbara idag? Jag har faktiskt aldrig spelat något agentspel, så det skulle vara kul att hitta något.

Borde det för övrigt inte gå att göra en svensk version av James Bond-rollspel? Ett spel baserat på Hamilton kan fylla ungefär samma nischer, särskilt om man utgår från de senare filmerna med Persbrandt.
http://nanoapa.blogspot.se/2009/01/coq-rouge.html

Det kan tyvärr vara så att det som står där inte är sant. :(

PAX

Jordisk Äventyrare
Khan;n203078 said:

Classified Information var ett sådant spel. Jag har nämnt det tidigare på forumet så om du gör en sökning...