Quadrante
Grisbonde
Ni som anser att ni vet vad detta är, vad anser ni att det betyder? Vad beskriver det bäst?Passar det spelstilen "mirth and mayhem"?
Ni som anser att ni vet vad detta är, vad anser ni att det betyder? Vad beskriver det bäst?Passar det spelstilen "mirth and mayhem"?
Jag har alltid sett det som "gladvåld". Typ som när Obelix och Asterisk spöar upp en hel legion romare. Fast det kan så klart vara betydlgit mer blodigt också, om man föredrar det.Ni som anser att ni vet vad detta är, vad anser ni att det betyder? Vad beskriver det bäst?
Jag har givetvis inte facit på vad exakt FL menar men detta är min tolkning.Ni som anser att ni vet vad detta är, vad anser ni att det betyder? Vad beskriver det bäst?
Okej, tror jag får en god bild över vad det kan vara (oavsett blodighet).Jag har alltid sett det som "gladvåld". Typ som när Obelix och Asterisk spöar upp en hel legion romare.
Jag tror också att jag gillat "Mirth and Mayhem" bättre som engelsk titel.Hither came Conan, the Cimmerian, black-haired, sullen-eyed, sword in hand, a thief, a reaver, a slayer, with gigantic melancholies and gigantic mirth, to tread the jeweled thrones of the Earth under his sandaled feet.
― Robert E. Howard
Vore kul att se dessa två ikoner uppstattade och DoDifierade, typ som Sinkan gjorde med en hel del actionhjältar, Ladyhawke m fl.För mig blir det också "gladvåld", ett ord som för tankarna till actionkomedier av det tramsigare slaget. Likt @Rangertheman tänkte jag faktiskt på just Bud Spencer och Terence Hill.
Big Trouble in Little China känns som en annan lyckad inspiration.För mig blir det också "gladvåld", ett ord som för tankarna till actionkomedier av det tramsigare slaget. Likt @Rangertheman tänkte jag faktiskt på just Bud Spencer och Terence Hill.
Oj, det är inte alls min läsning! Mer att tokigheter sker, skulle jag säga.Mayhem:
Det är dödligt.
Jävligt rolig idé!Vore kul att se dessa två ikoner uppstattade och DoDifierade, typ som Sinkan gjorde med en helmdel actionhjältar!