Anthrox
Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Cliffhanger much?Coriolis: Hemligt projekt
Cliffhanger much?Coriolis: Hemligt projekt
Jag hade glömt nÄt! Testade Mouse Guard nÀr @Christoffer SLade! Intressant Àven om systemet inte riktigt kÀndes som min kopp te..SLat
Planetary Romance, typ Blixt Gordon i vÄrt solsystem, kampanjen utspelade sig i biodomes och öknar pÄ ett Mars befolkat av gröna, sexarmade bestar. LÀtt reskinnade 5e-regler, utan splatbooks. Totalt 17 spelmöten!
Gamma World 1e, postapoc frÄn 1978, underbart system med udda regler, skulle lÀtt SLa det igen! Blev en bunte bunkrar, mÀrkliga mutanter, muterade husdjur och sÄ avslutade RPna med att skicka tvÄ taktiska nukes pÄ en arme av Röda Döden, det dÀr gÀnget som anser att allt intelligent liv och all teknologi bör utplÄnas. Tack och lov blev det inga tekniska fel.. nu driver ett moln av radioaktiv aska över landskapet.. Blev 12 spelmöten!
DoD23 - har precis kört igÄng en kampanj, 1a spelmötet planerat för nÀsta vecka!
Spelat
UltraViolet Grasslands, kampanjen fortsÀtter! Vid en punkt hade vi sÄ mycket pengar att större delen av karavanens kameler transporterade cash. Vi har tvingat av astralödlan den dÀr kroppen som demiurgen saknade. Vi hoppas komma pÄ hur vi ska kunna ge henne den tillbaka. Den dÀr helvetesportalen vi rÄkade vara med och öppna har börjat bli lite problem dock. Vi mÄste vara uppe i 25+ spelmöten vid det hÀr laget.
Mutant 1e/1984, en del hembakt, och sÄ Mos Mosel & ReptilmÀnnen. En unik upplevelse, gillade systemet skarpt för lite kortare spel! 8-10 spelmöten?
Mutant à r Noll, klassiker! TyvÀrr kom livspusslet emellan. 2 spelmöten.
Dragons at Dawn, ett Blackmoor re-enactmentsystem, vi slaktade loss i Lost Dungeon of Tonisborg. Vi missade moralslag och smög runt i skuggorna och ljög. Det kÀndes vÀldigt old school. 1 spelmöte.
Vampire The Masquerade 20th anniversary edition, kort speltest över nÄgra spelmöten, fick mersmak! Skönt system! 2 spelmöten.
Troubleshooters, precis kört igÄng, verkar mkt lovande för att emulera frankobelgiska serier!
Jag Àr nÀstan helt sÀker pÄ att jag glömt nÄgot..
TillÀgg:Jag har sÀkert missat nÄgot, men:
Men Äret Àr ju inte slut Ànnu! Jag har tvÄ konvent kvar innan nyÄr!
- Tio sessioner Hantverklsklubben
- En massa OSR med @Pilzefrau!
- It's Complicated
- Nerver av stÄl
- Vagabonder dans les Ă©toiles
- Cartel
- Kadettspelet
- Coffee together
- Se & göra i Aliatra
- Toi qui, comme un coup de couteau, dans mon cĆur plaintif es entrĂ©e
- Glorieuses !
- De Mauvais rĂȘves
- Förefter
- Ut-och-in
- Plommonkrönikan: Det röda blodets revolution
- Motel Dragonfly
- Hur man skriver en G.E. Trent-roman
- Psychodrame
- Terres de sang
- Chansons pour un moment égaré
- Cette vie/Sept vies
- Huldran
- The Candidate
- Wilding Tales
- Lovecraftesque
- Gastkammaren
- Anatman
- Desires of the Damned (numera Flowers Withered on the Stem)
- A Taste for Murder
- Best Friends
- Midnatt, för alltid
Spelade det massor nÀr det var nytt, typ 1985, storebrorsan var ett stort fan efter att ha sett Temple of Doom pÄ bio.Indiana Jones? Det var nog första gÄngen jag hört att nÄgon spelat det spelet!
Kul!Spelade det massor nÀr det var nytt, typ 1985, storebrorsan var ett stort fan efter att ha sett Temple of Doom pÄ bio.
Vi kör ibland lite spelarkeologi i spelgruppen nu, har bland annat Àven kört Classic Traveller, James Bond RPG och Twilight: 2000 1st edition. De gamla spelen tenderar att vara rÀtt clunky regelmÀssigt men de kan ge kul inspiration. Just nu finns det lite sug efter pulpspel i Ligan, vi fÄr vÀl se vad det tar vÀgen.
Spel | Pass | Kampanj/Ăventyr |
Warhammer Fantasy 2nd ed | 19 | Death on the Reik |
Call of Cthulhu Sverige | 15 | I Àlvdalen boende, Tjurmannen frÄn KungsskÀr |
Symbaroum | 12 | Törnetronen |
Pendragon (3-4 ed) | 11,5 | Delar av KAP |
Blade Runner | 4,5 | Electric Dreams |
Alien | 4 | Heart of Darkness |
Middle Earth Roleplayng (MERP) | 3 | |
Final girl | 2 | |
Chock Äter frÄn graven | 2 | Beredskapstid |
Vampire the Masquerade 5th ed | 1 | |
Western IV | 1 | Dr Lazarus elixir of life |
Huldran | 1 | |
Trophy Dark | 1 | |
Blades in the Dark | 1 | |
Drakar och Demoner 2023 | 1 | Det sjunkande tornet |
SKR | 1 | The Haunting of Sisters Three |
Mutant 2089 | 1 | HĂ„rda bud |
The One Ring | 1 | Tales from the Lone Lands |
Ja jÀklar! Jag spelade ju Àven Black sword Hack med dig! Det skulle jag ju haft med pÄ min Ärslista.Typ sÄhÀr tror jag?
Spelledare:
- Black Sword Hack
Hann ni fÄ nÄgon uppfattning om det? /nyfikenOch tvÄ timmar Fantasy World har vi hunnit testa!
TyvÀrr inte mer Àn att vi hann testa det lite grann. Vi skapade vÀrld, grupp och rollpersoner och det fungerade bra! Jag gillar att spelfilosofin Àr att först beskriva "obegrÀnsat" och sedan koppla in regler i efterhand. Detsamma gÀller ju ocksÄ för moves. Det var enkelt att delegera skapande av detaljer nÀr man sedan börjar köra, eftersom alla har varit lika delaktiga i att skapa vÀrlden.Hann ni fÄ nÄgon uppfattning om det? /nyfiken