Vad blev egentligen spelat 2024

Sinisa_

Aeronautisk bokbindare
Vi har faktiskt lyckats spela en hel del Tistelriddare under loven det här året. Min egen kampanj som jag kör med familjen. Den olycksdrabbade ångbåten s/s Liriope har nu nått ända fram till slottet Vargaväkte, djupt i norr. Idag städade Rollpersonerna ur sina rum och hade ett kusligt möte med Slottets Fru av Sorg och Skugga. Dessutom måste de ut i blåst och höstregn och samla mat. Om de någonsin löser gåtan med de mystiska hjärtslagen som tycks förfölja dem, och alla underliga sammanträffanden båten råkade ut för på resan upp, eller om de blir föda åt en stor, det snok, eller offras i en mörk ritual, återstår att se.

91D4011D-CA67-463D-A7F7-0553E8B126A3.jpeg52B5C37B-DC0A-47A1-869F-EE733F56C213.jpeg

guldfink

Hero
Just det! Jag spelade faktiskt Tistelriddare i somras med barnen och min mamma. Vi satt under en tjock filt inne i huset, det var oerhört varmt. Femåringen envisades med att samberätta introäventyret och klurade på det sättet ut mysteriet. De försvunna var inte alls försvunna, utan bara inne i huset.

Ekorren

Warrior
Under året spelade jag Vampire the Masquerade 5th Edition, Exalted Essence, Chronicles of Darkness, Cyberpunk Red, Alien, The Walking Dead, Vaesen, Dungeons & Dragons och Machineborn.

Planer för 2025 är än så länge Exalted 3rd Edition, Curseborne och Daggerheart (när det släpps), samt mer D&D och Cyberpunk Red.

robinsuu

Veteran
SL:
  • Drakar och Demoner. Kanske 20 speltillfällen totalt mellan ett par olika grupper. Mest egenskrivet material men även ett par äventyr ur Drakkejsarens Hemlighet.
  • The One Ring 2e. Äventyret i regelboken.
  • Knave 1e. Improv med kollaborativt världsbygge. Luftskepp!

Spelare:
  • Potency (en väns hemmabyggda fantasyrollspel)

Det var nog allt. Blev väldigt fattigt med rollspel i år jämfört med tidigare år men har skrivit desto mer. Ser fram emot att prova Troubleshooters och nya Coriolis till nästa år.

Bornmo

Warrior
Som spelledare:
  • Neotech Edge: RPs var problemlösare åt ett försäkringsbolag i PRD.

• Lord of the rings roleplaying - Moria: RPs är dvärgar, scholars, som letar efter svar i Morias mörker. Utspelar sig tre veckor efter Balrogens och Gandalfs fall ner i avgrunden och sällskapets flykt från östra porten.
Som spelare:
  • Nordiska väsen: två mysterier.

• CoC Sverige: ett scenario som utspelade sig i Boden (har glömt namnet).

• Eon: Ur stoft och sot.

Fnord

Veteran
Det bler mer brädspel än rollspel det här året, med rätt bred marginal.

Som SL:
Ur Varselklotet
Drakar & Demoner (2023)

Luftslottet

Warrior
Spelat
  • DoD 2016- ingen kommentar

Som SL
  • KULT DL-oakwood heights (i en nystartad grupp)
  • Kopparhavets kapare-ett eget skapat kaos där gruppen lyckats ha ihjäl nästintill alla viktiga personer
  • DoD23 Ridders rös

Bolongo

Herr Doktor
Kampanjer
Fortsättningar på föregående år, bara...
* Paladin (börjar dra sig mot slutet nu, blir nog klart i jan/feb)
* Mutant: År Noll (har gjort de tre mini-kampanjerna från uppföljningslådorna, nu är vi en bit in i den ursprungliga huvud-kampanjen, kommer nog att ta det mesta av 2025 i anspråk också)

One-Shots
Min snilleblixt att ge dessa en egen tid, istället för att konkurrera med de pågående kampanjerna, har gett viss utdelning.
* Daggerheart Beta 1.5
* Drakar och Demoner (2023)
* Trail of Cthulhu
* Level Up: Advanced 5e
* Coriolis (FL)
* Fantasy Age 2e
* Deadlands: The Weird West
* Shadow of the Weird Wizard
* Mutant Chronicles 3e
* Zweihänder