Mogger
Hipsteranka
Rättelse. Jag tror att nya DoD kommer att skaka lite liv i hobbyn, men det kommer också vara sista gången det sker.Måns;n160009 said:Ingen. OSR-nostalgin är hobbyns sista dödsryckningar
Rättelse. Jag tror att nya DoD kommer att skaka lite liv i hobbyn, men det kommer också vara sista gången det sker.Måns;n160009 said:Ingen. OSR-nostalgin är hobbyns sista dödsryckningar
Precis samma som när Forge var ballt: tradspelen snor det bästa ur AW och tutar sedan på som vanligt.RasmusL;n159999 said:Så, rollspelssverige håller på att AW-ifieras, vad är nästa steg efter detta?
Jag tänker mig att det är precis det som sker nu och funderar över nästa diskontinuitet! "Vad är det vi kommer att gå bananas kring!?", _det_ är frågan!Krille;n160150 said:Precis samma som när Forge var ballt: tradspelen snor det bästa ur AW och tutar sedan på som vanligt.
Sen kommer någon på något nytt som alla går helt bananas kring, från vilket tradspelen snor det bästa, och så går karusellen runt.
Jag har jättedålig koll på Fate, har vi några svenska lir som hämtat mycket därifrån?Arfert;n160179 said:AW har måhända varit stort de senaste åren (i synnerhet på ett visst svenskt rollspelsforum), men har det inte släppts ännu fler Fate-baserade spel?
I Sverige verkar inte Fate så populärt men ute i världen skulle jag säga att det är större än PbtA-spelen. Fate har nått ut till tradspelare på ett sätt som inte PbtA-spelen gjort. Gällande svenska spel kommer jag att tänka på Svenska Kulter och Svavelvinter, som båda, tycker jag, har lite Fateinspirerad mekanik med delar som är väldigt lika Fates aspekter för att beskriva rollpersonerna.RasmusL;n160186 said:Jag har jättedålig koll på Fate, har vi några svenska lir som hämtat mycket därifrån?
Rollspelssverige eller den lilla del av rollspelssverige som hänger på rollspel.nu?RasmusL;n159999 said:Så, rollspelssverige håller på att AW-ifieras, vad är nästa steg efter detta?
Välj du, jag är mer intresserad av visionära framtidsutsikter än hårklyveri över terminologi.erikt;n160195 said:Rollspelssverige eller den lilla del av rollspelssverige som hänger på rollspel.nu?
(Själv har jag fortfarande aldrig spelat AW, och inte heller fått riktigt klart för mig vad som skall vara så bra med AW.)
Mutant: År noll och Kult: Divinity Lost är två spel som har ett väldigt starkt släktskap med AW. Som redan sagtserikt;n160195 said:Rollspelssverige eller den lilla del av rollspelssverige som hänger på rollspel.nu?
Nope, vi ändrade oss efter speltest. Coriolis är numera byggt på M0-motorn och med andra ord ligger det närmare AW (om än ganska avlägset vid det här laget, det är väldigt mkt mer trad än vad PbtA-spel är).DeBracy;n160213 said:Bland svenska grejer med Fate-inspireration bör Magneter och Mirakel nämnas. Det är väl det inhemska spel som tagit aspekt-biten längst.
Hur är det, har Ligan ändrat sig om Coriolis eller är det fortfarande ett Fate-derivat?
Väldigt kort om AW:PAX;n160220 said:Beskriv kort Fate och AW för oss stackare som inte vet grunderna i systemen.
Vad tänker du på då?Måns;n160236 said:Nya Neotech kanske? (inte enbart för att det tar låång tid, utan för att jag faktiskt tror att det kan vara lite nyskapande)