Nekromanti Vad brinner du för 2012?

anth

Vetefan
Hm, det här var svårare än jag trodde - det var på vippen att jag gjorde som solve och !Pax.
Framför allt inser jag att jag har för många järn i elden så att många järn hinner svalna innan jag hinner börja bearbeta dem - vilket känns jättetråkigt.
Mitt nyårslöfte 2013 blir därför att avsluta och dra ner på antalet projekt så att de kvarvarande får den tid de förtjänar.

* OSR för att det växer som ogräs. Även Eksems blogg kryptan och översättningen av Labyrinth Lord.

* rollspel.nu och de projekt som därur uppstått: Forumsölen, Repetikon och Rollspelsdraken,

* De kampanjer som jag är med i: min Barrowmaze, kattens Carcosa, XMs one shots, Saps PF:EU.

Leon

Leo carcion
1) Svavelvinter och hur det utvecklar sig utöver grundboken

2) Att lite eget mek börjar ta form: Dels järnåldersmytpulpspelet Fafnir, och dels Palinor på erebaltor.se

3) Flytt till skottland o vackra Edinburgh

!Paxen

Swashbuckler
Okej, nu ska jag ge ett vettigt svar..

* Att jag lyckas få igång någon spelbar demo på mitt spel (som fortfarande ligger på utvecklingsstadiet).

* Att jag lyckas få start på min "Let's Play"-projekt.

Jag har ju självklart ett flertal saker som står i vägen för det, mest min lathet och utbildningen jag går på nu. Men, vafan, något skall man väl lyckas med?

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
1. Spelgänget har fått igång en trevlig västernkampanj, där PC är Pinkerton-detektiver som år 1869 jagar tågrånare på Union Pacifics uppdrag i Nebraska, Wyoming och Colorado. The Wild West strax före cowboy-eran.

2. Vi planlägger en kryddstark piratkampanj: 1718 i Karibien. Bucklar som swashar.

3. Mitt eget författande.

Simon

Swashbuckler
Jag fortsätter att vara pepp som fan på att jag numera spelar ganska mycket rollspel i textform, genom google docs, och har så jävla roligt med det. Specifikt att jag har en pickup group från AW-forumet som funkar svinbra såhär långt. Och att jag kanske ska dra igång nåt med Nässe igen.

Och så är jag pepp av mitt yrke. Som vanligt. :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
  • Vår Zonen-kampanj
  • Fundera på det hårda SF-projektet Horisont. Min simulationistiska ådra får det utlopp som förvägrats den under flera år.
  • Tanken på att få klart något av mina projekt i färdig bokform. Det går sakta framåt, men jag har ingen aning om vilket som blir först.

Zimith_UBBT

Warrior
Här måste jag skriva D&D Next. Ser väldigt lovande ut, vilket gör mig både förväntansfull och skraj för vad vidare utveckling kommer att föra med sig. Men, ta i trä, det här vill jag sätta tänderna i innan 2012 är slut!

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
1) Svavelvinter. Jag brinner för Svavelvinter. Karaktärsdrivet är kul.

2) Jag brinner kanske inte för det, men jag glöder iallafall för min livslånga kärlek Pendragon. Det är spelet jag alltid vill spela. Det har riddare och magi och monster och sköna damer och allt annat som gör livet värt att leva. Det förenar High Fantays och Jabberwocky-medeltid. Det går att köra rälsat, det gör att köra karaktärsdrivet. Du kan spela äventyr, intriger, fältslag eller moralisk problemlösning i Pendragon. Okej, jag brinner kanske lite för Pendragon ändå ...

3) Här finns typ Fantasy! och Mouse Guard, spel jag vill spela men inser att det inte blir i år. Och så tänker jag ibland på mina egna projekt: mitt narrativistiska culture-gaming rollspel på Island på 900-talet och Communists of the Carribean-projektet (http://www.rollspel.nu/forum/ubbthreads....tml#Post808123; jag vill tacka Svarte Faraonen för det lysande arbetsnamnet). (Egentligen heter detta The Many Headed Hydra RPG-projektet).

Nässe

Myrmidon
Simon said:
Jag fortsätter att vara pepp som fan på att jag numera spelar ganska mycket rollspel i textform, genom google docs, och har så jävla roligt med det. Specifikt att jag har en pickup group från AW-forumet som funkar svinbra såhär långt. Och att jag kanske ska dra igång nåt med Nässe igen.
Ja!!!!! :gremsmile:

1. Vår nystartade Oneshot!/ Longshotkampanj

2. Fiasco

3. Spel över Gdocs och Skype!! Så gött att kunna köra spel med folk som inte är i samma stad, eller som man inte kan träffa.

MrG

Swashbuckler
1. Spelledarlösa scenarion i stil med de Voodoonätter och Tangonätter (till GothCon så kommer Helt mysteriskt! i samma anda)

2. Pendragon, dryga fem år i en kampanj och man är pottkomittad :p

3. Rollspel i Reidals källare, något som jag försöker hitta tid till

daflum

Veteran
1. Coriolis, kom igen mätta min hunger med Emmisarien som försvann och bli klara med det nya, förmodat bättre systemet

2. Drakar och demoner, släpp er jubileumsutgåva så att vi kan spela klart likstorm och galtevår

3. Allmänt locka nya spelare till hobbyn.

4. Allmänt köra diverse rollspel.

5. Komma igång igen med min egen MUA-kampanj.

Med andra ord en jäkla massa allmänt rollspel och att få igång massa saker :gremtongue:

Tyr

Hero
  • Min nya spelgrupp. Det ser ut som att jag äntligen kommer kunna spela rollspel regelbundet igen. Yay!
  • Min nya CoC-kampanj som utspelar sig på Nantucket, Massachusetts. En ö med rik historia och oproportionerligt mycket mythosaktivitet.
  • rollspel.nu

w176

Förlorad dotter
  • Lajv och internetinella lajv communities, bara online och offline. Jag ska lätt dra på Knutpunkt i år.
  • Apocalyps world! Och Apocalyps kampanjen som startade i går som Korpa genom nämnt. Det blir bra skit.

Basenanji

Postd20modernist
1. Pathfinder
Jag tycker nog ändå att det systemet är roligast, eller kanske lättast att ha roligast med . DnD 3rd ed. Saknar mycket gottigt som osr hade, men är tillröckligt flexibelt för att både hantera gejmism och story.

2. Min egen äventyrsstig
Min dröm är att skriva den bästa äventyrsstigen (dvs en serie äventyr som sitter ijop och tar rp från level 1 hela vägen till level 20) som någonsin har skrivits. Dessutom ska den ha skitbra props, snygga kartor och läggas upp som en blog på engelska, varpå det hela slutar med att ingen mindre än James Jacobs till slut inser att loppet är kört och ber på sina knän att få publicera den.

3. Skräck
Skräck blir aldrig tråkigt, men kanske inte mättar den där härliga gejmistiska "å vad jag vill levla snart"-känslan. Men jag skulle vilja köra färdigt min Metalopolkampanj som började så lovvärt.

4. XCOM + D20 Modern = Sant
Jag skulle också vilja köra nåt action/mysteriedrivet lir där rp är enkla GI's och i takt med att de utför den ena efter den andra häpnadsväckande insatsen i kampen mot utomjordingarna, växer i kunskap och skicklighet. D20 Modern är rollspelsvärldens mest underskattade regelsystem.

Som Batleship ungefär, fast med mer mystik och paranoia. Som Battleship och den där coola och utflippade tvserien med undangömda rymdvarelser.

Feuflux

omjonasson.se
  • Nån gång (ligger nog i dvala just nu när punkten ovan seglat upp så starkt, hmm) så ska jag driva ett vettigt Forumspelsforumet-spel. Antingen rent PBF, men eftersom det gick som det gick senast så är det kanske bättre att stoppa en spelighetselement i det. Absolut inget varulvsspel iaf utan gestaltning är väsentligt! Egentligen brinner jag kanske mer för att diskutera konceptet än att faktiskt genomföra det...

Recca

Femme Fatale
1. Vampire Victorian Age London by Night och forumet för kampanjen som jag startade på egetforum.se

2. Human-kampanjen med Elmrig som SL :heart:

3. Guild wars 2.

Att brinna för är att ta i, dock. o_O

Dimfrost

Special Circumstances
Jag brinner för vår nya version av Haragada. Speciellt sedan jag började bygga ett nytt regelsystem har det varit kul att jobba med det här, och vi speltestar det för tillfället (något vi borde skriva lite om på krönikeforumet, om bara någon orkade). Regelsystemet är lite som Apocalypse World, fast med skador som är tydligare förankrade i fiktionen, achievementbaserad erfarenhet och mer människooffer och mörk magi. :gremsmile: Och så playbooks för olika versioner av staden. Det är awesome.