Nekromanti Vad e gamla rollspel värda?

Davan

Veteran
Hej jag undrar vad gamla D&D rollspel o moduler är värda om man skulle vilja sälja dem. Har en mängd bl.a D&D Expert,Gigant. Monsterboken 1-2,Svavelvinter,Marsklandet,Ereb Altor boxen,Monsterboxen, ett gäng moduler som grymkäftsfällor,magilre,monster o män m.m. även 8 äventyr från 1985 å framåt.Till D@D (1990 utgåva) finns Svartfolk,Krigarens handbok samt Nidlänska resningen komplett med 2 äventyr samt nidlans boxen. Vore tacksam om kan hjälpa med värdering.

Eksem

Champion
Det folk vill betala

Det var ett visst nostalgirace för kanske två-tre år sedan, där priset på begagnade svenska rollspelspryttlar sköt i höjden. Det har dock lugnat ner sig en hel del, och t.ex. finns inte Legend Hobbyspel, som hade både auktionssida och egen begagnatshop. Just nu är det inte mycket som är värt så där sanslöst mycket, utan priserna lär vara rätt sansade. Jag rekommenderar en titt på sajter som t.ex. Tradera ( www.tradera.com ) för att se vad folk får för sina saker där. Jag ser t.ex. att en Svavelvinterlåda i fint skick förmodligen kommer gå för strax under 500-lappen inom nån dag eller så.

Rickard

Urverk speldesign
För mycket, med andra ord

"Det var ett visst nostalgirace för kanske två-tre år sedan,"
Har du varit på konvent på länge? Både på GothCons och LinCons auktioner så ligger priserna på EDD-prylar väldigt högt..

Ok, Davan.. Det inom parantes är vad jag tycker dem är värda och jag värderar rätt lågt..

D&D Expert - enbart boken kan du få för 100-200 (50)
Hela boxen? Herregud.. Såg den gå på auktion för 400!! (200)
Gigant - 100-150 (50)
Monsterboken 1-2 - 200 per styck.. (150 per styck)
Svavelvinter - Enbart? 200.. (200)
För boxen? Ingen aning.. Skyhögt..
För hela kampanjen? Oj, ännu mer.. 800-1200.. (500)
Marsklandet - 100-150 (50-100)
Ereb Altor boxen - 150-250.. (200)
Monsterboxen - 100-200 (100)
ett gäng moduler som grymkäftsfällor,magilre,monster o män m.m. 10-100 kronor styck (25 kronor styck)
även 8 äventyr från 1985 å framåt. - lite svårt att värdera.. :gremsmile: Säg... 200-300 kronor..

Svartfolk - 75-100 (50-100)
Krigarens handbok - 50-100 (25-50)
Nidlänska resningen komplett med 2 äventyr samt nidlans boxen - 100-200 (100)

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som tycker det är synd att Legend Hobbyspel gick i graven

Foggmock

Myrmidon
Re: Det folk vill betala

Jag är jävligt sugen på att köpa de delarna av Femte konfluxen jag inte har, men det är mer saker jag inte har - stålar till exempel. De går ut imorrn klockan sex.. undrar om man kan dra ner till stan och sälja sig tills dess. Jag vill ha dem så jävla mycket.

Foggmock - Gav kanske en tusenlapp sammanlagt för Gigant, Expert, Svavelvinter, två svarta boxar och en pärm med Monsterboken I och II kopierade (den fick jag när jag hämtade några av de andra prylarna hos en snubbe här i Kalmar)

Johan K

Gammal & dryg
Allt är rellativt..

Han gav ju en bra fingervisning tycker ja..
Dock så finns det säkerligen rabiata sammlare, som jag, som säkerligen skulle punga med en del pengar för att få väl valda böcker till de äldre utgåvorna.. :gremtongue:´

/ Johan K; som sammlar lite på DoD-böcker