Nekromanti Vad för SL/spelar aktiviteter gör ni on-the-go?

Tony.Meijer

Ärketeknomantiker
Ja, som jag skrev, vad gör ni när ni rör er från en punkt till en annan, säg på tåget eller så?

Läser ni?
Skriver ni?
Planerar ni?

Poseur

Swashbuckler
Well var ganska länge sen jag var "on-the-go" men tidigare blev det en hel del. Då passade jag på att skriva ner olika stämningstexter och planera saker för kampanjer. Detta när jag åkte tåg, klarar inte av det med buss då jag blir åksjuk. Så en del skrivande ja. Tankarna kan springa iväg en bit också och man planerar platser, händelser och personer. Brukar basera en del SLPs på personer jag ser/träffar på när man åker kollektivt.

/Poseur

Eksem

Champion
Läser, jag har skaffat för vana att ha typ moduler och PDF-tidningar på telefonen. Läste Knockspell på tunnelbanan till jobbet, t.ex.

Längre resor än 15 minuter har jag sällan, men om jag har det blir det ibland att jag skriver lite, men för det mesta läser jag då också.

solvebring

Superhero
Jag är aldrig on the go, så att säga. Fast när jag har motsvarande tråktid över så brukar jag typ lyssna på podscasts i podden, vilket jag kan relatera till som planering, eftersom man tar med sig mycket från vad andra snackar om. Podcasts ger idéer liksom, precis som en massa andra influenser som finns runtomkring en.

Det är nog det jag gör främst förövrigt, planerar eller sorterar och utreder idéer i huvudet. Man tänker mycket och grubblar när man gör andra saker under motsvarande on the go-tid. Ibland händer det också, om jag har något att klottra och skriva på, att jag skriver ned lite saker också. Ofta stämningsrelaterade saker, som små berättelser. Det var längesedan jag gjorde det nu men jag brukade göra det. Fast jag har varken smartphone eller platta så jag kan inte göra det på ett smidigt sätt - antagligen därför jag slutade göra det.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Grubblande, framför allt. Rollspelsböcker har jag svårt att läsa medan jag går, men när jag åkte tåg såg min Nook Color en hel del användning...

Skriver kanske lite stödord, och så.

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Tåg = läsning. Planering får jag inte riktigt ro till på tåg- eller busresor.

Och när den kreativa processen tar stop, tar jag en långpromenad. När jag kommer hem har jag nästan alltid en bra lösning.

(Spinningpass är bra för att fundera igenom episka rollspelscener, men det ränknas kanske inte som resande ... )

Lupus Maximus

Tekniker
Nu promenerar jag till och från jobbet, och då blir det en hel del rollspelsrelaterade funderingar, grubblerier och planering.

Då jag reser finns alltid rollspelsrelaterat material med.

Sedan beror det på vad som är aktuellt, och vad hjärnan råkar spinna in på, vad som specifikt rör sig i skallen.

Mogger

Hipsteranka
Tony.M.Meijer said:
Ja, som jag skrev, vad gör ni när ni rör er från en punkt till en annan, säg på tåget eller så?

Läser ni?
Skriver ni?
Planerar ni?
Ibland har jag någon spel-PDF i telefonen/plattan som jag läser. Jag har alltid alla mina favoritspel där. Jag läser ibland igenom mina egna grejer. Annars kanske jag skriver ner någon briljant idé i gDocs.

iPrylar gör ju att man alltid har allt tillgängligt. Inget av det här hade varit möjligt för mig för 1 år sedan.

Fast oftast kollar jag på film eller lyssnar på ljudbok.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Planerar gör jag alltid, hela tiden då jag andas. Det är väldigt sällan som jag inte har något spinnande uppe i mitt huvud. Däremot brukar jag ofta, då jag reser, ta mig tiden och skriva ned det. Det är ett utmärkt tillfälle för mig att samla tankarna mer konkret och strukturera dem. Så resorna blir helt enkelt mycket bearbetning och redigering av saker som jag kommit på annorstädes.

sirfrog

Warrior
Körkortet har kommit och knackat mig på axeln. På bussen, där jag förut tillverkade karaktärer, skrev backstorys och läste böcker, är det nu körskoleboken som gäller. I bilen brukade jag läsa vanlig pappersbok eller rita lite förut, men som oftast är det jag som kör numera, och när man övningskör har man liksom inte tid eller fokus för såna saker. Tåg och flyg åker jag sällan, men när jag gör det så antingen läser jag bok, spelar, ritar eller är social. Men i teorin kan jag planera och spåna när som helst. Ibland planerar jag bättre med bara ett ritblock och en penna än med en dator.

G

Guest

Guest
SirFrog said:
I bilen brukade jag läsa vanlig pappersbok eller rita lite förut, men som oftast är det jag som kör numera, och när man övningskör har man liksom inte tid eller fokus för såna saker.
Det kommer med vanan. Brukar får riktigt mycket idéer när jag kör bil då det enda man har att göra är tankeverksamhet. Problemet är att man inte kan skriva ner dem... Borde skaffa diktafon.

G

Guest

Guest
Tony.M.Meijer said:

Läser ni?
Skriver ni?
Planerar ni?
På tunnelbanan läser jag i princip alltid - och inte ovanligt just rollspelsrelaterade luntor.
Skrivandet och planerandet är mer en syssla för längre tågresor.