zonk
muterad
- Joined
- 10 Jan 2016
- Messages
- 3,329
Blev lite ställd av @Skarpskytten s post, där han skrev att idealt skulle varje hex i ett hexkräl ha innehåll.
Som jag gjort hexkräl, har jag skapat städer, dungeons/motsv, samt en random encounter table som slås på när man går in i en hex. Sedan har ju varje hex en terrängtyp utifrån kartan såklart. Men jag har absolut inte suttit och skapat individuell content till varje hex.
Samtidigt blir jag sugen på att skapa lite mer "smågrejer" att ha med, utöver det jag har i random encounter table (där det är en chans på sex för bilvrak / övergiven lägereld / användbara växter / etc saker som inte är ett monster eller en NPC, f.ö. en lista där saker stryks efter användning och där jag fyller på efter hand).
Vad brukar ni preppa till hexkräl?
Som jag gjort hexkräl, har jag skapat städer, dungeons/motsv, samt en random encounter table som slås på när man går in i en hex. Sedan har ju varje hex en terrängtyp utifrån kartan såklart. Men jag har absolut inte suttit och skapat individuell content till varje hex.
Samtidigt blir jag sugen på att skapa lite mer "smågrejer" att ha med, utöver det jag har i random encounter table (där det är en chans på sex för bilvrak / övergiven lägereld / användbara växter / etc saker som inte är ett monster eller en NPC, f.ö. en lista där saker stryks efter användning och där jag fyller på efter hand).
Vad brukar ni preppa till hexkräl?
Last edited: