Nekromanti Vad föreslår ni?

quetzalcoatl

Veteran
Har sedan ett tag tillbaka velat rollspela/spelleda cyberpunk. Vilka spel är att rekommendera? Det kan röra sig om världslösa regelsystem som världsbundna.

Och innan ni skriver det, så är inte NeoTech vad jag är ute efter. Reglerna är litet väl plottriga, och det känns inte tillräckligt W. Gibson.

entomophobiac

Low Prep High Play
Varför läser jag inte andras inlägg innan jag svarar?

Tja, man lär så länge man lever. Eller så låter man bli.

rax

Swordsman
Varför läser jag inte andras inlägg innan jag svarar?

För att du är en stygg, stygg pojke? :gremgrin:

/Rax

Ulfgeir

Swashbuckler
Jag skulle nog faktiskt snarare rekommendera GURPS cyberpunk om det är känslan i Gibson böcker du vill skapa. Alternativt nya mutant (Nej inte Mutant: undergångens arvtagare, utan versionen som kom innan dess). :zeppelinare:

/Ulfgeir

Troberg

Sinister eater
Jag skulle nog faktiskt snarare rekommendera GURPS cyberpunk om det är känslan i Gibson böcker du vill skapa.
Helst tillsammans med GURPS Terradyne! Väldigt mycket Bladerunner-känsla där.

Archer

Swashbuckler
- Cyberpunk 2020
- D20 Modern + D20 Future (krävs att du skapar din egen värld).
- Alternity System (krävs att att du skapar din egen värld, finns heller inte längre i tryck, men går kanske att få tag i).

Ulfgeir

Swashbuckler
Notera här att jag inte förespråkade Shadowrun (som är ett av mina favoritspel) som ju faktiskt är ett spel med cyberpunk. Det är inte vidare bra på att modellera Gibsons värld, då det inte är ren cyberpunk utan ju även har kraftiga inslag av fantasy.. =^_^=

Skulle lagt in detta i mitt förra inlägg, men glömde det och ändringstiden har gått ut.

/Ulfgeir

chrull

Stockholm Kartell
SLA Industries.
Kanske inte riktigt BARA Gibson. Men en hel del gibson. Och en hel del Giger. Och en hel del riktigt skrämmande grejjer.

Här rantar jag en massa om det bland annat.

Johan K

Gammal & dryg
Jag skulle då vilja rekomendera Trinity..
det är ett sådär lite halvmysko spel som jag gillade skarpt när jag lirade.. Dock var det tyvärr LÄNGE sedan som jag lirade det, men det har fortfarande ett possitivt intryck på mig.