Nekromanti Vad fick ni??

LukeFagwalker

Veteran
så nu borde la Tomten hunit besöka alla snälla rollspelarbarn.

hur blev utdelningen? fick ni nåt jättekul? vad blev er bästa julklapp?

Mina bästa julklappar blev Tärningar, En Keyboard och Leopardstringkalsonger (får dom av min flickvän så fort hon rymt från den onda häxa (hennes morsa) som vaktar henne).

Jambu

Swordsman
Presenter? Nja, några stycken... De översteg i alla fall mina förväntningar eftersom jag inte hade några!

Min bästa present var nog Highlander (the movie!) i vhs format och i uråldrigt fodral. Jag gapskrattade tills folk kollade konstigt på mig.

Marcus J

Hero
bästa presenten var en dvdbrännare. Men den allra bästa har inte kommit än, den är tärmningarna jag köpte till mig själv. Se tråden under om ni vill veta mer.

Fick salladsbestik och lite annat också, egentligen inget att hurra över men det är tanken son räknas.

/Marcus tar paus i julfirandet

Foggmock

Myrmidon
500:- av morsan, 500:- presentkort Dress Man, 300:- presentkort Akademibokhandeln, 5 par strumpor, 1 par kalsonger, 1 par vantar av farsan.

Sen fick jag la 300:- av farmor innan jul också, tror det var en julklapp iallafall... :p

Det var gott och väl. Jag hade velat ha en skinnjacka, men det var ingen som visste typ... är inte mycket för julen överhuvudtaget, vill inte ha några julklappar och inga födelsedagspresenter heller för den delen :p

Foggmock - Scrooge

Johan K

Gammal & dryg
Jag fick en jacka, ett par skor, sockar, en ryggsäck + prytlar till lägenheten.
Glömde ju det häftigaste grejen.. Fick en machete av minisyrra. Det tycker jag är sådär lite småhäftigt... :gremgrin:
Så för min ddel så ska jag inte klaga, fick det jag ville & behövde. Vilket är bra juh ! :gremgrin:

Hjalle

Swashbuckler
Två tröjor, Mittland och Osthem, en skum roman, en ännu skummare roman, en apsnygg ring, en apsnygg hatt, ett par lajvdojor, en till skumflummig roman, samt en bok från 1800-talet som beskriver vetenskapliga upptäckter, hemliga sällskap, ockultism och katakomber (alltså, boken är skriven på 1800-talet och ser ut som den gjorde då och skulle få alla Staden-fans att dregla)...

-Hjalle, så nöjd, så nöjd.

hraufnir

Swordsman
DvDbrännare kom hit med. Pengar, presentkort, ficklampa, kläder, bok, gåsfjäderpenna med bläck, tjocksockar, choklad, en Discovery LotR dokumentär på DvD. Typ det. Och en herrans massa choklad!

haltageten

Dum inuti huvudet
Jag fick två apsnygga tröjor, en t-shirt, ett par boxer, en brödrost, en vattenkokare(skall jag ta dessa två som en hint att flytta?). En gitarrupphängare, läderarmband, två tallrikar och ett fat, en mössa, några plektrum, en bok om hur man tecknar människor, två böcker med matrecept och sist men inte minst en boken Världarnas krig.

För de som vill veta så gav jag KraggenRese en apstor (300cm*140cm) plansh på aragorn :gremtongue:

- Jocke, känner sig nöjd.

magoo

Hero
Vi vuxna får inte så många julklappar, men maken var generös i år. Av honom fick jag min bästa julklapp: Nord och Syd-boxarna med samtliga avsnitt av TV-serien.

Bästa ögonblicket var att se sonen tindra med ögonen över sina första skidor.

Första julen utan Kalle och Karl-Bertil, ganska skönt! Det tog bara 30 år...

/Magoo, at home at last

Foggmock

Myrmidon
Nyaaaargh! Spöstraff!

Häda inte Karl-Bertil, det är ju det enda bra återkommande teveprogrammet någonsin, alla kategorier... :gremcrazy:

solvebring

Superhero
Den bästa julklappen jag fick var ett Blues-munspel med DVD om hur man spelar munspel, håller på mycket med musik så... O har alltid velat kunna spela harmonica. :gremgrin:

Grendel

Warrior
...en brödrost, en vattenkokare(skall jag ta dessa två som en hint att flytta?)
Det och "två tallrikar och ett fat" samt "två böcker med matrecept" skulle kunna tas som en pik i den riktningen, ja. :gremgrin:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Två böcker, en pläd, förkylning, pengar, mer pengar, presentkort och mer presentkort. Jag antar att det blir såhär när man räknas som vuxen och har släktingar och familj med dålig fantasi. :gremsmile:

Nightowl

Champion
Braiga klappar:
*En thermo-super-mugg från farsan.
*Tröja från morsan.

Mysko klappar:
*Elektrisk rakhyvel från farsan. (Han är den prylgalnaste människan jag känner. Jag önskade mig en ny elektrisk rakapparat, vilket som bekant är något annat. Men den är skön.)
*Ett humoristiskt magasin från 1917 från morsan. Nog för att jag gilla gamla prylar, men...

Erik

Storuggla

Champion
Eh, nu var hela släkten så elak att de gav julklappar till mig och min flickvän som "Camilla och Fredrik", "Fredrik och Camilla" eller "Camilla och ?" (ska jag tolka den sista som att gumman är senil och inte kommer ihåg mitt namn eller att de tär en hint om att Camilla kan dumpa mig?) så fick jag inte så mycket till just mig. Jag antar att det betyder att folk nu tänker på oss i sådarna termer att singularis är omöjligt. Nåväl, de gåvor jag erhöll som enskild person är ganska få:
Ett presentkort på kläder, en Axis & Allies Miniatures-booster (jäkla sugbooster, rare-figgen var en japs) och första säsongen av världshistoriens tredje bästa tv-deckare, Monk. Monk är faktiskt jäkligt bra, den har gjort tv-deckare roliga och spännande igen.

Dubbelmonarkin Camilla-Fredrik (Nördmonarkin?) fick däremot mer stuff:
En pava vin inslagen i maskeringstejp (hennes bror suger på att slå in), en stekpanna som säger till när man kan steka vad (den har termometer och fan vet vad mer), en ugnsform, ätpinnar, en mysko träsked, fyra skålar av trä, två keramikskålar, två kökshanddukar och ett foto av en hund.

Själv gav jag min sambo en klump lera, två filmer (en Jackie Chan – alla gillar Jackie – och sista delen i han som gjorde Oldboy's hämndtriologi, a Bittersweet Life) och ett Star Trek-seriealbum. Typ Kirk och någon miffo på framsidan.

Storuggla, hundhår överallt

Johan K

Gammal & dryg
En klar pik ja...

Om jag fick en styck vattenkokare, brödrost & lite receptböcker så skule jag nog se det som en klar hint att börja leta lägenhet ja.... :gremgrin:

Svarte Faraonen

ром и смерть
Få se... en låda trevliga pennor, några tröjor (mycket uppskattat med tanke på mitt förhållande till klädaffärer), A Game of Thrones (boken alltså, tänkte ge mig på den serien nu), V for Vendetta, en tekanna (så nu har jag två) med tillhörande mugg och te, tärningar, en chokladkaka, film, ett julkort med en ram av kartong samt textillim i ögonbrynen. Stor släkt är bra.