Eh, nu var hela släkten så elak att de gav julklappar till mig och min flickvän som "Camilla och Fredrik", "Fredrik och Camilla" eller "Camilla och ?" (ska jag tolka den sista som att gumman är senil och inte kommer ihåg mitt namn eller att de tär en hint om att Camilla kan dumpa mig?) så fick jag inte så mycket till just mig. Jag antar att det betyder att folk nu tänker på oss i sådarna termer att singularis är omöjligt. Nåväl, de gåvor jag erhöll som enskild person är ganska få:
Ett presentkort på kläder, en Axis & Allies Miniatures-booster (jäkla sugbooster, rare-figgen var en japs) och första säsongen av världshistoriens tredje bästa tv-deckare,
Monk. Monk är faktiskt jäkligt bra, den har gjort tv-deckare roliga och spännande igen.
Dubbelmonarkin Camilla-Fredrik (Nördmonarkin?) fick däremot mer stuff:
En pava vin inslagen i maskeringstejp (hennes bror suger på att slå in), en stekpanna som säger till när man kan steka vad (den har termometer och fan vet vad mer), en ugnsform, ätpinnar, en mysko träsked, fyra skålar av trä, två keramikskålar, två kökshanddukar och ett foto av en hund.
Själv gav jag min sambo en klump lera, två filmer (en Jackie Chan – alla gillar Jackie – och sista delen i han som gjorde Oldboy's hämndtriologi, a Bittersweet Life) och ett Star Trek-seriealbum. Typ Kirk och någon miffo på framsidan.
Storuggla, hundhår överallt