Vad finns det för Matrix-artade (”bimodala”) spel?

Hellzon

Långsamma Vargen
Jag kommer att tänka på Gumshoe-spel. De har väl ofta ett system med resurs-spenderande för utredningar, och ett annat med färdighetsslag för mer actionbetonade handlingar.

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Jag kommer ihåg ett spel som hette There is no spoon, från när jag läste mycket rpgnet . Av Steve D. Ett Matrix-rollspel helt enkelt. Det hade stunts i the matrix, och inte så mycket mer utanför :)

Genesis

Ni dés ni maître
Jo, jag minns rätt. Boken uppmanar till och med att återvända till den Slumrande Staden (verkligheten) då och då för att få en reality check. Jag tycker nog att det är finessen också, att saker i Slumrande Staden står på spel när en hänger runt i den Galna Staden, och att de problem som drev en in i Galna Staden kanske kan lösas där.
DRYH lider ju av att det är högst oklart hur man egentligen ska spela ut det där och vad fan man ska göra i spelet, egentligen. Det är ju i grunden väldigt bimodalt på det sättet OP talar om, men jag har aldrig lyckats få till det på ett bra sätt när jag spelat. Skulle vara intressant att återvända till det spelet idag, när jag känner att jag är bättre på sån't här själv.