Nekromanti Vad finns det för rollspel ute?

FFF

Veteran
Re: Mangabilder? [ANT]

Nej men nu!!
Nu när jag tittar efter ser jag att vi har en liten djävel ditklämd i marginalen också.

FFF

Veteran
Re: Mangabilder? [ANT]

Nej, det är de inte.
De är hemska. Spelet är bra men bilderna är hemska.

Sjukliga förvridna mangamissfoster.
Uschamig.

FFF

Veteran
Re: Förgrymmade mangafob! ò.ó [NT]

Är det något fel med att inte trivas med att ens rollpersoner ser ut som Picachu?

Skulle du vilja ha större ögon än vad du har mun kanske?

Insignia

Swashbuckler
Pikachu

"Är det något fel med att inte trivas med att ens rollpersoner ser ut som Picachu?"

Var är likheten mellan Krilles illustrationer och en pikachu? Om jag inte vill spela en pokemon så låter jag bli, särskilt om arten inte existerar i spelvärlden. Pikachu är en typ av varelse, inte en teckningsstil. Jag vill inte vara en ewok heller, men för den skull tycker jag inte att Jedins återkomst är "dåligt filmad".

"Skulle du vilja ha större ögon än vad du har mun kanske?"

Nej. Och folk som gillar Picasso vill oftast inte vara kubistiska. Jag tycker frågan är irrelevant.

FFF

Veteran
Re: Pikachu

Var är likheten mellan Krilles illustrationer och en pikachu?
Det var ett litet skämt. Tydligen ett dåligt sådant i och med att du inte tyckte att det var roligt.
Hur som helst var det jag menade att Pikachu var tecknad i en viss stil som har vissa likheter med mangan som jag ju ondgjorde mig över.

Jag vill inte vara en ewok heller, men för den skull tycker jag inte att Jedins återkomst är "dåligt filmad".
Jag har aldrig sagt att det är dåligt tecknat, jag har hela tiden påpekat att jag inte gillar hur det ser ut. Jag tror mig inte sitta inne med en universell smaknorm eller något sådant.
Jag har för övrigt spelat Ewok.

Och folk som gillar Picasso vill oftast inte vara kubistiska. Jag tycker frågan är irrelevant.
För det första var även detta ett litet skämt. Jag tycker dock att bilderna liksom skapar en del av den känsla man får av spelet och det påverkar ens bild av hur saker och ting ser ut.
Typexemplet är Ankorna i DoD som väldigt många tycker illa om för att de är tecknade som Kalle Anka.

Insignia

Swashbuckler

"Det var ett litet skämt. Tydligen ett dåligt sådant i och med att du inte tyckte att det var roligt."

Jag tog det inte som ett skämt, eftersom det finns folk som på fullt allvar hävdar att all manga ser ut som något från Pokemon. Det är fullkomligt absurt. Särskilt som det finns oändligt många stilar även inom manga.

"Pikachu var tecknad i en viss stil som har vissa likheter med mangan som jag ju ondgjorde mig över"

En kul detalj i sammanhanget är att just Pokemon är en av de sämst tecknade anime-serierna som har visats i Sverige :gremwink:

"Jag har aldrig sagt att det är dåligt tecknat, jag har hela tiden påpekat att jag inte gillar hur det ser ut."

Okej, mitt exempel var dåligt. Här är ett bättre: Jag vill inte spela ewok, men det betyder inte att jag tycker de är förvridna missfoster. Det passar mer ihop med ämnet ^_^

För övrigt gillar jag ankor också ^_^

Morgoth

Swashbuckler
Manga betyder 'tecknad serie' [ANT]

Usch, nu låter jag vedervärdigt besserwissig. Jag har iaf blivit läxad att just "manga" är mer hur historien målas upp och de typiska säregenheterna i den, medans 'anime' är ordet för en tecknad mangarulle. Här i Sverige, i vart fall. Låt oss bara säga att Krille helt enkelt fått en dänga BESM! :gremwink:

Insignia

Swashbuckler
Närapå [OT]

Ordet manga betyder egentligen "roliga bilder", eller något i den stilen. Från början var det just en teckningsstil och inget annat, men sedan har det kommit att stå för just serier. Även tecknade filmer kallades manga, innan man lånade in begreppet anime (från franskan eller engelskan, beroende på vem man frågar).

FFF

Veteran

Jag tog det inte som ett skämt, eftersom det finns folk som på fullt allvar hävdar att all manga ser ut som något från Pokemon. Det är fullkomligt absurt. Särskilt som det finns oändligt många stilar även inom manga.
Jag tycker inte att Pokémon kan representera alla manga på ett vettigt sätt men är det inte (kommersiell) manga?

kul detalj i sammanhanget är att just Pokemon är en av de sämst tecknade anime-serierna som har visats i Sverige
Sailor Moon är värre.
I pokémon får man i alla fall vila ögonen på charmiga smådjur(pokémon är den enda animen jag tittat på de senaste åren, det är rysligt charmigt, precis vad man behöver när man är bakfull en lördagmorgon).

För övrigt gillar jag ankor också ^_^
Jag också, jag tycker dock inte att illustrationerna gör dem rättvisa.
Ankorna är nog det bästa som DoD har att erbjuda och då gillar jag drakar ordentligt.

Sodivra

Champion
Eh?

Vadå halvmanga, måste det heta manga för att vara snyggt då eller? För det ser ju inte ut som manga! :p

Re: Ah. Eh?

Fast det är ju kul, alla mina kompisar tycker att jag ritar mangaaktigt, så då ska väl ditt definitivt räknas som manga (nog med det ordet nu, jag får utslag).
Hrrm, om din bild på din profil är ritad av dig är du definitivt manga-aktig, även om det kanske inte är helt stilren manga.

/Black Dwarf, som egentligen vet noll om Manga och inte heller bryr sig, men har vänner som tycker om japaner.

w176

Förlorad dotter
Re: Eh?

Nej det ser inte ut som manga men har manga inslag och stil och är allmänt maga inspirerat och då är det halvmanga.
(fast jag måste hålla med om att det där galleriet var ett gränsfall för att kunna överhuvudtaget kunna klassas som någon stil jag överhuvudtaget kände till... men snyggt och mysko var det i allafall)

Rosen

Myrmidon
Vafalls?

"Pokemon är en av de sämst tecknade anime-serierna som har visats i Sverige"
Sailor Moon är värre.

Hur då..?
Av det jag har sett av Pokémon så är figurerna platta och kantiga, hårt stiliserade och rör sig ryckigt mot väldigt enkla bakgrunder.
Figurerna i Sailor Moon är runda med mjuka former och ofta rätt detaljrika. Kvalitén på rörelserna varierar stort, bakgrunderna är som regel målade.
<TABLE><TR VALIGN=top><TD>
</TD>
<TD>
</TD></TR></TABLE>
--
Åke

FFF

Veteran
Re: Vafalls?

Jaha?
Och? Vad vill du ha sagt? Du har en annan åsikt, det var väl föga förvånande att någon skulle ha det?

Jerry Sköld

Veteran
Jag får väl sälla mig till de som rekommenderar Stjärnfödd ; konstigt annars, kanhända, när jag nu var med vid försöket till lansering på LinCon för några år sedan. Spelet kräver iofs litet kustomisering för att passa varje enskild grupp, men det är ett av de mest genomarbetade gratisrollpel som finns ute i dag.

I kill puppies for Satan är också ett enormt roligt litet spel; i samma tradition som HOL, men sjukare.

Neuropolitan 2.0 är en ljuvlig värld till olika cyberpunkspel; själv har jag använt den till Neotech:s regelverk.