Nekromanti Vad gör DU för att sprida rollspelshobbyn ?

Troberg

Sinister eater
Re: Det enda rätta

Jag sysslar med dörrknackning.

Går runt och frågar folk om de läst fordonskapitlet i neotech.
Lite påstridigt sätter man en fot i mellan dörren och dörrkarmen för att sen spänna ögonen i dem och fråga om de kan Västmark 13:3

Visar folk sig vara hedningar som bedriver jag svärdsmission.
Med andra ord, du satsar på att öka andelen rollspelare snarare än antalet?

Johan K

Gammal & dryg
Re: Det enda rätta

Well, vad är det man säger. Alla sätt är bra, förutom de dåliga.... :gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
Typ ingenting

Jag gör ingenting. Men jag har tänkt att göra någonting! Har snackat aslänge om att lira Viking med en polare och hans rollspelsoskuldiga flickvän (hon bläddrade igenom mina rollspel och vägrade lira samtliga förutom Viking, sicken typ va).

Sedan dess har jag själv fått flickvän som undrat vad tusan det här med rollspel är. Så det blir kanske att jag ska SL:a tre pers istället för två. När det nu blir av... om det blir av...

Men om det är tanken som räknas så gör jag nåt för att sprida rollspelshobbyn. En väldigt lokal spridning, men ändå.

Storuggla

Champion
Inte ett jota. Hobbyns spridning är för viktigt för att lämna åt amatörer och dilettanter som jag.

Storuggla, donkey punch

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Typ ingenting

Du borde skaffa bättre spel så du slipper sprida Viking (the horror! the horror!). Typ Primetime Adventures eller Polaris. De torde vara mer icke-gamer-vänliga. (Att titta på, då. Polaris är kanske inte det lättaste att börja med.)

/Dimfrost

Hunk

Hero
Vi borde gå ut på krogen lite oftare!

Eftersom du har kommit på den ultimata taktiken för att få kids att börja spela rollspel vill Goblin Games gärna skörda frukterna. Borde kanske öka sortimentet av GURPS ösiga grundböcker också...

Foggmock

Myrmidon
Jag är ledamot i förbundsstyrelsen för ett förbund vars syftesparagraf innefattar att främja spelhobbyn.

Hur effektivt detta är återstår att se. :gremgrin:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Så lite som möjligt

Alltså, jag har verkligen inget intresse alls av att sprida hobbyn. Tvärtom, jag skulle verkligen vilja att den gick under gjorden. Att rollspel vore något som drog nakenkupp-löpsedlar och fick föräldrar att kolla sina ungars msn-loggar och krossa rutorna på SF-bokhandeln. Fan också! Nu för tiden är ju inte rollspel bara nördigt, utan också mainstream! Det suger så jävla stenhårt. Jag vill vara underground och spela kult i mina föräldrars källare och känna mig lite jävla utsatt och missförstådd. Det enda som skulle främja kreativiteten i hobbyn vore om alla spelföretag gick i konkurs och folk började göra egna versioner av Cyberpunkmutant som spreds i lösenordsskyddade chattrum på internet.

De som tar in oinvigda i hobbyn borde fan nördspöas på konvent.

- Vulf

Foggmock

Myrmidon
Re: Så lite som möjligt

nördspöas

Vilt viftande med öppna handflator och målbrottsskrik? :gremgrin:

Men jag håller med om det du säger - rollspelshobbyn hade mått bra av att vara farlig igen.

seinet

Swashbuckler

Rätt inställning. Jag vill också se fler tidningsrubriker och artiklar där kopplingen mellan mördare/offer är rollspelandet osv...

/Seinet Wintermute - Skall pallra mig ner till några snubbar och inventera deras datorer strax

Fludd

Veteran
Re: Vi borde gå ut på krogen lite oftare!

Haha, det är inga som helst problem. Det ligger ju ett tjog krogar längs med andra långgatan så vi får ta en rejäl krogrunda nån dag snart och sprida vårat rollspelsevangelium. Göteborg kommer att tacka oss!

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Någon på rpg.net skrev en gång att TSR tappade tolvåringarna när deras böcker började rikta sig till tolvåringar. AD&D 1ed med sina nakna succubi, lönnmördare, demoner och liknande ej barnanpassade detaljer var ju såklart mycket mer lockande än renstädade 2ed.

Johan K

Gammal & dryg
En fråga !!

Vad i hela friden har du i din rollspelshylla egentligen, som gjorde at de valde Viking ??

Feuflux

omjonasson.se
Re: En fråga !!

Vad i hela friden har du i din rollspelshylla egentligen, som gjorde at de valde Viking ??

Tjejen valde Viking. Polaren hade hellre lirat Serenity och det hade nog jag med så jag får testa det. Malin (min flickvän, inte polarens) har ännu inte spanat in nåt spel alls så där vet jag inte vad som går hem.

Hennes motivering: Serenity är science fiction och all sf är dåligt. Drakar och Demoner (4 och 6R) är magiker och övernaturligheter och övernaturligheter är inte bra. Feng Shui är konstiga munkar och en massa våld. Och Mutant är muterade djur och det är ju bara konstigt. Uteslutningsmetoden mao.

Men jag antar att Serenity och Feng Shui går hem om jag skalar bort allt "onormalt". :gremsmile:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag är cool

Genom att verkar distanserad och nere med skiten så framstår jag som ett ideal, en idol, en hjälte. Det jag gör vill kidsen efterapa. Så är det bara. :zeppelinare: