Nekromanti Vad gör du?

Petter42

Swordsman
# Ska just dra igång med Call of Cthulhu
# Småfipplar lite med olika system och koncept, men vårat seriösa projekt ligger på is.
# Håller på att lämna min "lärlingsgrupp". Tror dom är redo snart! Ska dra igång en klubb åt dom, hålla i nåt möte så kan dom utse en spelledare etc.

Patrick Bateman

Warrior
  • Spelleder Undergångens arvtagare till Mutant. Vi har äntligen nått Hindenburg, tredje och sista delen .
  • I en annan grupp spelar jag WFRP 3 ed., där vi nog ska ta en paus från the Old world. Reglerna är roliga, men vi har tröttnat lite på alla marker och kort. Nu gäller det bara att komma överens om ersättnings-spel, inte helt enkelt. Det lutar åt Barbarians of Lemuria.
  • Har nyligen köpt Burning Wheel och försöker att förstå reglerna. Ska försöka bränna en egen karaktär som nästa steg.
  • Funderar löst på att använda BW:s system till att göra en minikampanj med ett gäng tjuvar i Kandra från gamla Drakar och Demoner.
  • Tror det vore roligt att göra ett Western-hack till Mutant: UA. Allt skulle vara som ett klassikt western-äventyr (inkl Morricone som bakgrundsmusik, så klart), bara att det utspelade sig i Mutant-Skandinavien. Frihetens slätter skulle nog passa bra för det.

Nässe

Myrmidon
Jag är spelare i en hel rad one-shots, ofta i CoC-anda men med ett fåtal värden och två-tre tärningsslag per kväll. Skräck! (Senaste visade det sig att min karaktär våldtagit sin egen dotter men förträngt det- inte kul…)

Spelade nyss klart ett långt CoC-äventyr, tror det var sju spelkvällar.

Spelleder AW- även om det var ett tag sedan senaste spelmötet- ska köra igen på tisdag!!

Förbereder att spela Super World med Simon via någon slags teknisk datorlösning- men väntar på att Simon ska få klart spelet så vi kan testa det

Pillar på två äventyr som jag vill skriva

Jobbar lite med att översätta AWs principer till psykologisk konsultation och handledning

/ Nils

Sodivra

Champion
Nils said:
Jobbar lite med att översätta AWs principer till psykologisk konsultation och handledning
What! :gremlaugh: Jag blir nyfiken! Är det handledning för psykologer eller personal, till att börja med?

Chryckan

Swordsman
  • Försöker desperat hitta en metod som begränsar mina inköp av rollspelsböcker.
  • Håller på att starta upp en grupp för kortare scenario spel av olika rollspel så jag för en gångs skull får använding av alla mina inköpta rollspelsböcker.
  • Eventuellt hitta en även hitta en grupp för lite längre kampanjspel också.

vandraren

Swordsman
vad du spelar eller spelleder.
ifall du håller på att förbereda inför något.
om du håller på med nån slags »lonely fun«, t.ex. sitter och gör testrollpersoner eller dylikt.
du pysslar med material till något spel,handouts, nya formulär, cheat sheets, osv.
du har gått och funderat på nåt rollspelsrelaterat på senaste tiden som du inte riktigt kan få ur tankarna.
Spelleder en ny kampanj i Chronopia, kan bli hur kul som helst! En drakonitisk lönnmördare, en sabransk gycklare och en "vanlig" köpman som handlar med illegala varor trängs i en knarkarkvart. Dessutom tillkommer strax en vansinning alvisk lönnmördare och en smutsig tiggare!

Förbereder mig genom att läsa äventyret i grundboken och skumma lite i olika Chronopia-moduler.

Lonely fun: Borde kanske snickar ihop några SLPs...

Övrigt: Skriver lite på ett fantasyrollspel med ett lite eget koncept, får se om det nånsin blir färdigt...

Carl Ö

Warrior
  • Har slutat spelleda WFRP3 (eget äventyr) eftersom det inte kändes skoj
  • Har bokat in ett spelmöte med gamla spelgruppen i hemstaden
  • Diskuterar med spelgruppen vilket rollspel vi ska spela
  • Tänker inte vara spelledare igen förrän det känns rätt
  • Vill inte desto mindre gärna spela rollspel
  • Läser just nu Trail of Cthulhu och skulle vilja prova det, t.ex. Dying of St Margret's
  • Läser bloggen Irrfärder utan slut
  • Letar efter ett rollspel som passar mig
  • Önskas: Enstaka spelmöten, lite förberedelser, mycket skoj
  • Beställde nyss Barbarians of Lemuria
  • samt Eclipse Phase
  • Planerar att starta en ny spelgrupp i Västerås - letar spelare
  • Borde blogga om - och jobba på - mitt bidrag till Game Chef (som inte hann bli färdigt)

Pilzefrau

hon/henne
  • Spelar Apocalypse World med Arvid. Börjar känna att jag kommit in i gruppen nu, med det var läskigt att gå med i en grupp med bara folk många år äldre än mig som jag knappt träffat förr.
  • Spelleder Nobilis; har kört två möten hittills. Mer är inbokat. Riktigt kul både att få spelleda öht för första gången sen något år, att äntligen få testa nobilis, och att få spelleda sen jag läst Play Unsafe.
  • Går och grämer mig över att jag var tvungen att dra mig ur DnD-gruppen jag hittade som var min rollspelsfix förra året. Får se om jag hinner med att spela med dem i framtiden.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Imorgon ska spelgänget köra en poliskampanj som utspelar i sig i Vermont 1931-32. Vi är landsortssnutar som sysslar med små och stora brott.

Arfert

Facit
Mekanurg said:
Imorgon ska spelgänget köra en poliskampanj som utspelar i sig i Vermont 1931-32. Vi är landsortssnutar som sysslar med små och stora brott.
Vilket system? Ert gamla hemsnickrade?

Johan K

Gammal & dryg
In nuläget håller jag på med en Dark Heresy-kampanj. Vi skall snart dra igång en Wharhammer fantasy rolplayng-kamanj.
Skall väll fundera på att dra igång att sl:a lite Mutant

Nässe

Myrmidon
Arvid A. C. said:
Nils said:
What! :gremlaugh: Jag blir nyfiken! Är det handledning för psykologer eller personal, till att börja med?
Återkommer till dig när jag skrivit lite :gremwink:

terje

xenomorf mystiker
* Spelleder Starblazer Adventures på Midälvakon ("Fantomplanetens hemlighet").

* Spelar i Tribe 8, Agone, D&D4, Dark Heresy, Victoriana (och har en paus i Vampire:tR).

* Förbereder att börja spelleda Armitage Files till Trail of Cthulhu.

* Putsar på ett Fate-light (bara aspects) äventyr inspirerat av Lost och The Dig.

* Fantiserar om att köra en Eternal Champion kampanj med Legends of Anglerre (där varje rollperson är en avatar av the eternal champion).

* Gör sista korrektur på Sägen innan det går till tryck.

KamiFisk

Hero
Spelleder en kampanj där man är uppväxt i monarki och slåss mot demokratins intåg.

Ritar bilder till Edo.

anth

Vetefan
> vad du spelar eller spelleder.

Spelleder Nocturnum, en CoC-kampanj som legat i träda ett tag, men som börjar ta fart nu (spel 1g/v, hoppas det håller i sig).
Dock tycker jag mer om fisktank än rälsning och mina spelare är en aning dysfunktionella vilket betyder att efter 9 speltillfällen har de inte ens tagit sig till Klippiga bergen där Nocturnum-kampanjen egentligen börjar - men vem bryr sig så länge vi har kul. Just nu har vi platser öppna ifall någon vill hoppa in... :gremsmile:

Den enda aktiva kampanj som jag spelar i för tillfället är är en CoC-kampanj som går på halvfart (spel c:a var annan månad) men som har varit aktiv under flera år.
Något säger mig att vi börjar närma oss slutet på den, vi befinner oss för tillfället på Påskön där vi ska förhindra att man väcker Cthulhu - men det känns inte riktigt som om vi kommer att överleva. :gremsmile:

> ifall du håller på att förbereda inför något.

Det enda som jag har på planeringsstadiet är "Expedition to Castle Ravenloft" (från 2006) som jag tänkte använda d20 Modern-regler till och flytta till 1880-talets Transylvanien (kan bli hur charmigt som helst).
Dock blir det ingenting av förrän min nuvarande kampanj är avslutad - och med tanke på vilka framsteg mina spelare gör ser det ut att ta flera år innan dess. :gremsmile:

Om jag hade tid skulle det även vara kul att få spela lite gammal hederlig Dungeons&Dragons, och då talar vi inte om 4E, utan om 3,5E eller PF. :gremsmile:

Sedan vet jag inte om det räknas, men jag signade just upp mig på forumrollspelet Werewolf-Western här på WRNU - där jag räknar med att göra bort mig stort. :gremsmile:

> om du håller på med nån slags »lonely fun«, t.ex. sitter och gör testrollpersoner eller dylikt.

Nja, jag tillhör den där gruppen idioter som köper mer rollspels-produkter än de hinner läsa (än mindre spela), så jag har väl ett dussintal produkter som väntar på genomläsning. Det som ligger på nattduksbordet just nu är Burning Wheel.

Ulfgeir

Swashbuckler
Spelar just nu följande:
* Pathfinder
* Dark Heresy
* DC Adventures (precis startat kampanjen, där karaktärerna är reinkarnationer av de nordiska asagudarna. Vad vi vet finns inga andra supers)

Förbereder för att köra Ghosts of Albion. Tänker dock inte köra originalsettingen (1838), utan flytta fram det till typ 1905. Dels beroende på att modet och konsten är mer intressant då, och dels har det även kommit bilar. Dessutom har kvinnliga rollpersoner lite mer frihet.

Annars så blir det att jag köper mer rollspel än jag har tid att läsa, och än mer spela.

/Ulfgeir

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
ok...

* Spelleder D&D - Silverprinsessans palats. Ett avslutande möte kvar.
* Förbereder mig (mentalt) på att spela Pompedia och/eller Ars Magica i vinter
* Filurar lite på ett koncept för att knyta ihop karaktärers sysselsättning, fritid, färdigheter, egenskaper m.m.
* Filar sporadiskt på websida, medlemskort, styrelsemöte i föreningen.
* Läser Burning Wheel
* Funderar på att bygga en Äventyrs-/modulgenerator till RM2/MERP (kommer aldrig färdigställas)
* Betraktar kärleksfullt samlingen

//EvilSpook

Basenanji

Postd20modernist
Spelleder "Kingmaker" av Paizo/James Jacobs med TVÅ grupper! :gremsmile:

Skulle vilja spela mer, men hinner inte.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Folk har ju en massa skoj för sig, härligt! :gremsmile:

Själv har jag tänkt att jag ska vara med på de spelkvällar som Studiefrämjandet och Sverok är med och styr upp på vårt nya kulturhus Klossen här i Umeå. Jag har inte riktigt kommit mig för att börja läsa in mig på några spel som är helt nya för mig än, utan har gått ut mjukt med Evolutionenes Barn. Imorgon blir det Meg Bakers 1001 Nights om det finns intresserade.

Annars hade ju jag och Poppe förberett för att spela Showdown någon dag, och i början av november blir det knytkonvent hos Wilper. Trevligt trevligt.

Saknar något att spela lite mer regelbundet, fick blodad tand i våras med Burning Wheel. Det gänget bollar lite kring en sci fi-setting men det lär ta ett tag innan det kommer igång.