> vad du spelar eller spelleder.
Spelleder Nocturnum, en CoC-kampanj som legat i träda ett tag, men som börjar ta fart nu (spel 1g/v, hoppas det håller i sig).
Dock tycker jag mer om fisktank än rälsning och mina spelare är en aning dysfunktionella vilket betyder att efter 9 speltillfällen har de inte ens tagit sig till Klippiga bergen där Nocturnum-kampanjen egentligen börjar - men vem bryr sig så länge vi har kul. Just nu har vi platser öppna ifall någon vill hoppa in...
Den enda aktiva kampanj som jag spelar i för tillfället är är en CoC-kampanj som går på halvfart (spel c:a var annan månad) men som har varit aktiv under flera år.
Något säger mig att vi börjar närma oss slutet på den, vi befinner oss för tillfället på Påskön där vi ska förhindra att man väcker Cthulhu - men det känns inte riktigt som om vi kommer att överleva.
> ifall du håller på att förbereda inför något.
Det enda som jag har på planeringsstadiet är "Expedition to Castle Ravenloft" (från 2006) som jag tänkte använda d20 Modern-regler till och flytta till 1880-talets Transylvanien (kan bli hur charmigt som helst).
Dock blir det ingenting av förrän min nuvarande kampanj är avslutad - och med tanke på vilka framsteg mina spelare gör ser det ut att ta flera år innan dess.
Om jag hade tid skulle det även vara kul att få spela lite gammal hederlig Dungeons&Dragons, och då talar vi inte om 4E, utan om 3,5E eller PF.
Sedan vet jag inte om det räknas, men jag signade just upp mig på forumrollspelet Werewolf-Western här på WRNU - där jag räknar med att göra bort mig stort.
> om du håller på med nån slags »lonely fun«, t.ex. sitter och gör testrollpersoner eller dylikt.
Nja, jag tillhör den där gruppen idioter som köper mer rollspels-produkter än de hinner läsa (än mindre spela), så jag har väl ett dussintal produkter som väntar på genomläsning. Det som ligger på nattduksbordet just nu är Burning Wheel.