Nekromanti Vad gör du?

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
  • Det här med världsbyggande har jag inte gjort på länge. Det är sjukt kul. Jag har funderat mycket på det. Det finns något viktigt här.

DeBracy

Petter42 said:
# Håller på att lämna min "lärlingsgrupp". Tror dom är redo snart! Ska dra igång en klubb åt dom, hålla i nåt möte så kan dom utse en spelledare etc.
Lärlingsgrupp, innebär det nybörjare månne? Hur kom du i kontakt med det gänget?

DeBracy

• Har nyligen köpt Burning Wheel och försöker att förstå reglerna. Ska försöka bränna en egen karaktär som nästa steg.
  • Funderar löst på att använda BW:s system till att göra en minikampanj med ett gäng tjuvar i Kandra från gamla Drakar och Demoner.

Christoffer

It's all pig.
  • Har nyligen köpt Burning Wheel och försöker att förstå reglerna. Ska försöka bränna en egen karaktär som nästa steg.
  • Funderar löst på att använda BW:s system till att göra en minikampanj med ett gäng tjuvar i Kandra från gamla Drakar och Demoner.

Ram

Skev
  • Skall precis avsluta en minikampanj i Mouse guard, troligen det sista jag spelar av det spelet.
  • Plannerar att provspela Apocalypse world men kommer inte riktigt igång.
  • Går in i slutfasen av en kortare kampanj i Britannia 1914.
  • Har skrinlagt vår monsterkampanj i DoD -82 som pågått från och till sedan 1991 fram till efter jul.
  • Renskriver min fantasyvärld för granskning, ETA 2011:1.

GnomviD

Heresiark
Poppe said:
Missa INTE den här, skriv ut och ge till potentiella spelare!
Du är en gyllene gud, Poppe. Imorgon ska vi träffas och skriva klart BITs och förhoppningsvis komma igång. Den här länken kunde inte ha kommit mer lämpligt! :gremsmile:

claes

Swordsman
Spelleder Warhammer Fantasy Roleplay 3rd ed. Är i början av kampanjen Gathering Storm. Har kört ett tag nu och är väldigt imponerad av spelet.

Spelleder även lite sporadiskt DC Adventures. Filar på en episk världsomvälvande superhjältekampanj i DC-universumet.

Spelar i en Star Wars Saga-kampanj som utspelas i rebelleran.

Mogger

Hipsteranka
  • Det här med världsbyggande har jag inte gjort på länge. Det är sjukt kul. Jag har funderat mycket på det. Det finns något viktigt här.

Ram

Skev
  • Har skrinlagt vår monsterkampanj i DoD -82 som pågått från och till sedan 1991 fram till efter jul.

Christoffer

It's all pig.
GnomviD said:
Du är en gyllene gud, Poppe. Imorgon ska vi träffas och skriva klart BITs och förhoppningsvis komma igång. Den här länken kunde inte ha kommit mer lämpligt! :gremsmile:
Tjäna det brinnande hjulet så skall dina sargade händer, brända efter strid för dina övertygelser, belönas -- med gratis pdf:er.

:gremsmile:

Men, grymt att den kom lägligt! Synd att de inte släppt kapitlet för att skapa situationer fritt också, men som sagt, Adventure Burnern är värd alla slantar. Det är vid sidan av Apocalypse World det viktigaste släppet under 2010 skulle jag säga.