Tomatalven
Hero
...på ett spelmöte mitt i ett äventyr, om alla andra är på?
I D&D brukar jag inte bry oss så mycket; vi spelar ju ändå det hela mest som ett brädspel.Tomatalven said:...på ett spelmöte mitt i ett äventyr, om alla andra är på?
- Skicka karaktären på ett sidouppdrag.Tomatalven said:Vära äventyr tar ofta många speltillfällen och har delvis med varandra att göra. Så det blir problem om man är mitt i ett äventyr och alla inte kan vara med.
Ungefär så gör jag också.Troberg said:Behandla karaktären ungefär som man behandlar hästar när de inte används i spel, dvs han finns där, men ingen låtsas om det, och han gör ingenting.
Jag har ingen realistisk förklaring till varför det skulle funka så, men det funkar spelmässigt.
HASTDOR!Konrad Konvalj said:- Skicka karaktären på ett sidouppdrag.Tomatalven said:Vära äventyr tar ofta många speltillfällen och har delvis med varandra att göra. Så det blir problem om man är mitt i ett äventyr och alla inte kan vara med.
- Ta bort fokus från karaktären och förflytta skiten längre bak i periferin.
- Ta över karaktären och spela så som du anser att det är behövligt. Om du känner för det kan du ju alltid sunka ner och dra skam över karaktären.
- Skriv en krönika eller sammanfattning så kan vederbörande läsa in sig på vad som hänt och sedan rullar det bara på igen.
Man ger dem en level av en viss prestige classTomatalven said:...på ett spelmöte mitt i ett äventyr, om alla andra är på?