Nekromanti Vad gör ni när servern är nere?

Rising

Vila i frid
Jag kommer ihåg första gången som servern var nere. Det dröjde en vecka innan den var igång igen, och varje dag gick jag in och kollade typ trettio ggr. Jag var helt nipprig, började skriva på inlägg i Word som jag sedan skulle kunna posta så fort som servern var igång och så. Till slut hittade jag forumet på Sverok som kunde avlasta den värsta abstinensen.

Nu har jag ett lite sundare förhållande till wrnu, och den här veckan så klarade jag mig fint. Jag fördrev den mesta av tiden med att spela gamla Subspace (förmodligen det allra första multispelarspelet med grafik som finns, och som alltså fortfarande finns idag, efter att en längre tid ha varit ett betalspel (Jag heter Nixor, om ni vill skjuta mig (jag är dessvärre helt talanglös)), men ett tag blev det så illa att jag faktiskt började läsa cachade inlägg genom Google. Bara för att få återse några klassiker och få hänga med i några diskussioner som jag missat.

Så, vad gör ni när servern är nere?

De flesta svarar förstås "något annat" eller "tar itu med andra grejer i mitt liv" - ni behöver inte svara - men vad gör ni riktiga wrnu-junkies? Har ni andra trix än jag, eller är vi fler som gör en och samma sak?

Troberg

Sinister eater
Ligger i fosterställning i ett hörn i ett mörkt rum och hyperventilerar.

Skämt åsido, jag spelade massor av Morrowind.

Dessutom har jag designat ett dogfightspel i WW2-miljö inspirerat av Blue Max och Wings of War. Jag tror att jag lyckats göra ett spel som både är enklare, snabbare, spelbarare och mer realistiskt än båda de spelen (spännande att se om speltesten kommer fram till samma resultat). Nu måste jag bara göra apjobbet att göra en massa kort samt försöka hitta ett effektivt sätt att skriva ut dem. Någon som vet om det går att trycka kort billigt (min syster har berättat att det är skitdyrt, så om någon har ett tips så ger ni inte bara mig möjlighet att trycka mina kort, ni ger mig möjlighet att tala om för min syster hur fel hon har och att hon alltid ska lyssna på mina kloka ord)?

Utöver allt detta så har jag hunnit dra några tarzan.

Bra va?

G

Guest

Guest
De flesta svarar förstås "något annat" eller "tar itu med andra grejer i mitt liv" - ni behöver inte svara - men vad gör ni riktiga wrnu-junkies? Har ni andra trix än jag, eller är vi fler som gör en och samma sak?
Det var väl sånt jag gjort om servern inte gått ner, jag borde ha pluggat, jag skulle sett på film, jag skulle läst rollspelsböcker... det jag fick gjort: Levlat från lvl 15 till lvl 17 på maple story, bränt mitt moderkort och konstaterat att det nu fungerar bättre än någonsin samt konsumerat stora mängder chips.

Kollat wrnu varje timma 5 ggr på rad behöver väl inte ens sägas.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Jag läser Sveroks forum, vilket tar ungefär 5 minuter per dag. Sedan ger jag mig ut i verkligheten och umgås med riktiga människor! :gremwink:

/tobias

Tyr

Hero
Det känns som att jag är inne på wrnu mer när servern är nere än när allt funkar som det ska. :gremsmirk:

Annars så besökte jag andra forum, som t ex sveroks. Där fick jag reda på vad som hade hänt servern så att jag slapp tänka på den saken. Annars tog jag udden av abstinensen genom att faktiskt spela rollspel. Det skulle jag tro fungerar bäst.

Krille

Super Moderator
Tja, jag hade tur, jag hade ett bamseprojekt att färdigställa, så jag hade ändå inte tid att gå till wrnu (så mycket).

Hurru Rising, är det verkligen så krångligt att få något tryckt, eller är det bara jag som är dum, ovan och okunnig? :gremgrin:

Rising

Vila i frid
[OT] (Off Topic) om tryck:

Hurru Rising, är det verkligen så krångligt att få något tryckt, eller är det bara jag som är dum, ovan och okunnig?
Det är näst intill omöjligt för mig också. Är det utfallande bilder du har problem med? (såg att du hade många sådana på förhandskiken) Även proffs brukar glömma att lägga bilderna så att de går ut över sidorna med ett par millimeter. Men vill du ha ordentliga problem så måste du trycka i färg och börja mickla med färgprofiler. Det kan få vuxna män att gråta. (Mac/PC-kompatibilitet är en annan klassiker som alltid ställer till med problem)

Krille

Super Moderator
Re: [OT] (Off Topic) om tryck:

"Det är näst intill omöjligt för mig också."

Phew. Då vet jag att jag inte behöver skämmas. :gremgrin:

"Är det utfallande bilder du har problem med?"

Utfallen var det minsta problemet. Det var transparenta bilder, det var typsnitt, det var filstorleken på PDFerna, det var FTPer, det var mailservrar och det var allsköns små tekniska krångel som jag hade.. erhm... krångel med. Tja, utöver vanliga hederliga mänskliga kommunikationsproblem, då. Ett tag kände jag mig riktigt tokdum.

Men nu är det på gång, så nu ska jag städa ut garderoben så att jag får plats med två lastpallar med spel, som dimper in nästa vecka.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Eld ska med eld bekämpas

Om jag inte får min dagliga dos av rollspels genom wrnu så blir jag förvisso abstig, som alla andra verkar bli, men jag ersätter det med andra rollspelsrelaterade sysselsättningar. Jag har suttit och bara läst igenom massa gamla rollspel. Propsat på att spela en massa med min grupp samt skrivit en massa saker till min RP.

/Naug

Johan K

Gammal & dryg
För min del så har det blivit en hel massa spealnde av rollspel, figurspekl & en del spealnde av spank the monkey. Vilket har varit rikitigt skoj !!
Sen så har man ju snackat en del på #rpgonline åxå..
Sendan så har man ju självklart varit frustrerad & undrat varför servern har varit nere...

/ Johan K, som firar med lite julmust

Archer

Swashbuckler
Gör vad jag normalt gör

, vilket är att fortsätter att skriva och diskutera på något av de många andra forum jag tar del av. WRNU är liksom bara ett forum bland många.

Hunk

Hero
1. Lurkar ännu mer än normalt på Necromancer Games och EnWorlds forum
2. Läser varenda artikel på aftonbladet.se
3. Letar roliga prylar att bjuda på på eBay (just nu är jag inne på kampanjknappar från amerikanska presidentval. Har ca 160 st från diverse säljare på väg från USA och grunnar för tillfället på om en Strom Thurmondknapp från kampanjen 1948 är värd 25 dollar eller inte)
4. Surfar runt för att lära mig mer matnyttig info om amerikansk politik. Visste ni t ex att James Garfield var USA:s förste vänsterhänte president?
5. Har ett mindre distraktionsmoment från mitt arbete (men får nog inte så mycket gjort i alla fall - det är väl därför jag sitter på jobbet just nu :gremfrown:).

Hellzon

Långsamma Vargen
ENWorld räddade mig från den värsta abstinensen, men det var fan inte lätt!

...tja, och så har jag ju lyckats plugga lite mellan ångestskriken också. :gremwink:

Feuflux

omjonasson.se

Jag kan inte minnas att servern varit död så här länge förut så nedanstående saker kan inte betraktas som statistiskt säkerställda, men det skiter vi i.

Först kunde jag inte komma på att jag gjort något annorlunda alls, men det stämde ju inte riktigt. #rpgonline förser mig med nördchattande och även om jag givetvis saknade vrållådefolket en massa så var det här inte en kritiskt punkt. Och snacka nördsnack utgör 99% av min aktivitet här. Att inte kunna slöläsa inlägg var en värre källa till abstinensbesvär. Några nya rollspelsforum orkade jag absolut inte med så lite ökat sverokläsande fick svara för den biten. Tyvärr står det inte så mycket intressant där så det hjälpte ju inte direkt.

Har inte tänkt på det, men det var i forumsdödsvevan som jag tittade in på katastrof.nu igen efter en gigantiskt lång frånvaro. Sidan var inte särskilt kul nu heller... :gremtongue:

Fast anledningen till att jag inte klurade ut någon ordentligt tidsdödande ersättning för forumet var att jag hade en gammal tjejkompis inneboendes under 5 av de 8 dagarna wrnu drack T-Röd i Hades. Jag pratade alltså med en riktig människa istället för er. Intressant upplevelse på det hela taget men jag tror ni vinner i längden...

Foggmock

Myrmidon
Överklagan, inkommer till wrnu-redax 20041212

Det hade mer och göra med att

A. Hon kom hem från flertalet månaders exil på Island
B. Hon ville se Öland

...än att wrnu var nere.

För att inte tala om att hon dessutom är nörd själv. Vi käkade micrad pasta och glodde på TTT och RotK (FotR hade vi sett kvällen innan med en av mina nördpolare) samt Simpsons, South Park och Saving Private Ryan kvällen efter.

Helt ensamma i 76 kvadrat sommarstuga med tillhörande mysig gäststuga (vi sov där för den var enklare att värma upp) i två dygn.... :gremshocked: :gremooo: :gremelak: :gremlaugh:

EchonCique

Hero
OT: Överklagan, inkommer till wrnu-redax 20041212

För att inte tala om att hon dessutom är nörd själv. Vi käkade micrad pasta och glodde på TTT och RotK (FotR hade vi sett kvällen innan med en av mina nördpolare) samt Simpsons, South Park och Saving Private Ryan kvällen efter.

Helt ensamma i 76 kvadrat sommarstuga med tillhörande mysig gäststuga (vi sov där för den var enklare att värma upp) i två dygn...

Och det ni gjorde var att .. glo på film? Ni behöver nog genomgå en psykologisk profilering hos närmaste skrynklare. :gremgrin:

Foggmock

Myrmidon
Re: OT: Överklagan, inkommer till wrnu-redax 20041212

Vi hann faktiskt med att åka en runda och njuta av det vackra öländska landskapet, prata med lajvare i Borgholm (efter att ha klängt på slottsruinen), shoppa på Köpstaden, spela schack samt mysa också. :gremwink: