Nekromanti Vad hände igentligen...[SW]

G

Guest

Guest
...efter Jedins Återkomst??

Finns det någon officiell beskrivning av vad som händer efter slagat vid Endor?? Tar alliansen makten och återinför den forna republiken?? Eller störtar man verkligen det onda Galaximperiet??? Kan tänka mig att det finns andra mäktiga individer som gärna INTE lämna ifrån sig makten till några Rebeller... Bara för att Kejsaren dör behöver det INTE betyda att den Nya Ordningen kollapsar...Och hur e det egentligen med vilka som är onda och goda... I filmerna får vi juh bara se Imperiet ur alliansens perspektiv...Imperiet kanske inte ser annorlunda på rebellerna än vad vi i västvärden ser på terrorister och muslimer... [Måste bara förtydliga mig: TYVÄRR]...

Är detta frågor ni har tänkt något på???

Varför jag frågar??? Jo. Jag har tänkt mig at dra igång en kampanj som utspelar sig precis efter slaget vid Endor och där rollpersonerna aktivt tillhör Imperiet på något sett... [Flottan, Armén, Underrättelsetjänst…osv, osv].

Behöver kanske lite förslag, idéer, tankar och SVAR...

Nåväl...Tack på förhand!

Mvh
Lexx - I Worship his Shadow

Johan K

Gammal & dryg
Svagt minne av SW-bokserie...

Om jag inte minns jättefel så ska dfet finnas böcker, fristående eller i serie, som fortsätter.
Vr man kan få tag i dem är nog en bra fråga, men jag kan tänka mig att det finns i nån bokhandel eller så kan man alltid fråga på biblioteket.

Krille

Super Moderator
"Finns det någon officiell beskrivning av vad som händer efter slagat vid Endor??"

Jajjemen. Det första som händer är Truce at Bakura, där galaxen blir anfallna av hemska ödlor (Ssu-Rri tror jag de hette). Alliansen sluter ett avtal med resterna av Imperiet för att göra något åt saken.

Sen gick det några år, Nya republiken började etableras, och sen kom bokserien Heir to the Empire, där en kejserlig storamiral tar befäl över resterna av Imperiet och ger sig på den Nya Republiken.

Sen kommer kejsaren tillbaka i Dark Empire, och ger Nya republiken storsmisk.

Sedan får Skywalker någon slags insikt och startar en ny jedi-akademi på Yavin IV, vilket täcks av bokserien Jedi Academy...

...där Han Solos och Leia Organa-Solos kottar Jaina, Jacen och Anakin börjar träna till jedi, vilket täcks av bokserien Young Jedi Knights.

Nånstans i den här sabla soppan hoppar Kyle Katarn in, hjälten från Dark Forces, Jedi Knight och Jedi Outcast, och blir jedi han med och spöar den ena hemska kejserliga komplotten efter den andra. Mara Jade, kejsarens personliga lönnmördare som dyker upp i Heir to the Empire, blir betuttad i Luke Skywalker, Yuuzhan Wong (biotech-varelser som inte har någon Kraft) anfaller, och fan och hans moster. Det blir med andra ord en sabla kombination av Star Treks Alien of the Week och vilken såpa som helst.

Samtliga dessa är godkända, vilket är snäppet under officiellt. Det enda som ÄR officiellt är filmerna, radioteatern och romanerna som bygger på filmerna. Resten tillhör det "expanderade universat".

Cybot

Mest spelbar
Det enda jag tycker är underligt med Post-Imperiet är att från att ha varit en "Dying religion" så kommer det plötsligt Jedi från alla möjliga håll. Jag menar...med den mängden Sithlords och Jedi som har dykit upp i "godkända" böcker och spel så....ja..många e de i alla fall.

Nog för att galaxen är stor, men kejsarens hand var fortfarande lång.

eNo

Veteran
Re: Vad hände igentligen...[SW][OT]

Är det bara jag som har reagerat på att Mara Jade ser precis lika ung ut i Heir to the Empire som hon gör i Shadows of the Empire?

Skuggvarg

Hero
Tiden efter Imperiets fall är ju verkligen intressant. Då det inte finns någon helt accepterad tidslinje har ju SL helt fria händer utan att någon fanatiker kommer och lägger sig i och säger att "sådär kan det ju inte vara!". Själv hoppas jag att Lucas lyssnar på fansen och gör några filmer till, om vad som händer efter Imperiets fall.

/Skuggvarg