Sebastian Andersson
Hero
Re: Vidare tankar om klagomål
Jag förbehåller mig rätten att svara så då det känns som det naturliga svaret på den och alla andra frågor baserade på smak och tycke som särskiljer sig från det officiella. Det var tänkt som en uppmuntran att våga gå utan för de officiella ramarna och göra något substansiellt av saken (vilket naturligtvis är säkraste sättet för att skapa just det man själv vill ha). Eons värld är inte tänkt som en mall tryckt i sten utan tvärtom står det ju tom. i regelverket att varje spelledare får göra vad de vill av sitt spel. Faktum är att just det är en av sakerna jag gillar med rollspel - möjligheten att skräddarsy sin egen värld med en bunta officiellt material som stoff.
/Sebastian - vars Mundana skiljer sig en bra bit från den officiella
Det var inget argument - det var ett förslag på lösning.Ja, men vet du vad, det är egentligen inget riktigt argument.
KAN man ju inte?På kritik om officielt material till ett rollspel så kan man ju inte gärna svara att man inte behöver använda sig av det om man inte vill.
Jag förbehåller mig rätten att svara så då det känns som det naturliga svaret på den och alla andra frågor baserade på smak och tycke som särskiljer sig från det officiella. Det var tänkt som en uppmuntran att våga gå utan för de officiella ramarna och göra något substansiellt av saken (vilket naturligtvis är säkraste sättet för att skapa just det man själv vill ha). Eons värld är inte tänkt som en mall tryckt i sten utan tvärtom står det ju tom. i regelverket att varje spelledare får göra vad de vill av sitt spel. Faktum är att just det är en av sakerna jag gillar med rollspel - möjligheten att skräddarsy sin egen värld med en bunta officiellt material som stoff.
Fast endast Aeon vet ju exakt vad Han vill ha och således är han ju sin egen bästa författare eller hur?Om Aeon har problem med det officella materialet så är det klart att han vill ha annat och inte behöva hitta på allt själv.
Nä, precis det är ju så det brukar förhålla sig med spelbranschen.Liksom om jag inte gillar Eon så kan jag spela ett annat spel, och om jag inte hittar något jag gillar så kan jag skapa ett själv. Men då skulle ju inte neogames få mina pengar.
/Sebastian - vars Mundana skiljer sig en bra bit från den officiella