Nekromanti Vad hände med target games?

Ceetan

Warrior
Frågan väktes iadg när jag satt och funderade på Drakarnas söner och Frostviddernas härskare dvs de böcker som alldrig kom. Vad hände med dem? har hört att de konkade men har verken fått bekräftelse eller dementi?
Care to fill me in on the subjekt?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Jag rekommenderar en sökning

Hej!

Där här är ett ämne som intresserat många, och följaktligen har det diskuterats många gånger på forumet. Jag tror att du kan hitta mycket intressant information om du gör en sökning på "target" och "magnus seter" och söker på alla inlägg i Drakar och Demoner-forumet.

Du kan få lite för mycket info visserligen så du kan nöja dig med kortversionen som ges nedan, med följande reservation:

Såvitt jag förstod det blev Target ett investmentbolag, och inte ett telekombolag. Men jag har ingen källa för det.

M.

theodåre

Veteran
Re: Jag rekommenderar en sökning

Det som hände var följande.

Det skedde en MBO av Target Interactive (dotterbolag till Target Games) som också fick med sig samtliga immateriella rättigheter och varumärken från hela koncernen med undantag av Drakar och Demoner samt några brädspel som gick till Brädspelsbolaget. Target Interactive döptes om till Paradox Entertainment.

Moderbolaget Target Games ombildades till ett investmentbolag som skulle investera i telekom. Det bolaget gick i konkurs förra året.

theo

Rosen

Myrmidon
Bästa kommentaren...

Moderbolaget Target Games ombildades till ett investmentbolag som skulle investera i telekom.

...till det fälldes av Björn Hellkvist:
"Target Games har blivit Target Investment, ett investmentbolag inom IT och telekom."
"Snacka om att hamna ur askan i elden." (-:

TI hann bland annat med att köpa upp en av mina gamla uppdragsgivare, Iquity Systems (tidigare kända som GratisTel), som blev ett dotterbolag till dem vid namn Target Mobile... i fem veckor innan de la ner det.

--
Åke

Foggmock

Myrmidon
Vilka böcker är det du tänker på? Om det är några Target höll på att producera innan de gick en annan stig kan du nog kyssa dem adjö.

Helmgast
Gör såhär:

Vad skulle böckerna handla om? Spåna å ha er på forumet för att kunna presentera nåt bra pdf-dokument till julkalendern. Det har ju gjorts nya moduler till gamla DoD förr (Dvärgar av Legioth har jag för mig).

DODswe4

Hero
Re: Gör såhär:

Jag vet bara att den enna skulle handla om Drakoniter (drakens söner eller något sånt) det är i alla fall dom två världsböckerna första kom ju Altors baksida, men dom andra kom inte (buhu Tok gråter floder)