Magnamundboken
"Och Magnamund-boken! Den hade jag glömt, köpte den aldrig då jag inte hade råd, skulle vara kul om nån sålde den till mig Fast jag minns inte riktigt vad den handlade om, om det var en kampanjvärld eller vad den var bra för."
Oooou, ja, den vill jag också ha! Jag kommer ihåg att jag bläddrade i den en enda gång i en bokaffär, sedan dess såg jag den aldrig mer, men jag kommer ihåg att den var full med fakta om världen Magnamund. Giakernas språk var med där, vill jag minnas, och sedan har jag ett starkt minne av ett roligt brädspel (eller var det rollspel?) som utspelade sig på ett värdshus med en massa olika karaktärer som alla hade olika hemliga mål som skulle uppfyllas. En person skulle döda en annan person och han skulle i sin tur leverera en gåva till en annan person... Typ, jag kommer inte ihåg så mycket, men jag tyckte idén var skitcool och hittade på en egen lek som jag körde med mina kompisar som hette "offer, lönnmördare och polis" som var skitspännande och kunde bli ashäftig om man hade vattenpistoler och den kunde vidareutvecklas med en "vapenleverantör", "psykopat" (och fler poliser.) -Riktigt kul var det iaf. Skulle vara kul att se den där magnamundboken för att kolla hur mycket som jag egentligen kom ihåg ordentligt.
/Rising
svammlar