Nekromanti Vad händer i gränden?

Paal

Imaginär fantast
Vi är mitt i ett äventyr i Symbaroum och förföljer en rivaliserande grupp prisjägare/äventyrare genom bakgatorna i en stad. Vi har inga pengar, är underlägsna i antal och stridsförmåga och har ont om tid (bara natten på oss). Vi behöver information från rivalerna, men de har bara att förlora på att hjälpa oss.

Kreativa förslag på hur man kan neutralisera, avleda eller charma dem? Eventuellt locka bort två av dem och tillfångata den tredje för förhör?

Vi spelar ikväll och våra taktiska krumbukter behöver er hjälp!

micromonkey

Veteran
Klassiska lockbetet. Ni låter ganska uppspöade så de skulle lätt tro att någon som strosar runt själv är redo att nedkämpas för sista gången. Sen gissar jag att de har en gås oplockad med några av er samt känner igen er.

Så de skulle nog falla för att jaga efter en av er till utvald bra plats för er.

Men du kanske ville ha något mer detaljerat?

Paal

Imaginär fantast
Grundtanken att locka iväg dem till fälla/underläge är bra. Vi är bara två spelarkaraktärer så det kan bli lite svettigt. Gärna mer detaljer om du har några i huvudet? Huvudproblemet är nog att få dem att dela på sig så vi kan överrumpla en ensam motståndare.

Jocke

Man med skägg
Se till att de splittras. Tag den svagaste till fånga. Tvångsrekrytera/muta/ hota/ hjärntvätta den personen till lydnad och äventyra vidare med infon och en henchman. DUBBEL VINST!

edit:

Dessutom kan denne fly, förråda er eller whatnot under kommande äventyr! Vilken twist!

God45

#PrayersForBahakan
-Kidnappa deras familjemedlemmar och hota att tortera/döda dem om ni inte får informationen.

-Skicka någon att förföra en av dem. Sedan, när de gått iväg till ett privat rum anfaller hela gruppen den snubben och torterar honom tills han berättar.

-Tänd eld på ställena där de bor. Kidnappa en av dem i kaoset och tortera henne tills hon berättar.

slanfan

Hero
Sup ner dem och bär bort en av dem.
Få några av dem arresterade.
Förför en.
Droga dem.
Lura i en av dem något laxerande och göm er vid dasset.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
slanfan;n99897 said:
Ett ypperligt förslag! Vi får hoppas att någon var förutseende nog att ta någon slags supa-förmåga! Fasen, sup ner dem allihopa och "hjälp dem till sina rum" (nere i en källare).

LordTengel

Swordsman
slanfan;n99897 said:
Få några av dem arresterade.
Förför en.
Droga dem.
Lura i en av dem något laxerande och göm er vid dasset.

Flera bra, men den sista är lysande! Man behöver inte ens få i dem något otäckt, bara idén "haffa någon av dem på skithuset" är riktigt smidig och borde kunna fungera. Alla måste ju dit någon gång...

Njord

Veteran
Man behöver inte ens "haffa" nån. Bara luta er mot dassdörren och vägra släpp in vederbörande innan ni delgivits informationen.

Paal

Imaginär fantast
Det blev så att vi mutade en överförfriskad glädjeflicka för att förföra och dra undan en av fienderna. Det hela blev lite misslyckat dock då vi fick jaga efter dem i en katt och råtta-lek bland gränderna och vårt överraskningsförsök blev pinsamt uppenbart.

Back-up planen blev att samtidigt stjäla en gris och kasta den i ansiktet på ledaren, vilket fungerade hjälpligt. Han blev onekligen överraskad, men det hela urartade ändå till ett blodbad som vi mot alla odds tog oss relativt helskinnande ur. Tyvärr strök både glädjeflickan och den stulna grisens ägare med. Men grisen klarade sig!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Paal;n100106 said:
Back-up planen blev att samtidigt stjäla en gris och kasta den i ansiktet på ledaren
Jag kan inte ens påbörja förklaringen till varför det här är så fantastiskt.

- Men vad gör vi om det inte funkar?
- Ja, vet! Vi stjäl en gris.
- Ja?
- Och sen slänger vi den i ansiktet på ledaren.
- Briljant! Nu kör vi.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Paal;n100106 said:
Back-up planen blev att samtidigt stjäla en gris och kasta den i ansiktet på ledaren, vilket fungerade hjälpligt.
Haha! Jag funderade på att säga nåt igår om att ni borde skaffa nåt djur för att hjälpa er. Klart det ska vara en gris till att vara hjälte, precis som i konventsäventyret på GothCon. Jag känner mig stärkt i min övertygelse om att smeknamnet "Grisspelet" är helt rätt för Symbaroum! :D

Paal

Imaginär fantast
Vad var det för konventsäventyr? Redan utgivet eller nytt?

Allt blir bättre med grisar!