Nekromanti Vad händer med WoD?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,769
Location
Stockholm
Jag hittar en del diskussioner på RPG.net om en stor hemlighet angående WoD som ska avslöjas på GenCon. Är det någon som har någon koll på vad det kan vara?

M.

(ni som vill slagga på WoD, kan ni vänligen... ja, låta bli, helt enkelt. Jag frågar för att få ett svar och inte en massa bråk)
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
har jag fel när jag påstår att det där är ett gammalt rykte?

Har för mig att jag redan förrförra året hörde talas om WWs stora hemliga nya projekt eller nått?

och alla tror såklart att det är apocalypsen och gehenna som kommer komma?

eller?

chrull
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Re: Kanske det

hahaha

hoppas det är WOD: d20 som kommer :gremlaugh:

eller så är det Vampire, ed4. Nu ÄNNU närmare gehenna!

chrull
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,769
Location
Stockholm
WoD d20! Muahahahahahahahahaha!

För vissa ÄR det Armageddon, så det kanske ligger nått i det! :gremgrin:

M.
 

Man Mountainman

Storsvagåret
Joined
17 May 2000
Messages
7,978
Location
Barcelona
Näddu

Det är verklighet. Gå in på White wolfs hemsida och kolla, så får du se.

Själv har jag hört i andra hand att spekulationerna går på WW-forumen om ett fantasykoncept från Mark Rein*Hagens egen hjärna. Vi får väl se. Jag är lite smått förväntansfull, iallafall.
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Re: Näddu

Ska Mark Rein-Hagen börja jobba på White Wolf igen? Tja, det vore ju faktiskt en nyhet.

Jag tror inte att det är fantasy-relaterat. Tittar man närmare på White Wolfs hemsida ser man att loggan brevid detta hemliga project både är en White Wolf-logga och en World of Darkness-logga. Så nog har det något med WoD att göra.

Det du hörde kanske var VtM-developern Justin Achillis fantasyprojekt, Frostholm. Med det är D20, och kommer inte att ges ut av WW.

- Diomedes
 

Stolpmeister

Warrior
Joined
12 Oct 2000
Messages
321
Location
Stockholm, Sverige
Som en ivrig lurker på White Wolfs och rpg.net-forumen så har jag hört ett par rykten, men självklart vet ingen någonting säkert. Som det står på WWs hemsida så har projectet "...been years in the making."

Bland det vanligaste spekulationerna är förstås att Gehenna/Apokalypsen skulle braka loss (fastän olika WW-anställda sagt vid flera tillfällen att det aldrig kommer att hända), eller att det har något att göra med de nya WW-spelen Orpheus eller Warcraft RPG. Det som talar emot de två sistnämnda är förstås att vi redan vet att WW gör Orpheus och Warcraft.

Den mest intressanta spekulationen jag hört hitills är däremot följande:

White Wolf Announces Harry Potter RPG Licence

Atlanta, GA - White Wolf Publishing announces the most stunning licencing agreement yet but securing the rights to produce a role-playing game based on the Harry Potter novels written by J K Rowling.

In a surprise move, the author of the bestselling children's fantasy novels elected to sign on with White Wolf studios to produce yet another in their exciting World of Darkness properties. World of Darkness: Harry Potter (WoD:pot) will create a whole new level of interest in White Wolf's game setting, especially among younger gamers and those new to the hobby.

Ms Rowling states "I've always been intrigued by the complexities of the World Of Darkness, and I've always had a fascination with making up new terms with Capital Letters. The marriage of the two IP seemed perfect in my mind".*

With the setting of Harry Potter almost perfectly geared for a series of splatbooks, White Wolf are abundantly pleased not to have to change their marketing strategies or creative application. WoD:pot will also be marketed with D20 conversion rules to guarantee almost complete market saturation. Justin Achilli is quoted as saying "Piss off, I'm not working on that, I'm working on Frostholm".* Bruce Baugh is quoting as saying "It's not bad, but irradiating Hogwarts and adding mutant plants would make it sell more - DeathEaters can bite me". *

To whet the appetities of fans, plans have been released for a years worth of products:

Planned release schedule:

August:
World Of Darkness: Harry Potter

September:
Students' Guide to Hogwarts

October:
Screen & Diagon Alley Shopping List

November:
Headmaster's Guide to Hogwarts
HouseBook: Gryffindor

December:
Bludgers & Snitch - A Guide for Quidditch

January:
Hagrid's Creature Care Compendium
HouseBook: Hufflepuff

February:
McGonagall's Terrific Transmutation Treatise

March:
HouseBook: Ravenclaw

April:
Snape's Potent Potion Primer

May:
HouseBook: Slytherin

June:
Ministry of Magic - On Muggles

July:
OWLS & NEWTS - Higher Learning

- Diomedes
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Jag hoppas verkligen att det inte är Angel, eller något liknande (ängelspel eller nått). Eller ytterligare ett spel i världen som verkar fungera i sin egen lilla bubbla, utan koppling till de andra; fastän de borde ha det.

De verkar ha försökt fixa till det lite med de nya utgåvorna, men så kom nyheten om att de ska släppa Orpheus. Varför lägga in detta spel i WoD när det inte verkar ha någon eg. koppling till det? Det verkar ju ruggigt meningslöst.

Men, det ska allt bli spännande att se vad som pågår. Underligt hur WW har lyckats hålla låda på projektet, om det nu hållit på i så många år.

F.ö. spelade jag Vampire: Dark Ages för första gången på några år häromdagen. Riktigt roligt (Clash of wills, var det visst). Vi skulle spelat ikväll också, men det blev inställt. Fan. Jaja, antar att jag har tid att skriva klart min bakgrundshistoria iaf....
 

Jocke

Man med skägg
Joined
19 May 2000
Messages
4,121
Location
Sthlm
Det-är-nog-inte-men-skulle-kunna-vara:
En ny upplaga av Changeling
(hoppas hoppas)

eller ett Matrix-ish spel (som att MAGE inte skulle kunna vara mer matrix-ich en någon någonsin behöver i WoD)

eller så är det en bok om helt vanligt folk. People: the avrage
där man för första gången skulle får sifror för hur liten del av befolkningen som inte är vampyrer, varulvar, bortbytingar, demoner, spöken, mafia, jägare osv...
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,659
Jag hittar en del diskussioner på RPG.net om en stor hemlighet angående WoD som ska avslöjas på GenCon. Är det någon som har någon koll på vad det kan vara?
Jag tror att de har räknat ihop hur stor del av befolkningen som är vampyrer, varulvar, magar, wraiths, changelings och annat oknytt baserat på siffor i deras spel och kommit fram till 138%. De kommer därför att skicka in Aliens och Predators för att få det till ett jämnt 200%. :gremshocked:

Apropå skräck, såg nyss att jag fått titeln ängel! Den ville jag inte ha, den är ju massivt mycket tråkigare än helig härskare. Min plan var att buffra upp tillräckligt många inlägg för att hoppa direkt förbi ängel, sedan skjuta in dem på en gång och hoppa rakt över ängel. Nu var jag ouppmärksam och klantade bort den chansen... :gremshocked:
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Ett (illasinnat?) rykte är att göra en nyutgåva av Vamp som kommer att fungera som V:tDA, så att de gör nya utgåvor av alla de andra spelen också (eller åtminståne Wererug och Magge) som i princip är supplement till Vamp.

Erik
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Re: Orpheus

Orpheus nämns redan på hemsidan, så varför skulle de annonsera det som en stor hemlighet?
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Orpheus

"Orpheus nämns redan på hemsidan, så varför skulle de annonsera det som en stor hemlighet?"

För att det ska bli värsta hypen och sedan när alla får veta att det är sunk-orpheus som är hemlisen så får alla ångest? Och köper Vampire? :gremwink:


Storuggla, eller något i den stilen
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,344
Location
Enköping
Know by These Signs that the Time of Judgment is Upon Us

I In the First Sign, Dawn Wars with Dusk...
A great struggle has raged between the unliving Kindred of the East and West. In the midst of it, an ancient of the Third Generation rose in the Indian subcontinent, laying waste to a clan, destroying many elders and leading to a terrible detonation before it was brought low. This was The Week of Nightmares.

... And A Great Conflagration Ensues.
II In the Second Sign, the Blood Runs Thin...
Soon thereafter, reports of previously unknown generations of Kindred swept through the cities of the Camarilla and Sabbat. The youngest of vampires were able to sire, giving rise to half-undead freaks able to resist the sun and even mate with the living. This was The Time of Thin Blood.

...And Creatures Unknown Rise.
III In the Third Sign, the Grave Gives Up the Dead...
Then, the Sixth Maelstrom swept the underworld, scouring away all that had been built by the restless dead and sweeping them into oblivion. The angriest and most hateful rose in the flesh of their own corpses as the walking dead. They faced a motley group defending the living, imbued with the power to see the unnatural and the outrage to hunt it. This was the Reckoning.

...To Fight a War with the Quick.
IV In the Fourth Sign, the Sky Grows Red...
Those who knew the spirit worlds trembled as the Maelstrom spread with a new hellish object as its herald. A terrible red star appeared in the sky, growing brighter and brighter, and those who wore the skin of wolves called it Anthelios, the Anti-Sun, and despaired. Those who knew the ways of magic flocked to uncover its secrets and the Maelstrom ravaged them, eroding their souls and destroying their spirit-shelters. This was the time of Revelations.

...And the Wisest Fall.
V In the Fifth Sign, the Dead God Rises...
The Maelstrom swept through all the lands of the dead, even far-off Amenti, stronghold of the Egyptian dead. Osiris, who had slumbered for uncounted millennia, rose to see all he had built destroyed. He rose to the lands of the living, only to become ensnared in a mighty web. Those dead souls he carried with him - of those properly mummified according to the old rites - merged with others more freshly dead, together gaining the strength to complete the journey to see the ruined lands of the living. This was The Resurrection.

...And Begets His Children.
VI In the Sixth Sign, the Damned Are Loosed...
Finally, the Maelstrom grew so powerful as to crack and rend the gates of Hell itself. The devils and abominations of the Pit rose to Earth to fight their wars anew. In so doing they sparked an earthquake and terrible riots in Los Angeles, calling Lucifer himself out of his millennia of hiding. This was The Devil's Night.
...And The City of Angels Trembles and Burns.
When These Signs Have Passed The End Will Come.


And here's the Press Release:
Atlanta, GA; July 26, 2003 -- After 12 years of buildup, White Wolf Publishing is bringing its award-winning World of Darkness to a climactic end in an unprecedented series of game supplements and tie-in novels. This is the Time of Judgment.

At a special announcement today, held as part of the Gen Con Game Fair in Indianapolis, IN, White Wolf Publishing brought the exciting and cataclysmic news to its fans and the entertainment community at large. Over the first three months of 2004, the Time of Judgment will unfold and bring a finale to the entire World of Darkness and its trademark games -- Vampire: The Masquerade®, Werewolf: The Apocalypse™, Mage: The Ascension®, Hunter: The Reckoning®, Demon: The Fallen™, Changeling: The Dreaming™, Mummy: The Resurrection™ and Kindred of the East™. Four hardcover game supplements will allow World of Darkness players and Storytellers to tell their own tales of the Time of Judgment. These books will be accompanied by three tie-in novels and special releases for both Mind’s Eye Theatre™ (White Wolf’s popular live-action roleplaying game) and Vampire: The Eternal Struggle® (White Wolf’s collectible trading-card game).

"We’ve been building to this point for years," said Justin Achilli, Intellectual Property Manager for Vampire: The Masquerade. "It’s time to put up or shut up." Indeed, even the very first edition of Vampire, released to acclaim in 1991, included prophecies of Gehenna, the vampires’ version of Armageddon. In 1998, that game’s revised edition ushered in the Final Nights™, a multi-year build up to the Time of Judgment. Every year thereafter brought a major step toward the brink of apocalypse. The Year of the Reckoning™ brought an end to Wraith: The Oblivion™ and ushered in Hunter: The Reckoning, a game chronicling humanity’s last stand against the monsters lurking in the shadows. Similarly, the Year of the Damned™ saw the arrival of demonic forces writ large as the gates of the biblical Hell opened, setting the stage of Demon: The Fallen. "An apocalypse is only exciting and terrifying if it can actually occur," said Mike Tinney, White Wolf’s President. "Our fans have come to expect top-notch storytelling from the World of Darkness, and a great story needs a great ending. It’s time to deliver."

"This really is the Apocalypse," said Ethan Skemp, Line Developer of Werewolf: The Apocalypse. "The final battle Werewolf has been leading up to since the get-go. A lot of fans have become jaded by supposedly earth-shattering events in comics and games that end up just returning to the status quo. This is not one of those." Indeed, after March of 2004, White Wolf will cease publication (and reprinting) of game books set in the modern World of Darkness. (The Dark Ages™ product line -- White Wolf’s medieval horror setting -- will continue as normal.)

"Many other publishers have released new editions of their games over the years. Some with more success and fanfare than others. That’s not what’s happening here," said Tinney. "In this case we’re delivering on a promise we made when Vampire first released in 1991. This end is real and this World of Darkness will never be seen again. What will ultimately follow is going to be wholly different. A new and compelling setting."

White Wolf Fiction will be an integral part of this cataclysmic event. The Time of Judgment Trilogy™ chronicles the end of the World of Darkness, with one book focusing on each of the three core games -- Vampire, Werewolf and Mage. As with game products, fiction releases have presaged these events for several years. "Back in 1999 and 2000, the Vampire Clan Novel™ series was a big part of launching the Final Nights," explained Philippe Boulle, Managing Editor of White Wolf Fiction. "The conclusion of 2001 and 2002’s Werewolf Tribe Novels™ showed just how close the Apocalypse is. These plot threads all come together in the Time of Judgment."

White Wolf’s live-action roleplaying line will also play an important part in the Time of Judgment. White Wolf will release Laws of Judgment™, which will provide all the tools for live-action players to tell stories of the end of the world. Similarly, White Wolf will release a special addition to its popular Vampire: The Eternal Struggle trading-card game based on the Time of Judgment. "The Gehenna expansion allows VTES to partake in this exciting storyline," said Steve Wieck, White Wolf’s Director of Card Projects. "We’re committed to continued support of VTES, and this set of boosters is only the first part of that."

White Wolf’s licensing partners are also getting involved in this event. Activision® will release Vampire: The Masquerade--Bloodlines, the second Vampire computer game, with a storyline tied directly to the Time of Judgment. "This will add extra excitement for those who are playing the tabletop game or reading the novels," said Chris McDonough, White Wolf’s Director of Computer Projects. "The computer game gains an epic scope from that connection. There are unique insights into the Time of Judgment that can only be uncovered through this game."

The Time of Judgment begins on January 14th, 2004 with the release of the first game supplement in the apocalyptic series.
 

Bosse_UBBT

Swordsman
Joined
7 Feb 2000
Messages
429
Location
Stockholm
Oj, galet. De ska verkligen släppa lös. Trodde jag inte.

Undrar om spelen har börjat sälja för dåligt, eller om de hoppas på att folk ska följa med till nästa 'setting' efter att WoD är över. Verkar lite underligt att mer eller mindre dumpa alla sina stora spel. Men, men... man får väll se vad som kommer sen.

Det här ska bli intressant iaf. Nu får vi se vem som verkligen viner Jyhaden (även om det självklart inte är så enkelt, det finns ju de andra spelen att ta hänsyn till också).
 
Top