Nekromanti Vad händer med WoD?

Staffan

Myrmidon
Tja, enligt rykten jag hört så säljer uppenbarligen inte WoD-prylarna så vansinnigt bra längre (Exalted och d20 verkar gå bättre), så de tycker kanske det är dags att förnya dem.

("Rykten" i det här fallet består i att jag sett en handlare uttrycka att WoD inte säljer så bra i en tråd antingen på rpg.net eller enworld, kommer inte ihåg vilket just nu - förvisso inte världens bästa grund att bygga en teori på, men ändå.)

Troberg

Sinister eater
Undrar om spelen har börjat sälja för dåligt, eller om de hoppas på att folk ska följa med till nästa 'setting' efter att WoD är över.
Jag tror att man råkat ut för att färre och färre köper supplement, och räknar med en nytändning i den nya miljön. Man kanske också hoppas att några av de som inte gillat Vampire ska hoppa på tåget när det blir lite mer action.

Bosse_UBBT

Swordsman
Det känns ganska troligt. Jag läste på rpg.net om några som trodde att det kommer bli en klart mer öppen grundbok, med regler som fungerar för alla övernaturliga varelser, och att de diverse spelen som nu finns sen dyker upp som större supplement. Sen finns ju förhoppningar om att WW ska göra det nya WoD till en öppen licens.

Det kan bli grymt.

Men man får hoppas att det blir någon skräck kvar och inte bara action och specialeffekter (tja, annars kan man ju alltid fortsätta spela V:DA som ju uppenbarligen inte ska skrotas, underligt nog).

DanielSchenström

Swashbuckler
Spekulera mera

Tja, det är ju inte svårt att tänka sig att det kan stämma, D20 är ju den stora grejen just nu och tar säkerligen fokus från WoD. Så ett stort steg som detta är nog det som behövs för att få tillbaka lite fokus.

Om jag ska spekulera vidare tror jag att om nya WoD skiljer sig mycket från tidigare inkarnation kommer det bli en fragmenterad användarskara, de som tycker den gamla var bättre och de som gillar den nya.

Det skulle iofs vara coolt om det blir en helt ny WoD, och den gamla är en parallell värld eller liknande dit Mages och andra dimensionsvandrare kan ta sig, ett exempel på vad som händer ifall ingen gör något i tid i den nya.