DanielSchenstrom1
Veteran
Halloj.
Håller på med en kampanj där rollspersonerna är magiker och prästlärnlingar samt stadsvakter i träning.
Mer ingående info i det här inlägget:
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=dnd&Number=404829
Centralt är det stora universitetet.
Viktigt i beräkningen är att jag är lat.
Så lat att jag vill ha er hjälp att komma på lustiga händelser som kan utspela sig där. Det här är det jag har själv:
Framkallningsövning
Småmonster ska kallas fram och stadsvaktstränande är där ifall något går snett. Och det gör det givetvis en av studenterna är snuvig och hostar till vilket resulterar i att en demon/djävul kommer fram istället.
Skaffa magikomponenter till akademin
Explosion i magiakademin
En explosion som skapar ett gapande hål i magiakademin tros vara en olycka men ger antimagifaktioner vatten på kvarn och de vill flytta magiverksamheten utanför staden.
Ny religion etablerar sig
En religion som är öppet antimagisk köper upp en tomt och bygger ett tempel.
Släpa hem ett kloakmonster från skogen.
Nya lagar förbjuder magi i en annan stadsstat
Ledningen är rädd för att magiker ska få så stor makt som de har i Nabourne. Detta är också stött av vissa präster som ser magin som kättersk.
Spöke i akademin
Golem går bärsärk
En golem går bärsärk i utlänningskvarteren innan magiker och stadsvakt kan stoppa den.
Magisk olycka
Ett missöde i en klass för magiska lärlingar gör att de alla krymper till en hundradel av storleken. Effekten går över med tiden men fram till dess...
Skolavslutningstestet
Håller på med en kampanj där rollspersonerna är magiker och prästlärnlingar samt stadsvakter i träning.
Mer ingående info i det här inlägget:
http://forum.rollspel.nu/showthreaded.php?Cat=&Board=dnd&Number=404829
Centralt är det stora universitetet.
Viktigt i beräkningen är att jag är lat.
Så lat att jag vill ha er hjälp att komma på lustiga händelser som kan utspela sig där. Det här är det jag har själv:
Framkallningsövning
Småmonster ska kallas fram och stadsvaktstränande är där ifall något går snett. Och det gör det givetvis en av studenterna är snuvig och hostar till vilket resulterar i att en demon/djävul kommer fram istället.
Skaffa magikomponenter till akademin
Explosion i magiakademin
En explosion som skapar ett gapande hål i magiakademin tros vara en olycka men ger antimagifaktioner vatten på kvarn och de vill flytta magiverksamheten utanför staden.
Ny religion etablerar sig
En religion som är öppet antimagisk köper upp en tomt och bygger ett tempel.
Släpa hem ett kloakmonster från skogen.
Nya lagar förbjuder magi i en annan stadsstat
Ledningen är rädd för att magiker ska få så stor makt som de har i Nabourne. Detta är också stött av vissa präster som ser magin som kättersk.
Spöke i akademin
Golem går bärsärk
En golem går bärsärk i utlänningskvarteren innan magiker och stadsvakt kan stoppa den.
Magisk olycka
Ett missöde i en klass för magiska lärlingar gör att de alla krymper till en hundradel av storleken. Effekten går över med tiden men fram till dess...
Skolavslutningstestet