Jag brukar kika in på Riotminds-hemsida en gång per dag men jag tycker att aktiviteten, främst deras blogg, är helt död.
En gång per dag?! Förväntar du dig att ett litet svenskt bolag skall ha något nytt på G varje dag... Mja. Det var nog lite att hoppas på för mycket. Jag menar, pröva att fråga Blixt, Arfert, Behrmann osv. om de har något vettigt att säga gällande sina prdukter varje dag som är värt att veta. Nåja, jag förklarar i sista stycket vad jag menar angående det.
... Förresten tror jag att Sub Rosa länge varit första prio. För övrigt, DoDT, då tror jag att det är en uppdaterad Monsterbok och ev. ett brädspel som främst är på tapeten.
Det är så att alla parter av RM har mycket att göra utöver. De har vanliga jobb, sitt privata liv etc.
Det gör ju sin sak. Sedan är det så att RM brukar se till att inte skriva något direkt onödigt. Händer det inget så säger de inget. Dock brukar man, speciellt genom bloggen, få följa varje steg för varje produkt, "Nu korras det", "Nu är det och det i tryck" osv.
Säger de inget där så gissar jag helt enkelt på att allt står stilla just nu. Det beror säkert på att man just kommit ut med Sub Rosa och att man nog har mycket kring den att jobba med. Det går ju nu att förbeställa, så det kommer ju nu.
Att jämföra svenska spelförlag är en dum sak att göra. Det gör ju att du slopar vissa och tycker bättre om andra utan någon egentlig spelkvalitets-anledning (vilket är den enda relevanta anledningen för mig). Jag menar, att döma efter information och produktionssläpp är något som är svårt med de svenska förlagen eftersom de är så små. Det går segt, alla de förlag som finns rullar på avsvarigas fritid. Det sägs ju också på bloggen; det har mycket och de har tänkt sig mycket och vet inte vad de kommer att hinna just nu. Så, vad jag vill säga är, döm dem inte efter nyheter, döm dem efter
färdig produkt. Rollspel är ju färdiga produkter. Det tror jag att vinner du mer på, plus att det är mer rättfärdigat. I alla fall i mina ögon...