Mogger
Hipsteranka
Vi slutade att spela runt -92. Det kan ha varit något senare men poängen var att vi helt enkelt växte ifrån det. Vi som började spela runt 85 började vid den här tidpunkten bli kåta tonåringar som hellre ville spela rockmusik, gå på krogen och annat ballt. Dessutom började folk göra lumpen, flytta till andra ställen och gå på flummiga folkhögskolor m.m. Visst, vi spelade lite Vampire, åkte på något konvent och så där, men i princip hade vi lagt rollspelen bakom oss. Skillnaden för oss var att vi några år senare började igen. Jag kommer inte ihåg hur och varför men vi började hänga med folk som också var spillror av ett spelgäng. Så blev två ett och övriga 50% försvann på vägen.
Men en lika intressant grej här är att vi spelade gamla Drakar och Demoner, gamla Warhammer m.m. Vi köpte inga nya spel. Vi letade inte efter nya spel. Förrän vi köpte och började spela Eon runt 97-98.
Även om detta är helt anekdotiskt tror jag att det är en ganska talande bild för vad som hände 1992. Det var en generationsväxling och det fanns inget nytt blod.
Jag menar, för fan, Smells like Teen Spirit dök upp nu. Den var liksom lite hetare än rollspel.
Men en lika intressant grej här är att vi spelade gamla Drakar och Demoner, gamla Warhammer m.m. Vi köpte inga nya spel. Vi letade inte efter nya spel. Förrän vi köpte och började spela Eon runt 97-98.
Även om detta är helt anekdotiskt tror jag att det är en ganska talande bild för vad som hände 1992. Det var en generationsväxling och det fanns inget nytt blod.
Jag menar, för fan, Smells like Teen Spirit dök upp nu. Den var liksom lite hetare än rollspel.