Nekromanti Vad handlar den här kampanjen om?

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Efter gårdagens spelande var mitt rollformulärs baksida fyllt av teckningar av mer eller mindre bisarr art. Jag utmanar er nu att lista ut vad kampanjen handlar om. Om ni har goda idéer så kan de säkert stjälas av spelledaren, dessutom.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ockultism? Check.
Sexualanspelningar? Check.
Symboler för politisk extremism? Check.
Klumpigt tecknade feta katter? Check.

Det här måste till Aftonbladet!

(För övrigt är en av karaktärerna, den ulkande flintisen med mustaschen, skvallerreporter, så han har en del att skriva om nu)

Johan K

Gammal & dryg
Den här vart klurig måste jag säga ! :gremlaugh:
Jag tror helt jklart på att du/nui lirat nån foorm av skräckrollspel eller nått sådant. Det har även varit stort insalg av politik, hotelser & linnande ting. Ni har varit i ryssland & omrkingliggande länder.

Hur rätt eller fel hade jag här ?? :gremtongue:

Lindenius

Swashbuckler
Kampanjen är en exposé in i karaktärernas psyke. Mörkt blir vitt och djupt kommer upp till ytan i den försmak av skräckvälde som våra hjältar får. Kanske mest frapperande är ändå den skissartade schablonbild som författaren ger. Likt förgänglighetens blyertsteckningar riskerar allt att suddas ut och bli ett minne blott. Under en kort stund blir du och jag, alla, gemensamt vittnen för denna totala gissningstävlan, för stor för vårt eget jag att omfamna. En kontrast av febrilt chanstagande uppstår. En delikatess att servera och avnjuta, men jag saknar djup och botten för att förstå de sanna vidderna. Kanske hade det varit bättre om ytan fått stå tillbaka till förmån för brådjupet.

Jag ger den tre av fem. Och säger Call of Cthuthullu - Ryssland 1920. Bland bolsjeviker och ryska astronomkulter.

//erik. din kulturarbetare

Man Mountainman

Storsvagåret
Jag tror det är en slags rysk superhjältehistoria. Den utspelar sig i Ryssland i mitten på nittiotalet, mitt under galloperande ekonomisk nedgång. Rollpersonerna är en slags low-level-superhjältar slash vigilantes slash dumbommar som gillar att slåss (och som har en fetisch för gammalmodiga kostymer), och historien är fylld med burlesk humor och over-the-top nonsensartad galenskap.

Och en viss amerikansk animatör gör ett oväntat gästspel.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Ja. Skägget ger bonus på Fortitude saves, kuken på slag för att förföra ryska adelsdamer. Den sistnämnda orsakar dock minskningar av Dexterity, på grund av sina rent opraktiska dimensioner.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Allting handlar om sex

Det ser ut som om ni spelar en kampanj i Millennium eller något annat snarlikt urban fantasy-spel. Var annars skulle Rasputin, varulvar och Spartacus i hög hatt kunna mötas? Gissningsvis spelar ni i något slags postrevolutionärt pseudo-Ryssland. Av teckningarna att döma så verkar det kul men kaotiskt. :gremsmile:

Nightowl

Champion
Om man läser Bobbys sig, så är det bara ett spel han spelar eller spelleder som skulle kunna stämma, och det är Kult.

En tanke,
Erik, down with the flu again :gremfrown:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Curse you!

Du ska inte gå och vara listig här! Visserligen är det en rätt lös tagning på Kults kosmologi med regelsystemet från Conspiracy of Shadows, men ändå. Nåja, handlingen är fortfarande öppen för spekulation.

Åh, och krya på dig. Influensa är jobbigt.

Markehed

Warrior
Det handlar den här kampanjen om

Gråhök är nog den som har varit närmast. Första delen utspelade sig i just det förrevolutionära Ryssland. Det hela började som ett klassiskt kultäventyr nästan alltid gör, på ett mentalsjukhus. Gruppen består av en grävande reporter (Den mustach och glasögonprydda), en stor gruvarbetare (Killen som krossar huvuden med händerna) och en ung och asketisk adelsman (Han som benämns som Spartacus?). Bland de porträtterade finns en del med från dessa två speltillfällen med. Däribland har vi den ypperligt hatade Grisen, en mycket sadistisk och osympatisk fångvaktare. Vidare har vi Dr. Tartakonskij som är någon sorts ond läkare med fuffens för sig (Namnet är för övrigt snott från skaparen av Powerpuff pinglorna.). Spartacus var den roll en av rollpersonerna använde sig av för att ta sig in på hispan. Vem kan ens tveka om att slänga in en person som tror att han är Spartacus? Den har vi den cigarettrökande lilla råttan nere mot högra hörnet. Det är Kirrin, konstant rökande och konstant grävande under mentalsjukhuset. Hjälpte till att få ut rollpersonerna.

Vid det senaste speltillfället var året 1906 och Rasputin gör sin entré på spelbrädet efter att rollpersonerna omedvetet har räddat honom från hispan. RP har flytt till det bohemiska Paris. Relativt tidigt upptäcker de att de förföljs av en man som de senare får reda på heter Ossian. Kortfattat så dricker de sig senare fulla (Notera den spyende journalisten) och neddrogade på absint innan de ger sig hemmåt. På vägen hem så konfronteras de av tre varulvar på en bro. Efter några revolverkulor och lite brottning lyckas gruvarbetaren dränka en av vargarna efter att ha tummlat ner i Seine. Misstänker starkt att jag var lite snäll där (Är ofta lite blödig.) men de agerade på ett mycket bra sätt så jag gissar att det var en bra belöning. Katten som syns tillhör journalisten och är för tjock för att ens orka jama. Killen som får sitt ansikte ommöblerat är en random hamnarbetare.

Regelsystemet är Conspiracy of Shadows. Fungerade hyfsat men tar nog ett tag att vänja sig vid conflict resolution.

Har lite fler teckningar från det tidigare spelmötet som kanske kan scanas in efter lite censur. Inte alls omöjligt att det även kommer nya uppdateringar efter senare spelmöten.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Re: Var kommer Raspes snorre in i bilden?

Raspedasen påstås finnas på ett museum i Ryssland och är av titaniska dimensioner. Dock är det inte riktigt klart ifall det verkligen är äkta vara eller ifall det är en svamp eller korall med olycklig form. Den ritades in för att den i min hjärna för alltid är kopplad till Rasputin. Jag vet inte om det är kosher att posta bilden av den på forumet, så det vore trevligt om någon moderator gav besked.