Nekromanti Vad har hänt med praten!?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Plötsligt funkar inte tabbkompletteringen. Det är naturligtvis katastrof och jag kräver bättring! Det är ju som att bo i Sovjet att inte få tabbkomplettera folks namn. Men det får man väl inte säga på det här jävla forumet längre.

//Krank, som för tydlighetens skull ska säga att ovan är menat som ett s.k. "humoristiskt" sätt att påtala vad han antar är en nyligen införd bugg

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
krank said:
Plötsligt funkar inte tabbkompletteringen. Det är naturligtvis katastrof och jag kräver bättring! Det är ju som att bo i Sovjet att inte få tabbkomplettera folks namn. Men det får man väl inte säga på det här jävla forumet längre.

//Krank, som för tydlighetens skull ska säga att ovan är menat som ett s.k. "humoristiskt" sätt att påtala vad han antar är en nyligen införd bugg
Det har fixats och trixats med småpraten de senaste dagarna, vilket har varit lätt att missa om man inte hänger där så ofta. :gremgrin:

I samband med det, och de extra funktionerna som Spider progammerat så har tabb-kompletteringen försvunnit. Jag tror att Spider kommer att åtgärda den så snart han har möjlighet.

/M

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Magnus Seter said:
Det har fixats och trixats med småpraten de senaste dagarna, vilket har varit lätt att missa om man inte hänger där så ofta. :gremgrin:

I samband med det, och de extra funktionerna som Spider progammerat så har tabb-kompletteringen försvunnit. Jag tror att Spider kommer att åtgärda den så snart han har möjlighet.

/M
Det var min misstanke, ja. Jag ville mest skapa en liten påminnelse/bug report för att säkerställa att det inte glöms bort =)

Korpen

Hero
Om det här i praktiken är en tråd för buggrapporter så har jag några.
I kallpraten så användes inte inställningarna från forumet; så dolda användare syns i listan och ignorerade användare är inte längre ignorerade.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Tab komplementeringen är något som jag inte pillat på.
Den koden ser ut som tidigare och jag har testat att ladda in den kopian av chatten som jag tog innan jag började ändra och det hjälpte inte.
Jag håller på att se över det.

Kallpraten eller Petpraten... den är ett eget program som inte är kopplat till forumet på samma sätt som småpraten. Jag ska kolla hur men skulle göra för att läsa in så man inte ser blockerade användare.

Zorbeltuss

Hero
Förresten nu när vi ändå är inne på praten, finns det fortfarande möjlighet att koppla den till jabber?
Upplösningen e skit på min androidmobil så det är hemskt att köra via webbläsare, men jabber funkar fint så det hade varit kul att kunna titta in där via mobilen.

/Zorbeltuss

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Zorbeltuss said:
Förresten nu när vi ändå är inne på praten, finns det fortfarande möjlighet att koppla den till jabber?
Upplösningen e skit på min androidmobil så det är hemskt att köra via webbläsare, men jabber funkar fint så det hade varit kul att kunna titta in där via mobilen.

/Zorbeltuss
Ja det går det. Orkar jag göra det just nu... nej. Måste kolla lite på det vet att Gardener hade något med det att göra.

Möller

Hubert Hortlax
Häftigt. Men jag har två förslag på förbättringar.

Korta ner förslagslistans maxlängd. Det är skitläskigt när en jättelång lista poppar upp och skymmer massor. Runt 5 namn borde räcka.

Sök bara i början av namnet. När jag skriver in »Go« vill jag hitta God45, inte Björn den Gode.

Skulle det vara möjligt?

Vimes

Sillkung
För övrigt får jag upp helt obskyra förslag. När man skriver "Go" får man inte bara Björn den gode och God45 utan även Tamagotchi tiM.

Nä, ok. Nu hittade jag på. Men ni fattar. Det är massa namn som jag inte ens känner igen. Just Tamagotchi tiM får man faktiskt inte upp. Enligt vilka kriterier ges förslagen i listan?

Jarl

Hero
Spider Jerusalem said:
Så autokompleterng... FIXAT!
Inte för mig, jag får en skumt vit lista med namn som jag måste stega igenom för att välja. Då kan man ju lika gärna skriva namnet manuellt...

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag gillar nuvarande lösning. Jag prövade ett gäng namn och gennerelt sett behövde jag bara skriva tre bokstäver för att få upp rätt namn eller en ytterst begränsad lista.

Nu slutar det att jag ofta skriver själv, men man har ju namnet där under så man ser ur det stavas (bra för konstiga namn). Jag gillar som det är nu och tycker att det är mycket bättre än hur det var för!

Sodivra

Champion
Rymdhamster said:
Jag gillar nuvarande lösning. Jag prövade ett gäng namn och gennerelt sett behövde jag bara skriva tre bokstäver för att få upp rätt namn eller en ytterst begränsad lista.

Nu slutar det att jag ofta skriver själv, men man har ju namnet där under så man ser ur det stavas (bra för konstiga namn). Jag gillar som det är nu och tycker att det är mycket bättre än hur det var för!
Ja, det är schyrre.

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Nej! Den funktionen har alltid strulat och nu har jag gjort något nytt och om jag ska vara helt ärligt, antingen så använder man den och då fungerar det eller så gör du det inte.
Man behöver i 98% av fallen skriva 4 bokstäver sen finns det bara 1-3 val. Så lär er leva med det eller så kan ni få koden så kan ni hjälpa mig att skriva en annan funktion så ni får det som ni vill för jag kommer inte att göra det. Men jag hjälper gärna till med att ge er kod och ladda upp den till test miljön som jag har uppsatt.

solvebring

Superhero
Spider Jerusalem said:
Nej! Den funktionen har alltid strulat och nu har jag gjort något nytt och om jag ska vara helt ärligt, antingen så använder man den och då fungerar det eller så gör du det inte.
Man behöver i 98% av fallen skriva 4 bokstäver sen finns det bara 1-3 val. Så lär er leva med det eller så kan ni få koden så kan ni hjälpa mig att skriva en annan funktion så ni får det som ni vill för jag kommer inte att göra det. Men jag hjälper gärna till med att ge er kod och ladda upp den till test miljön som jag har uppsatt.
Som jag skrev i Småpraten alldeles nyss:

Det duger bra med tre bokstäver för att minimera antalet namn till i de flesta fall ett eller ett par.

Förövrigt överväger den nya funktionen den gamla just genom att den svarar mot hela användarbasen, oavsett om de skrivit i Småpraten innan eller inte; oavsett om de bara skrivit ett /me innan – det saknades förut. Och förut så var man tvungen att skriva in flertalet bokstäver i alla de fall som de fanns användare med liknande användarnamn – det bekymret är ur världen i och med listan vilken som sagt konventerar antalet användarnamn mycket bra bara man skriver de tre första bokstäverna.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Ond bråd död said:
Kan listan begränsas till bara de som är online kanske?
Låter svårt. Jag menar, hur gör man då med användare som är osynliga? Antingen så dyker de inte upp alls på listan eller så är det ett sätt att kringå onynlighetsinställningen.