Nekromanti Vad har hänt med sökfunktionen?

Rickard

Urverk speldesign
I några veckor nu har sök-funktionen varit bonkers.

Jag har exempelvis sökt på Bläck med Debracy som skribent (bland oändlig tid) men inte hittat något men jag har hittat tråden när jag sökt på "Detta är". (Tråden heter "Detta är Bläck".)

Jag har nu försökt söka på +Call +Cthulhu +författare* men sökfunktionen verkar vilja ta fram inlägg som har något av de sökorden, istället för alla.

/Han som söker en hel del

Gardener

Champion
Får kolla på det.

Låter som om indexeringen är paj. Men det är påslaget i inställningarna, och det känns konstigt om MySQL skulle tappat indexet. Kan se om jag kan bygga om det, fast det lär ta en sjuhelsickes stund (och då kommer inte forumet kunna köra).

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Gardener said:
Kan se om jag kan bygga om det, fast det lär ta en sjuhelsickes stund (och då kommer inte forumet kunna köra).
<div>Gör det på lördag under DanCon. Då kommer ändå ingen viktig forumit att vara inloggad. :gremsmirk: </div>

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Nä, vi sitter väl runt mitt spelbord hela bunten vid den tidpunkten. Kul att ni kan hitta något att förströ er med där nere också.

solvebring

Superhero
Dante said:
Gardener said:
Kan se om jag kan bygga om det, fast det lär ta en sjuhelsickes stund (och då kommer inte forumet kunna köra).
<div>Gör det på lördag under DanCon. Då kommer ändå ingen viktig forumit att vara inloggad. :gremsmirk:</div>
Pöh... Hade de varit viktig forumiter hade de så klart prioriterat att vistas på forumet framför att deka hemma hos någon gammal gräsänkling. :gremcool:

... Eller, näää. :gremcrazy:

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
solvebring said:
[…]någon gammal gräsänkling.
<div>
</div> <div>Är man verkligen gräsänkling om man medvetet kickar ut frun ur huset för en dag? </div>