Nekromanti Vad har Nekromorbus för egenskaper?

Ceetan

Warrior
Vad har Nekromorbus från "Oraklets 4 ögaon" för egenskaper? vill gärna veta det då jag stör mig på att inte veta det i flera år sen jag fick tag i "femte konfluxen"........

Eksem

Champion
Nekromorbus är helt gjord i glittrande grönsvart sten, även kläder och vapen. Han kan alltså inte släppa svärdet i högerhanden, medan vänster hand är fri.

STY 46
STO 30
FYS 22
SMI 13
INT 8
PSY 15
KAR 1
SB 2T6
KP 26

Han känner automatiskt avstånd och riktning till den som öppnat Pandoraklotet.
Han kan bara dödas om stenhjärtat eller någon av de andra statyerna förstörs.
Han har inga mänskliga behov, som sömn, vila, mat, syre eller sånt.

Färdigheter: Kortsvärd 13, Tala jori/rungli B2, Lyssna 9
Förflyttning: L8

Ceetan

Warrior
Två följdfrågor:
1; vad är stenhjärtat
2: har du tilgån till femte konfluxen? skulle näligen vilja vet vad du anser om en sak i den (de statyer som kan frammanas med store stefars medaljong)

Eksem

Champion
Eh, ah, jo, jag har hela konfluxserien utom Kristalltjuren liggandes i hyllan. Jag minns inte så mycket i huvudet, jag plockade bara fram O4Ö och kollade egenskaperna och hoppades att Stenhjärtat förklarades i Den Femte Konfluxen så jag slapp läsa en massa :gremwink:

Men jag kan kolla upp det när jag kommer hem efter jobbet sen.

Brior

Swordsman
Re: Vad har Nekromorbus för egenskaper? (SPOILER)

Nekromorbus är en av tretton statyer i den s.k. Rakmakolonnen i Etemenankitemplet. Han gjordes så perfekt att han spontant blev levande och terroriserade omgivningen, men bands sedemera av en trollkvinna till sin plats i kolonnen bredvid de andra statyerna. Hon fångade därvid hans livslåga i en liten röd meteoritflisa som ligger begravd där statyn borde stå. Krossas flisan eller någon av de andra statyerna så förvandlas Nekromorbus till en vanlig staty.

(För den oinvigde så får man Nekromorbus efter sig som hämnare om man öppnar ett halssmycke, det s.k. Pandorklotet.)

/Erik G

Ceetan

Warrior

Tackar för svaret..(och för mitt livs bästa spelupplevelse)....jag undrade eftersom jag inte viste vad som gällde för de statyer man kan tillkalla med Store Stenfars medaljong....föresten.....om du orkar svar på en fråga till....kan Store Stenfar förstöras på nogot sätt efter konfluxen?

Brior

Swordsman

Jag har inget "färdigt" recept för hur STore Stenfar skulle kunna förstöras efter konfluxen om det är det du menar, men den saken låter som ett bra uppslag för ett fortsatt äventyr. Många klassiska sagor handlar ju om hur man för att åstadkomma det önskade måste vandra genom sju skogar och segla över sju hav för att stjäla tre gyllene hårstrån från en mäktig varelse etc. Den typen av äventyr borde kunna bli bra, där äventyrarna antingen vill förstöra slottet eller förekomma någon som vill göra det. Dessutom tycker jag att man ska beakta Store Stenfars egen benägenhet att bli deprimerad av världens ondska och börja falla sönder. Jag tänker mig honom som den stora datorn - Miman - i Harry Martinssons "Aniara", som inte orkar med allt elände den ser utan till slut stänger ner sig själv.

Lycka till!
Erik G

Ceetan

Warrior

ok.....han e hursomhelst inte speciellt lättförstard om jag tolkar dig rätt........tack så mycket för svaret.